Bu araştırmanın amacı Türkiye’de temel eğitim alanında yapılan matematik eğitimi konulu lisansüstü tezlerin araştırma eğilimini belirlemektir. Bu kapsamda, okulöncesi ve ilkokul matematik eğitimi alanındaki araştırma konularının eğilimi lisansüstü eğitim veren üniversitelerin sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi anabilim dallarında hazırlanmış tezler dâhilinde incelenmiştir. Bu çalışma betimsel araştırma türlerinden tarama modelinde desenlenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2012-2019 yılları arasında Temel Eğitim Anabilim Dalı’nda yürütülmüş ve matematik eğitimi konusuna odaklanmış 237 yüksek lisans ve doktora tezi oluşturmaktadır. Sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi bilim dallarında, matematik eğitimi alanında gerçekleştirildiği tespit edilen lisansüstü tezler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, temel eğitimdeki matematik konulu tezlerin daha çok sınıf eğitimi alanında ve yüksek lisans türünde olduğu tespit edilmiştir. Her iki alanda da tezlerin matematik başarısına ve bilişsel boyuttaki becerilere daha çok odaklandığı görülmüştür. Ayrıca okul öncesi ve ilkokul sürecini kapsayan boylamsal çalışmaların eksikliği dikkat çekmektedir. Gelecek çalışmalarda matematiği günlük hayatla ve diğer alanlarla ilişkilendirme, matematiksel dili kullanma, matematiksel yazma gibi süreç temelli becerilere odaklanılması ve okul öncesi-ilkokul dönemlerini içeren boylamsal çalışmalara yer verilmesi önerilmektedir.
matematik eğitimi ilkokul okul öncesi temel eğitim lisansüstü tezler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |