Değer eğitimi ailede başlayan çok
boyutlu bir süreçtir. Sosyal bilgiler, eğitim kurumlarında değerler eğitiminde
katkı sağlayan dersler arasında ön plana çıkmaktadır. Sosyal bilgiler dersinde
değerlerin öğrencilere kazandırılmasında kullanılabilecek araçlardan biri edebi
ürünlerdir. Bu araştırmanın amacı tüm dünyada çocuk, genç ve yetişkinler
arasında popüler olan Küçük Prens adlı kitapta yer alan değerleri
belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi
kullanılmış, verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre Küçük Prens adlı kitapta bilimsellik, estetik,
çalışkanlık, yardımseverlik, saygı, duyarlılık, cesaret, vatanseverlik,
arkadaşlık, adil olma, düzenli/temiz olma, sorumluluk, dürüstlük, sevgi, güç ve
hazcılık temalarına ilişkin değerler yer almaktadır. Cesaret, arkadaşlık,
düzenli/temiz olma, güç ve hazcılık teması dışındaki tüm değerlerin aynı
zamanda 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda da yer aldığı ortaya
çıkmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardan hareketle Küçük Prens adlı
öyküden Sosyal Bilgiler dersinde değerler eğitimi sürecinde yararlanılabileceği
söylenebilir.
Value education is an ongoing multidimensional process which begins in family. Social studies one of
the courses contributes to the values education in the educational institutions. Literary works are one of the
materials which can be used for value education in the social studies course. Purpose of this study is to examine
values in The Little Prince story which is very popular among children, youngsters and adults in the world.
Document analysis which is one of the qualitative research methods was conducted and content analysis
technique was used in analysis process. According to the results being scientific, aesthetic, diligence, helpfulness,
respect, sensitivity, courage, patriotism, friendship, being fair, being clean/tidy, responsibility, honesty, love,
power, and hedonism were founded as value themes in The Little Prince. All values were seen as mutual values
in The Little Prince and social studies curriculum except courage, friendship, being clean/tidy, hedonism, power,
and friendship. Based on the results, it can be stated that The Little Prince can be used in value education process
in the social studies course.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |