Bu araştırmanın amacı, iki kere farklı gelişim gösteren öğrencilerin akademik motivasyon düzeyleri ile okul kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, iki kere farklı 36 öğrenci ile tipik gelişim gösteren 160 öğrenci olmak üzere toplam 196 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, nicel verilerin toplanmasında “Akademik Motivasyon Ölçeği”, nitel verilerin toplanmasında ise “Çizme-Yazma Tekniği” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme” formu ile demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, iki kere farklı olan öğrencilerin tipik gelişim gösteren öğrencilere göre akademik motivasyon düzeylerinin daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İki kere farklı öğrencilerin okul kavramına yönelik algılarının çoğunluğunun olumsuz, tipik gelişim gösteren öğrencilerin ise olumlu olduğu çizimlerinde tespit edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin okul algısına yönelik görüşleri incelendiğinde, çizimleri destekleyen görüşler sundukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |