BibTex RIS Kaynak Göster

Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 10 Sayı: 1, 0 - 0, 26.06.2016
https://doi.org/10.17522/nefefmed.33834

Öz

Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçları doğrultusunda eğitim sistemimizdeki eksiklikleri giderebilmek amacıyla çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda hayata geçirilen Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesidir. Öğrenme ortamını ve eğitim öğretim faaliyetlerini düzenleyecek öğretmenlerin matematik laboratuvarlarının öğrenmeye etkilerine ilişkin görüşleri, bu projenin okullarda verimli bir şekilde kullanılabilmesi açısından önem arz etmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarının eğitim-öğretim faaliyetlerinin matematik laboratuvarında gerçekleştirilmesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen 6 ilköğretim matematik öğretmen adayı ve 6 ortaöğretim matematik öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 9 açık uçlu sorudan oluşan form ile elde edilmiştir.  Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının görüşlerinden elde edilen bulguların yanı sıra gelecek araştırmalara ışık tutması açısından önerilere de yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Afari E., Aldridge J. M., Fraser B. J. & Khine M. S., (2013). Students’ perceptions of the learning environment and attitudes in game-based mathematics classrooms, Learning Environ Research, 16, 131-150.
  • Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık
  • Beyhan N. & Tural H. (2007). İlköğretim matematik öğretiminde oyunla öğretimin erişiye etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 37-48.
  • Chen F. & Raley J. (2013). Math stories: learning and doing mathematics through fiction writing, Journal of Humanistic Mathematics, 3(2), 96-101.
  • Durualp E. & Aral N. (2010). Altı yaşındaki çocukların sosyal becerilerine oyun temelli sosyal beceri eğitiminin etkisinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 160-172.
  • Ersoy Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • Gelen İ. & Özer B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi, E-Journal Of New World Sciences Academy, 5(1), 71-87.
  • Horzum M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 36 (159), 56-68.
  • Igbokwe D. I. (2000): Dominant factors and error types inhibiting the understanding of mathematics. 41st Annual Conference Proceedings Of STAN, 242-249.
  • Kurtdede Fidan N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), 48-61,
  • Maschietto M. & Trouche L. (2010). Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories, ZDM Mathematics Education, 42, 33–47.
  • MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2011). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2013a). Ortaokul matematik dersi 5-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2013b). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council Of Teachers Of Mathematics (NCTM) (1991). Professional standards for teaching mathematics. Reston, Virginia: NCTM
  • Ogunkunle R. A. (2000). Teaching of mathematics in schools. the laboratory approach. The Nigeria Teacher Today, 8 (1,2), 180-184.
  • Okigbo E. C. & Osuafor A. M. (2008). Effect of using mathematics laboratory in teaching mathematics on the achivement of mathematics students, Educational Research And Review, 3(8), 257-261.
  • Öztürk T. & Güven B. (2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri, X. Ulusal Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Kongresi, Niğde. 25.10.2013 tarihinde
  • Http://Kongre.Nigde.Edu.Tr/Xufbmek/Dosyalar/Tam_Metin/Pdf/2410-30_05_2012-16_42_19.Pdf Erişilmiştir.
  • Rowe, J. C. (2001). An Experiment in the use of games in the teaching of mental arithmetic, Philosophy Of Mathematics Education Journal, 14. Retrieved On 20/10/2013 From Http://People.Exeter.Ac.Uk/Pernest/Pome14/Rowe.Pdf.
  • Teyfur M. (2011). Sınıf öğretmenlerinin uyguladığı yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sınıf yönetimi uygulamalarına etkisinin değerlendirilmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 139-164.
  • Tural H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uğurel I. (2003). Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uğurel I. & Moralı S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 75-98.
  • Umay A. (2002). Öteki matematik, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 275-281.
  • Yaman E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: Öğrenciler ne düşünüyor?, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (2), 403-414.
  • Yılmaz Bolat E. & Dikici Sığırtmaç A. (2006). Sayı ve işlem kavramı kazanımında müzikli oyunların etkisi, Ege Eğitim Dergisi, 7 (2), 43-56.
  • Yıldırım A. & Şimşek ve H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • URL-1. http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/22/736305/icerikler/oyun-temelli-matematik-ogrenme-laboratuvari-projesi_687926_gorme_engelli.html (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-2. http://www.uskudar.gov.tr/default_B0.aspx?id=233 (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-3. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-4. http://www.ramanujanmuseum.org/mathlab.htm (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-5. http://pisavetimsssinavlari.wordpress.com/2011/08/17/pisa-2009-sonuclari-matematik-okuryazarligi/ (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-6. http://pisavetimsssinavlari.wordpress.com/2013/12/04/pisa-2012-sonuclari-matematik/ (23.10.2013 tarihinde erişilmiştir.)
  • URL-7. http://www.memurlar.net/common/news/documents/464037/meb_istatistikleri_orgun_
  • egitim_2013_2014.pdf (03.06.2016 tarihinde erişilmiştir.)
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Gür

Mevhibe Kobak Demir

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gür, H., & Kobak Demir, M. (2016). Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10(1). https://doi.org/10.17522/nefefmed.33834