PISA
araştırmalarının amacı, örgün eğitime devam eden 15 yaş düzeyindeki
öğrencilerin, öğrendikleri bilgi ve becerileri, günlük yaşama ne düzeyde
yansıtabildiklerini ölçmektir. 2000 yılından itibaren her üç yılda bir yapılan
PISA araştırmaları, fen, matematik ve okuma becerileri bakımından öğrencileri
değerlendirmektedir. En son 2015 yılında yapılan araştırmada, Türkiye, 2012
yılı ile karşılaştırıldığında ciddi bir düşüş yaşamıştır. Öğretmen niteliği söz
konusu düşüşün nedenleri arasında sayılabilir. Bu bağlamda, PISA araştırması
paydaşlarından öğretmenlerin, görüşlerinin belirlenmesi önem ifade etmektedir.
Bu araştırmada, devlet okullarında ortaokul düzeyinde görev yapan farklı
branşlardaki öğretmenlerin PISA araştırmasına yönelik görüşlerini tespit etmek
amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz
döneminde, Türkiye’de yer alan büyükşehirlerden birinin ilçesine bağlı devlet
okullarında ortaokul düzeyinde görevine devam eden toplam 20 öğretmen
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada, nitel
araştırma yöntemlerinden örnek olay araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
katılımcıların PISA araştırmalarına ilişkin görüşlerinin kısıtlı olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların, PISA araştırmalarının bir sınav olduğunu
bildikleri ancak bu sınavın içeriği, uygulanma zamanı, süresi, sorulan sorular
ve soru tiplerine ilişkin bilgilerinin yetersiz olduğu belirlenmiştir.
PISA araştırmaları ortaokul öğretmenleri öğretmen görüşleri nitel araştırma örnek olay çalışması
PISA
researches aim to measure the degree of reflection of knowledge and skills of 15-year-old students enrolled in formal
education to their daily life. PISA researches, conducted once every three
years since the year 2000, assess students in terms of their science,
mathematics and reading skills. In the research conducted most recently in
2015, there was a considerable decline
experienced in Turkey when compared with the year 2012. Teacher quality may be
listed among the causes of the mentioned decline. In this context, PISA
research is fundamental to establish the opinions of teachers, one of its
partners. This study aimed to determine the opinions of teachers teaching at the
secondary school level at state schools
about PISA researches. The study participants consisted of a total of 20
teachers teaching at secondary school level at state schools in the county of
one of the metropolises of Turkey in the fall
semester during the academic year of 2017-2018. The study data were collected
using a semi-structured interview form developed by the researchers. The case study
pattern, a quantitative research method, was used in the study. The study data
were analyzed using the content analysis method. It was concluded as a result
of the study that the opinions of the participants about PISA researches were restricted.
It was established that the participants knew that PISA researches were tests
however their knowledge about the content of this test, its application time,
the posed questions and question types were inadequate.
PISA research secondary school teachers teachers’ opinion qualitative research case study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |