Dijital öğrenme süreçleri ve uygulamaları günümüzde eğitimin önemli bir unsurudur ve bu durum özel yetenekli öğrencilerin eğimi ve yetenek gelişimi içinde geçerlidir. Dijital öğrenme tecrübeleri öğrencilere ve öğretmenlere, geneleksel öğrenme ortamında bulunmayan rol ve yetkinlikler sağlamıştır. Ancak bu öğrenme sürecinin iyi tasarlanması ve kullanılan uygulama ve teknolojilerin öğrenme amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunacak şekilde kullanılması gerekir. Bu çalışma, özel yetenekli öğrencilerin eğitimlerinde ve yetenek gelişimlerinin desteklenmesinde dijital öğrenme süreçleri ve teknolojilerinin kullanımını incelemektedir. Durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmada, üç farklı fen bilgisi öğretmeninin işledikleri ders kaydı izlenmiş ve dijital öğrenme araçlarının analitik, yaratıcı ve pratik beceriler üzerine etkisi tartışılmıştır. İncelemeler sonucunda, derslerde kullanılan dijital teknolojilerin analitik becerileri destekleyecek nitelikte kullanıldığı görülürken, yaratıcı ve pratik becerilerin geliştirilmesi için etkili kullanılamadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin dijital öğrenme süreçlerini tasarlama becerilerinde yetersizlikler tespit edilmiştir. Bu durum, dijital öğrenme teknolojilerinin etkin bir şekilde kullanılmasını engellemekte ve öğrencilerin potansiyellerini tam anlamıyla gerçekleştirmelerini zorlaştırmaktadır. Çalışma, öğretmenlerin dijital eğitim araçlarını daha etkili kullanabilmeleri için eğitim ve destek almalarının gerekliliğine vurgu yapmakta ve öneriler sunmaktadır.
Özel yetenekliler eğitimi dijital öğrenme öğretmen yetkinliği
Digital learning processes and applications are a crucial component of modern education, and this is equally valid for the education and talent development of gifted students. Digital learning experiences provide students and teachers with roles and competencies that are not present in traditional learning environments. However, these learning processes must be well-designed, and the applications and technologies used should contribute effectively to achieving learning objectives. This study examines the use of digital learning processes and technologies in the education and talent development of gifted students. Conducted using a case study approach, the research involved observing lesson recordings of three different science teachers and discussing the impact of digital learning tools on analytical, creative, and practical skills. The findings indicate that while the digital technologies used in the lessons effectively supported analytical skills, they were not utilized efficiently for developing creative and practical skills. Additionally, deficiencies were identified in teachers' abilities to design digital learning processes. This situation hinders the effective use of digital learning technologies and limits students from fully realizing their potential. The study emphasizes the necessity for teachers to receive training and support to use digital educational tools more effectively and offers recommendations to enhance digital learning practices.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1 |