Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÇOKLU ZEKÂ ALANLARI İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 995 - 1016, 28.12.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1190630
Bu makale için 28 Haziran 2023 tarihinde bir düzeltme yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/baebd/issue/78418/1320308

Öz

Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin çoklu zekâ alanları ile öğrenme stillerini cinsiyet, sınıf düzeyi, anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu değişkenleri açısından inceleyerek arasındaki ilişki durumunu betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi, Antalya/Türkiye Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 5, 6 ve 7. sınıf olmak üzere toplam 250 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda özel yetenekli öğrencilerin çoklu zeka alanlarının gelişmiş düzeyde olduğu ve bazı zeka alanları ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve anne eğitim durumu değişkenleri arasında anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu görülmüştür. Ayrıca bazı öğrenme stilleri ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve anne öğrenim durumu değişkenleri arasında farklılıklar olduğu ve bazı zeka alanları ile öğrenme stilleri arasında negatif yönlü, zayıf ilişkiler bulunmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2007). Aktif öğrenme. [Active Learning] (9th Edition). İzmir: Bilişim.
  • Avcı, P. (2018). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri ile diğer fakülte öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ve problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. [Examination of multiple intelligence areas and problem solving skills of the students of the Faculty of Sport Sciences and other faculty students in terms of various variables] Master Thesis, Selcuk University, Institute of Sport Sciences, Konya.
  • Aygül, İ. (2015). Tunceli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. [Investigation of multiple intelligence areas and learning styles of Tunceli University Vocational School students] Master Thesis, Cumhuriyet University, Institute of Educational Sciences, Sivas.
  • Bagav, M. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerde öğrenme stilleri. [Learning styles of gifted students] Master Thesis, Yeditepe University, Institute of Educational Sciences, İstanbul.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. [Research methods, techniques and principles in social sciences] (11th Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Bayırlı, A., Orkun, M. & Bayırlı, S. (2019). Öğrenme stilleri modellerinin incelenmesi. [Examination of learning styles models] International Journal of Educational Sciences, 3(1), 71-83.
  • Browne, M.W. & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In: Bollen, K.A. & Long, J.S. (Eds.), Testing structural equation models (s. 136-162). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. [Scientific research methods in education.] (1st Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. [Manual of data analysis for social sciences] (25th Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Çalık, B. & Birgili, B. (2013). Multiple intelligence theory for gifted education: Criticisms and ımplications. Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness, 1(2), 1-12.
  • Çetin, E. (2015). Öğrenme stillerine göre öğrencilerdeki girişimcilik becerilerinin incelenmesi. [Examination of entrepreneurship skills in students according to learning styles] Master Thesis, Kırıkkale University, Institute of Science and Technology, Kırıkkale.
  • Çiloğulları, S. (2019). Resmi ve özel ortaokul 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stillerinin incelenmesi. [Examination of the learning styles used by the 5th and 8th grade students of public and private secondary schools in English lessons.] Master Thesis, Çukurova University, Institute of Social Sciences, Adana.
  • Çokbilir, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin incelenmesi. [Examining the learning styles of pre-school teacher candidates] Master Thesis, Yeditepe University, Institute of Educational Sciences, Istanbul.
  • Dağyar, M. & Şahin, H (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz düzenleme öğrenme stratejilerinin ve akademik başarılarının öz yeterlik inançlarını yordama gücü.[The predictive power of self-regulation learning strategies and academic achievements of education faculty students on their self-efficacy beliefs.] Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 396-414.
  • Demir, R. (2010). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi. [Examination of ninth grade students' learning styles and multiple intelligence areas] Master Thesis, Çukurova University, Institute of Social Sciences, Adana.
  • Duymaz, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik tutum ve öz yeterlikleri. [Attitudes and self-efficacy of classroom teachers towards the education of gifted students] Master Thesis, Gaziantep University, Institute of Educational Sciences, Gaziantep.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. [Lesson plan examples for teaching based on learning styles and biology lesson] Ankara: Gazi Bookstore.
  • Eskici, M. (2008). Öğrencilerin öğrenme stiller ile akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişki.[The relationship between students' learning styles, academic achievement and gender] Master Thesis, Trakya University, Institute of Social Sciences, Edirne.
  • Gardner, H. (2017). Zihin Çerçeveleri: Çoklu Zekâ Kuramı. [Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences] (Translated by E. Kılıç, G. Tunçgenç). (3rd Edition). Istanbul: Alpha Science. (Original edition date, 1983).
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde işbirlikli öğrenme, öğrenme stilleri, akademik başarı ve cinsiyet ilişkileri. [Cooperative learning in social studies teaching, learning styles, academic achievement and gender relations] Doctoral Thesis, Dokuz Eylul University, Institute of Educational Sciences, Izmir.
  • Gülşen, C. (2015). Çoklu zekâ alanları değerlendirme ölçeği geliştirilmesi çalışması. [Study of developing multiple intelligence domains assessment scale] International Journal of Human Sciences, 12(2), 1918-1930. Doi:10.14687/ijhs.v12i2.3469.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. [The relationship between learning styles and learning strategies] Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi yayınları, 91.
  • İlhan, M., & Çetin, B. (2014). LISREL ve AMOS programları kullanılarak gerçekleştirilen yapısal eşitlik modeli (yem) analizlerine ilişkin sonuçların karşılaştırılması. [Comparison of the results of structural equation model analyzes using LISREL and AMOS programs.] Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(2), 26-42.
  • İlter, İ. (2019). Ortaokulda okuyan aktif atletizm sporcularının yaratıcılık ve çoklu zekâ alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması. [Investigation of the relationship between creativity and multiple intelligence areas of active track and field athletes studying in secondary school] Master Thesis, Amasya University, Institute of Health Sciences, Amasya.
  • İpekli, N. (2013). 10. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi [Determining the multiple intelligence areas of 10th grade students and examining their attitudes towards mathematics] Master Thesis, Balikesir University, Institute of Science and Technology, Balıkesir.
  • Klein, P. D. (2003), “Rethinking the Multiplicity of Cognitive Resources and Curricular Representations: Alternatives to “Learning Styles” and “Multiple Intelligences”, Journal of Curriculum Studies, 35 (1),45-82.
  • Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. New York: The Guilford Press.
  • Loo, R. (2004). Kolb’s learning styles and learning preferences: Is there a linkage? Educational Psychology, 24(1), 99–108.
  • Marsh, H.W., Hau, K.T., Artelt, C., Baumert, J., & Peschar, J.L. (2006). OECD’s brief self-report measure of educational psychology’s most useful affective constructs: Cross-cultural, psychometric comparisons across 25 countries. International Journal of Testing, 6(4), 311-360.
  • Ministry of Education, (2019). Bilim ve sanat merkezleri yönergesi, [Science and art centers instruction] Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, 82 (2747).
  • Nergiz, O. (2018). Ortaöğretimde ikinci yabancı dil eğitimi alan ve almayan öğrencilerin çoklu zekâ yönüyle karşılaştırılması. [Comparison of students with and without second foreign language education in secondary education in terms of multiple intelligences.] Master Thesis, Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Öztürkmen, B. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin çoklu zekâ kuramına göre zekâ alanlarıyla öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of the relationship between intelligence areas and learning strategies of secondary school students according to multiple intelligence theory] (Gaziantep sample). Master Thesis, Gaziantep University, Institute of Social Sciences, Gaziantep.
  • Serin, E. (2019). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stilleri. [Learning styles of students studying in secondary education institutions] Master Thesis, Bolu İzzet Baysal University, Institute of Educational Sciences, Bolu.
  • Shaw, G. & Marlow, N. (1999), The role of student learning style gender, attitudes and perceptions on information and communication technology-assisted learning. Computers & Education, 33, 223-234.
  • Şener, S. & Çokçalışkan, A. (2018). An investigation between multiple intelligences and learning styles. Journal of Education and Training Studies, 6(2), 125-132.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersi akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki. [The relationship between the learning style preferences of primary school 1st grade 5th grade students and their academic achievement and attitudes towards the course] Master Thesis, Pamukkale University, Institute of Social Sciences, Denizli.
  • Yıldız, M. (2010). İlköğretim 2. kademesinde okuyan aktif satranç sporcularının yaratıcılık ve çoklu zekâ alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması. [Investigation of the relationship between creativity and multiple intelligence areas of active chess players studying at the 2nd level of primary education] Master Thesis, Institute of Educational Sciences, Gazi University, Ankara.
  • Zorlu, Y. & Zorlu, F. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanları ile öğrenme biçim ve stillerinin incelenmesi: İlişkisel bir araştırma. [Examination of multiple intelligence domains and learning styles and styles of prospective science teachers: A relational study] YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 49-78.

Comparative Analysis of Multiple Intelligence Domains and Learning Styles of Gifted Students

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 995 - 1016, 28.12.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1190630
Bu makale için 28 Haziran 2023 tarihinde bir düzeltme yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/baebd/issue/78418/1320308

Öz

This study aims to describe the relationship between the multiple intelligence domains and learning styles of gifted students in terms of gender, grade, maternal and paternal educational status. Therefore, the relational scanning model was used in the research. The study group consists of a total of 250 students, 5th, 6th, and 7th graders, studying at Antalya/Turkey Science and Art Center in the spring semester of the 2020-2021 academic year. As a result, it was concluded that the multiple intelligence domains of the gifted students were at an advanced level and there were significant differences between some intelligence domains of the students in terms of gender, grade level, and maternal educational status. Also, there were significant differences between some learning styles of students in terms of gender, grade levels, and maternal educational status. In addition, a negative, significant and weak correlation was found between some intelligence domains and the learning styles of gifted students.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2007). Aktif öğrenme. [Active Learning] (9th Edition). İzmir: Bilişim.
  • Avcı, P. (2018). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri ile diğer fakülte öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ve problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. [Examination of multiple intelligence areas and problem solving skills of the students of the Faculty of Sport Sciences and other faculty students in terms of various variables] Master Thesis, Selcuk University, Institute of Sport Sciences, Konya.
  • Aygül, İ. (2015). Tunceli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. [Investigation of multiple intelligence areas and learning styles of Tunceli University Vocational School students] Master Thesis, Cumhuriyet University, Institute of Educational Sciences, Sivas.
  • Bagav, M. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerde öğrenme stilleri. [Learning styles of gifted students] Master Thesis, Yeditepe University, Institute of Educational Sciences, İstanbul.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. [Research methods, techniques and principles in social sciences] (11th Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Bayırlı, A., Orkun, M. & Bayırlı, S. (2019). Öğrenme stilleri modellerinin incelenmesi. [Examination of learning styles models] International Journal of Educational Sciences, 3(1), 71-83.
  • Browne, M.W. & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In: Bollen, K.A. & Long, J.S. (Eds.), Testing structural equation models (s. 136-162). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. [Scientific research methods in education.] (1st Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. [Manual of data analysis for social sciences] (25th Edition) Ankara: PEGEM Akademi.
  • Çalık, B. & Birgili, B. (2013). Multiple intelligence theory for gifted education: Criticisms and ımplications. Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness, 1(2), 1-12.
  • Çetin, E. (2015). Öğrenme stillerine göre öğrencilerdeki girişimcilik becerilerinin incelenmesi. [Examination of entrepreneurship skills in students according to learning styles] Master Thesis, Kırıkkale University, Institute of Science and Technology, Kırıkkale.
  • Çiloğulları, S. (2019). Resmi ve özel ortaokul 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stillerinin incelenmesi. [Examination of the learning styles used by the 5th and 8th grade students of public and private secondary schools in English lessons.] Master Thesis, Çukurova University, Institute of Social Sciences, Adana.
  • Çokbilir, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin incelenmesi. [Examining the learning styles of pre-school teacher candidates] Master Thesis, Yeditepe University, Institute of Educational Sciences, Istanbul.
  • Dağyar, M. & Şahin, H (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz düzenleme öğrenme stratejilerinin ve akademik başarılarının öz yeterlik inançlarını yordama gücü.[The predictive power of self-regulation learning strategies and academic achievements of education faculty students on their self-efficacy beliefs.] Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 396-414.
  • Demir, R. (2010). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi. [Examination of ninth grade students' learning styles and multiple intelligence areas] Master Thesis, Çukurova University, Institute of Social Sciences, Adana.
  • Duymaz, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik tutum ve öz yeterlikleri. [Attitudes and self-efficacy of classroom teachers towards the education of gifted students] Master Thesis, Gaziantep University, Institute of Educational Sciences, Gaziantep.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. [Lesson plan examples for teaching based on learning styles and biology lesson] Ankara: Gazi Bookstore.
  • Eskici, M. (2008). Öğrencilerin öğrenme stiller ile akademik başarıları ve cinsiyetleri arasındaki ilişki.[The relationship between students' learning styles, academic achievement and gender] Master Thesis, Trakya University, Institute of Social Sciences, Edirne.
  • Gardner, H. (2017). Zihin Çerçeveleri: Çoklu Zekâ Kuramı. [Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences] (Translated by E. Kılıç, G. Tunçgenç). (3rd Edition). Istanbul: Alpha Science. (Original edition date, 1983).
  • Gökdağ, M. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde işbirlikli öğrenme, öğrenme stilleri, akademik başarı ve cinsiyet ilişkileri. [Cooperative learning in social studies teaching, learning styles, academic achievement and gender relations] Doctoral Thesis, Dokuz Eylul University, Institute of Educational Sciences, Izmir.
  • Gülşen, C. (2015). Çoklu zekâ alanları değerlendirme ölçeği geliştirilmesi çalışması. [Study of developing multiple intelligence domains assessment scale] International Journal of Human Sciences, 12(2), 1918-1930. Doi:10.14687/ijhs.v12i2.3469.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. [The relationship between learning styles and learning strategies] Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi yayınları, 91.
  • İlhan, M., & Çetin, B. (2014). LISREL ve AMOS programları kullanılarak gerçekleştirilen yapısal eşitlik modeli (yem) analizlerine ilişkin sonuçların karşılaştırılması. [Comparison of the results of structural equation model analyzes using LISREL and AMOS programs.] Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(2), 26-42.
  • İlter, İ. (2019). Ortaokulda okuyan aktif atletizm sporcularının yaratıcılık ve çoklu zekâ alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması. [Investigation of the relationship between creativity and multiple intelligence areas of active track and field athletes studying in secondary school] Master Thesis, Amasya University, Institute of Health Sciences, Amasya.
  • İpekli, N. (2013). 10. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi [Determining the multiple intelligence areas of 10th grade students and examining their attitudes towards mathematics] Master Thesis, Balikesir University, Institute of Science and Technology, Balıkesir.
  • Klein, P. D. (2003), “Rethinking the Multiplicity of Cognitive Resources and Curricular Representations: Alternatives to “Learning Styles” and “Multiple Intelligences”, Journal of Curriculum Studies, 35 (1),45-82.
  • Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. New York: The Guilford Press.
  • Loo, R. (2004). Kolb’s learning styles and learning preferences: Is there a linkage? Educational Psychology, 24(1), 99–108.
  • Marsh, H.W., Hau, K.T., Artelt, C., Baumert, J., & Peschar, J.L. (2006). OECD’s brief self-report measure of educational psychology’s most useful affective constructs: Cross-cultural, psychometric comparisons across 25 countries. International Journal of Testing, 6(4), 311-360.
  • Ministry of Education, (2019). Bilim ve sanat merkezleri yönergesi, [Science and art centers instruction] Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, 82 (2747).
  • Nergiz, O. (2018). Ortaöğretimde ikinci yabancı dil eğitimi alan ve almayan öğrencilerin çoklu zekâ yönüyle karşılaştırılması. [Comparison of students with and without second foreign language education in secondary education in terms of multiple intelligences.] Master Thesis, Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Öztürkmen, B. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin çoklu zekâ kuramına göre zekâ alanlarıyla öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of the relationship between intelligence areas and learning strategies of secondary school students according to multiple intelligence theory] (Gaziantep sample). Master Thesis, Gaziantep University, Institute of Social Sciences, Gaziantep.
  • Serin, E. (2019). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stilleri. [Learning styles of students studying in secondary education institutions] Master Thesis, Bolu İzzet Baysal University, Institute of Educational Sciences, Bolu.
  • Shaw, G. & Marlow, N. (1999), The role of student learning style gender, attitudes and perceptions on information and communication technology-assisted learning. Computers & Education, 33, 223-234.
  • Şener, S. & Çokçalışkan, A. (2018). An investigation between multiple intelligences and learning styles. Journal of Education and Training Studies, 6(2), 125-132.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersi akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki. [The relationship between the learning style preferences of primary school 1st grade 5th grade students and their academic achievement and attitudes towards the course] Master Thesis, Pamukkale University, Institute of Social Sciences, Denizli.
  • Yıldız, M. (2010). İlköğretim 2. kademesinde okuyan aktif satranç sporcularının yaratıcılık ve çoklu zekâ alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması. [Investigation of the relationship between creativity and multiple intelligence areas of active chess players studying at the 2nd level of primary education] Master Thesis, Institute of Educational Sciences, Gazi University, Ankara.
  • Zorlu, Y. & Zorlu, F. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanları ile öğrenme biçim ve stillerinin incelenmesi: İlişkisel bir araştırma. [Examination of multiple intelligence domains and learning styles and styles of prospective science teachers: A relational study] YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 49-78.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Şahin 0000-0001-8307-4328

Feride Küçük 0000-0003-1802-7423

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Küçük, F. (2022). Comparative Analysis of Multiple Intelligence Domains and Learning Styles of Gifted Students. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 995-1016. https://doi.org/10.51460/baebd.1190630