Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of classroom teachers on Turkish lesson in distance education during the covid-19 pandemic

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 4, 1 - 30, 27.10.2021
https://doi.org/10.51948/auad.960960

Öz

Kaynakça

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9.
  • Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C. ve Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi(AUAd), 7 (1), 24-44.
  • Altunbay, M. ve Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “Z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks (ZfWT), 10 (1), 127-142.
  • Ariyanti, A. (2020). EFL Students’ challenges towards home learning policy during Covid-19 outbreak. Indonesian Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, 5 (1), 167-175.
  • Arslan, K., Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192-206.
  • Atay, F. ve Mahmoudi, A. (2021) Hukuk öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sırasında çevrimiçi mesleki yabancı dil kursu öğretimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi, 3 (1), 92-104.
  • Atmojo, A. E. P., & Nugroho, A. (2020). EFL classes must go online! Teaching activities and challenges during COVID-19 pandemic in Indonesia. Register Journal, 13 (1), 49-76.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154.
  • Ayda, N. K., Baştaş, M., Altınay, F., Altınay, Z. ve Dağlı, G. (2020). Distance education for students with special needs in primary schools in the period of Covid-19 epidemic. Propositos y Representaciones, 8 (3), 1-8.
  • Aydın, E. ve Erol, S. (2021). The views of Turkish language teachers on distance education and digital literacy during Covid-19 pandemic. International Journal of Education & Literacy Studies. 9 (1), 60-71.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Baloran, E. T. (2020). Knowledge, attitudes, anxiety, and coping strategies of students during COVID-19 pandemic. Journal of Loss and Trauma, 25 (8), 635-642.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5 (2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3 (2), 14-22.
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15 (4), 131-151.
  • Bei, E., Mavroidis, I., & Giosos, Y. (2019). Development of a scale for measuring the leraner autonomy of distance education students. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 22 (2), 133-144.
  • Bouznad, S., & Ibourk, A. (2020). School closures, equality of opportunity: Some recommendations. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12 (1), 103-110. https://doi.org/10.18662/rrem/12.2Sup1/295.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 1- 23.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid 19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6 (2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7 (1), 74-109.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). (Çev.). Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49, 91–96.
  • Demirören Haber Ajansı. (2020, 18 Nisan). Bingöl'de internete erişim sağlanamayan köyde öğrenciler, EBA'ya bağlanamıyor. https://www.haberler.com/bingol-de-internete-erisim-saglanamayan-koyde-13135409-haberi/Son erişim tarihi:20.02.2021.
  • Efriana, L. (2021). Problems of online learning during Covid-19 pandemic in EFL classroom and the solution. JELITA: Journal of English Language Teaching and Literature, 2 (1), 38-47.
  • Etikan, İ., Musa, S. A., & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics, 5 (1), 1-4.
  • Erkoca, M.C. (2021) Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7 (1), 148-163.
  • Fauzi, İ., & Khusuma, I. H. S. (2021). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic conditions. Jurnal Iqra’ : Kajian Ilmu Pendidikan, 5 (1), 58-70.
  • Gonzalez, D., & Louis, R. St. (2018). Online Learning. In J. I. Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (1st ed.). Retiewed from https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0423 in 29.06. 2021
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamada, 11 (1), 160-177.
  • Jacobs, G. M., & Ivone, F. M. (2020). Infusing cooperative learning in distance education. The Electronic Journal for English as a Second Language, 24 (1), 1-15.
  • Kamal, M., Zubanova, S., Isaeva, A., & Movchun, V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Education and Information Technologies. Retiewed from https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-021-10588-y.pdf in 29. 06. 2021.
  • Kang, W. (2020). What determines citizens’ perception of the equality of opportunity?. The Journal of Inequality and Democracy, 3 (2), 22-37.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (1), 209-224.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 181-192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7 (53), 1262-1274.
  • Katrancı, M. ve Uygun, M. (2013). Sınıf öğretmenlerini Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6 (11), 773-797.
  • Kavalcı, K. ve Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 (3), 1033-1050.
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H.(2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy(e-ijpa),1 (1), 55-73.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2 (3), 262-288.
  • Martinez, S. J. R., Camacho, X. G. O., Guillen-Gamez, F. D., & Agapito, J. B. (2020). Attitudes toward technology among distance education students: Validation of an explanatory model. Online Learning Journal, 24 (2), 59-75.
  • McAleer, M. (2020). Prevention is better than the cure: Risk management of COVID-19. Journal of Risk and Financial Management, 13 (46), 15-5.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Educational Journal, 28 (3), 1124-1129.
  • Özgül, E. Ceran, D. ve Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49 (1), 395-412.
  • Putri, R. S., Purwanto, A., Pramono, R. Asbari, M., Wijayanti, L. M., & Hyun, C. C. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on online home learning: An explorative study of primary schools in ındonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29 (5), 4809 – 4818.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6 (4), 37-54.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15 (4).
  • Şendoğan, E. (2021). Foreign language education during COVID-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Millî Eğitim, 49 (1), 1079-1090.
  • UNICEF. (2019). Primary Education. https://data.unicef.org/topic/education/primary-education/. Erişim tarihi: 16.02.2021.
  • UNICEF. (2020a). How many children and young people have internet access at home? https://data.unicef.org/resources/children-and-young-people-internet-access-at-home-during-covid19/Son erişim tarihi: 20.02.2021.
  • UNICEF (2020b). Education and COVID-19. https://data.unicef.org/topic/education/covid-19/ Son erişim tarihi: 15. 01. 2021.
  • UNICEF. (2020c). Remote learning amid a global pandemic: Insights from MICS6. https://blogs.unicef.org/evidence-for-action/remote-learning-global-pandemic-insights-mics6/Son erişim tarihi. 20.02.2021.
  • Yaman, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" dersi bağlamında Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin yeterlilik ve algıları. Hasan Al Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 57-71.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 8 (1), 180-205.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 949-977.

Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 4, 1 - 30, 27.10.2021
https://doi.org/10.51948/auad.960960

Öz

COVID-19 salgını süreciyle birlikte zorunlu olarak uzaktan eğitime geçilmiştir. İlkokul öğrencilerinin gelişimsel özellikleri ve okul tecrübeleri düşünüldüğünde uzaktan eğitim sürecinin incelenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin COVID-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersinde neler yaşadığını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni tercih edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan dokuz soruluk açık uçlu soru formuyla toplanmıştır. Formlar dijital ortama aktarılarak gönüllü olarak katılmak isteyen ve farklı sınıf kademelerinde görev yapan öğretmenlere ulaştırılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda araştırmacıların görüş birliği yüzdesi %80’in üzerinde çıkmıştır. Çalışma sonucunda uzaktan eğitimde kontrol zorluğu, hareketsizlik, eksik katılım, düşük motivasyon sorunları yaşandığı, öğrencilerin konuşmak istemedikleri ve yazma ürünü oluşturamadıkları, teknolojinin aksayan yönlerinin uzaktan eğitime zarar verdiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenler, fırsat eşitliği sağlanarak doğru etkinlik tasarımıyla yapılacak uzaktan eğitimin etkili olacağını ifade etmektedir. Edinilen sonuçlardan yola çıkılarak öğrenme eksiklerinin tamamlanacağı telafi eğitimleri ile dijital yetkinliği ve fırsat eşitliğini sağlama çalışmalarının yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alan yazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9.
  • Ak, Ş., Gökdaş, İ., Öksüz, C. ve Torun, F. (2021). Uzaktan eğitimde eğiticilerin eğitimi: Uzaktan eğitime yönelik öz yeterlik ve yarar algısına etkisi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi(AUAd), 7 (1), 24-44.
  • Altunbay, M. ve Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “Z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks (ZfWT), 10 (1), 127-142.
  • Ariyanti, A. (2020). EFL Students’ challenges towards home learning policy during Covid-19 outbreak. Indonesian Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, 5 (1), 167-175.
  • Arslan, K., Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192-206.
  • Atay, F. ve Mahmoudi, A. (2021) Hukuk öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sırasında çevrimiçi mesleki yabancı dil kursu öğretimine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi, 3 (1), 92-104.
  • Atmojo, A. E. P., & Nugroho, A. (2020). EFL classes must go online! Teaching activities and challenges during COVID-19 pandemic in Indonesia. Register Journal, 13 (1), 49-76.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154.
  • Ayda, N. K., Baştaş, M., Altınay, F., Altınay, Z. ve Dağlı, G. (2020). Distance education for students with special needs in primary schools in the period of Covid-19 epidemic. Propositos y Representaciones, 8 (3), 1-8.
  • Aydın, E. ve Erol, S. (2021). The views of Turkish language teachers on distance education and digital literacy during Covid-19 pandemic. International Journal of Education & Literacy Studies. 9 (1), 60-71.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Baloran, E. T. (2020). Knowledge, attitudes, anxiety, and coping strategies of students during COVID-19 pandemic. Journal of Loss and Trauma, 25 (8), 635-642.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5 (2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3 (2), 14-22.
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15 (4), 131-151.
  • Bei, E., Mavroidis, I., & Giosos, Y. (2019). Development of a scale for measuring the leraner autonomy of distance education students. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 22 (2), 133-144.
  • Bouznad, S., & Ibourk, A. (2020). School closures, equality of opportunity: Some recommendations. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12 (1), 103-110. https://doi.org/10.18662/rrem/12.2Sup1/295.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 1- 23.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid 19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6 (2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7 (1), 74-109.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). (Çev.). Siyasal Kitabevi. Ankara.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49, 91–96.
  • Demirören Haber Ajansı. (2020, 18 Nisan). Bingöl'de internete erişim sağlanamayan köyde öğrenciler, EBA'ya bağlanamıyor. https://www.haberler.com/bingol-de-internete-erisim-saglanamayan-koyde-13135409-haberi/Son erişim tarihi:20.02.2021.
  • Efriana, L. (2021). Problems of online learning during Covid-19 pandemic in EFL classroom and the solution. JELITA: Journal of English Language Teaching and Literature, 2 (1), 38-47.
  • Etikan, İ., Musa, S. A., & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American Journal of Theoretical and Applied Statistics, 5 (1), 1-4.
  • Erkoca, M.C. (2021) Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7 (1), 148-163.
  • Fauzi, İ., & Khusuma, I. H. S. (2021). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic conditions. Jurnal Iqra’ : Kajian Ilmu Pendidikan, 5 (1), 58-70.
  • Gonzalez, D., & Louis, R. St. (2018). Online Learning. In J. I. Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (1st ed.). Retiewed from https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0423 in 29.06. 2021
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamada, 11 (1), 160-177.
  • Jacobs, G. M., & Ivone, F. M. (2020). Infusing cooperative learning in distance education. The Electronic Journal for English as a Second Language, 24 (1), 1-15.
  • Kamal, M., Zubanova, S., Isaeva, A., & Movchun, V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Education and Information Technologies. Retiewed from https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-021-10588-y.pdf in 29. 06. 2021.
  • Kang, W. (2020). What determines citizens’ perception of the equality of opportunity?. The Journal of Inequality and Democracy, 3 (2), 22-37.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (1), 209-224.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 181-192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7 (53), 1262-1274.
  • Katrancı, M. ve Uygun, M. (2013). Sınıf öğretmenlerini Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6 (11), 773-797.
  • Kavalcı, K. ve Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 (3), 1033-1050.
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H.(2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy(e-ijpa),1 (1), 55-73.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2 (3), 262-288.
  • Martinez, S. J. R., Camacho, X. G. O., Guillen-Gamez, F. D., & Agapito, J. B. (2020). Attitudes toward technology among distance education students: Validation of an explanatory model. Online Learning Journal, 24 (2), 59-75.
  • McAleer, M. (2020). Prevention is better than the cure: Risk management of COVID-19. Journal of Risk and Financial Management, 13 (46), 15-5.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Educational Journal, 28 (3), 1124-1129.
  • Özgül, E. Ceran, D. ve Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49 (1), 395-412.
  • Putri, R. S., Purwanto, A., Pramono, R. Asbari, M., Wijayanti, L. M., & Hyun, C. C. (2020). Impact of the COVID-19 pandemic on online home learning: An explorative study of primary schools in ındonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29 (5), 4809 – 4818.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6 (4), 37-54.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15 (4).
  • Şendoğan, E. (2021). Foreign language education during COVID-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Millî Eğitim, 49 (1), 1079-1090.
  • UNICEF. (2019). Primary Education. https://data.unicef.org/topic/education/primary-education/. Erişim tarihi: 16.02.2021.
  • UNICEF. (2020a). How many children and young people have internet access at home? https://data.unicef.org/resources/children-and-young-people-internet-access-at-home-during-covid19/Son erişim tarihi: 20.02.2021.
  • UNICEF (2020b). Education and COVID-19. https://data.unicef.org/topic/education/covid-19/ Son erişim tarihi: 15. 01. 2021.
  • UNICEF. (2020c). Remote learning amid a global pandemic: Insights from MICS6. https://blogs.unicef.org/evidence-for-action/remote-learning-global-pandemic-insights-mics6/Son erişim tarihi. 20.02.2021.
  • Yaman, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" dersi bağlamında Türkçe öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin yeterlilik ve algıları. Hasan Al Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 57-71.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 8 (1), 180-205.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 949-977.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyfettin Bulut 0000-0002-7673-3214

Fatma Susar Kırmızı 0000-0002-0426-1908

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bulut, S., & Susar Kırmızı, F. (2021). Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 1-30. https://doi.org/10.51948/auad.960960

Cited By