Bazı öğrenciler için okul, gidilmek istenmeyen ya da
gidilse de ilk fırsatta kaçılacak bir yer olabilmektedir. Öğrencilerin ‘içeride
tutulmasını’ sağlamak için de okul idaresi tarafından başta tel örgü olmak
üzere birçok önlem alınmaktadır. Öğrencilerin okuldan kaçma isteklerinin
nedenlerini belirlemek, durum karşısındaki duygularını ve çözüm önerilerini
öğrenmek, bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma, nitel bir araştırma
olup, durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma için bir meslek lisesi
seçilmiştir. Okuldan kaçmayı alışkanlık haline getirmiş 15 öğrenci ile aynı
okulun 3 rehber öğretmeni araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenmiştir.
Veri toplama aracı olarak 8 açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Ayrıca
okulun rehber öğretmenleri ile de yarı yapılandırılmış görüşme
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden
içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler, özellikle
öğle aralarında dışarıda yemek yemek için ve derslerin sıkıcı olmasından dolayı
okuldan kaçmaktadır. Öğrenciler okulda eğitim öğretim dışında farklı
aktivitelere de ihtiyaç duymaktadır. Rehber öğretmenler de öğrencilere anlayış
ve yaklaşımı merkeze alan bir bakış açısının okulda hâkim olması, dışarıda
çekici gelen imkânların okulda sunulması ve öğrencilerin özgürlüğü okulda
hissetmesinin gerekliliği noktasında görüş belirtmişlerdir.
This study aims to identify the reasons why
students want to skip school, whose purpose is to prepare them for life, and to
learn their feelings and suggested solutions about this issue. This is a
qualitative study and designed as a case study. A vocational high school is
selected for study. 15 students with a habit of skipping school are identified
as the work group of the study. As a tool for data collection, a survey
consisting of 8 open-ended questions that aim to find out education and
learning perceptions, reasons for skipping school, and suggested solutions is
used. In addition, 3 guidance counselors were also face-to-face interviewed in
order to understand the case studied in a detailed fashion. The data obtained
is made subject to content analysis which is a method of qualitative data
analysis. Students
say that the money spent for such measures would be more useful if spent on
plays and activities. Guidance counselors also underline that students should
be approached with empathy and care, opportunities outside school which attract
students should be provided at school lessons should be more enjoyable, and
students should feel freer at school.
Truantry Skipping School Perception of School Discipline Meaning of School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |