Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Eğitim Özgeçmişlerine Sahip Öğretmenlerin İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması

Yıl 2001, Cilt: 34 Sayı: 1, 93 - 104, 10.09.2001

Öz

Bu araştırmada, işitme engelli
çocuklarla çalışan ve farklı eğitim özgeçmişlerine sahip öğretmenlerin, işitme
engelli çocuklara yönelik tutumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla
araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen
'"İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği"
kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin işitme engelli öğrencilere yönelik
tutumlarının, eğitim hizmet içi eğitim, yaş, cinsiyet. hizmette bulunma süresi,
işitme engellilerle eğitim deneyimi ile deneyim süresi, eğitim düzenlemesi ve
öğretim kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturup
oluşturmadığı araştırılmıştır. Araştırma grubunu, 12 ilde MEB'na bağli işitme
engelli çocuklara eğitim veren 21 yatılı ve gündüzlü özel eğitim Okulu ile
normal Okul bünyesinde bulunan özel sınıflarda, kaynaştırma sınıflarında  görev yapan 433 öğretmen oluşturmuştur.



Bu öğretmenlerin 153'ü ön
deneme grubunu oluştururken, 280 öğretmen araştırmanın amaçları doğrultusunda
çözümleme yapılan grubu oluşturmuştur. Araştırmada verilerin çözümlenmesi
varyans analizi tekniği ile hesaplanmıştır. Varyans analizi sonucunda anlamlı farklılık
bulunan değişkenlerde, farklılığın hangi ortalamalardan kaynaklandığını belirlemek
üzere Fischer LTD Testi kullanılmıştır.  Araştırmanın
sonucunda öğretmenlerin işitme engelli çocuklara yönelik tutumlarının  eğitim özgeçmişi, cinsiyet, öğretmenlik
mesleğinde bulunma süresi ve öğretim kademesi değişkenlerine göre farklılaştığı,
yaş, işitme engellilerle eğitim deneyimi, deneyim süresi, eğitim düzenlemesi ve
hizmet içi eğitim programına katılma değişkenlerin 

Kaynakça

  • Thams, G.M.(1975). The effects of a professional development seminar on the attitudes, knowledge, and behavioral strategies of counselors toward handicapped students. Dissertation Abstracts International, 36. 2651-A.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tevhide Kargın

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 34 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kargın, T. (2001). Farklı Eğitim Özgeçmişlerine Sahip Öğretmenlerin İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 93-104.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.