Araştırmanın amacı, Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik kaygı düzeylerini bazı değişkenler açısından belirlemek ve akademik başarıları ile ilişkilerini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Çalışma, 2015-2016 akademik yılında İstanbul ilinde faaliyet gösteren iki devlet Ortaokulunda öğrenim gören 450 6., 7. ve 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Güzeller ve Doğru (2011) tarafından geliştirilmiş olan Fen Kaygısı Ölçeği (FKÖ) kullanılmıştır. Akademik başarı puanı olarak araştırmanın yapıldığı yıla ait yıl sonu Fen Bilimleri dersi karne notları kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin fene yönelik kaygı düzeyleri ile “cinsiyet” değişkeni dışında, “sınıf”, “fen dersini sevme”,”fen öğretmenini sevme”,“haftalık fen dersi çalışma süresi”, “evde bulunan dergi/kitap sayısı” ve “fen dersinin uygulandığı yer (sınıf/laboratuar)” değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik kaygı düzeyleri ile akademik başarıları arasında orta düzeyde, negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this
study is to examine the science anxiety levels of secondary school students
with regard to certain variables. In this study, quantitative research method
was used. The study has a relational screening model. The study has been conducted with 480
students who participated from 2 different secondary schools in İstanbul-Turkey
at 2015-2016 academic year. “Science
Anxiety Scale” developed by Güzeller and
Doğu (2011) and Personal Information Inventory were used as
data collection tools. Report card grades of science studies lesson were used
as the academic success scores. SPSS 20.0 was used for the data analysis. A
statistically significant difference was determined as a result of the study
between the “science anxiety levels” of students and “class level”, “liking
science course”, “liking science teacher”, “weekly period of time for studying
science” and “the number of scientific magazines/books at home” variables. On the other hand, the “gender” variable didn’t show significant
difference. It has been concluded that there is a medium level meaningful
relationship between students’ science anxiety levels and their academic
achievement in the negative way.
Secondary school science education science course science anxiety
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 1 |