This study was conducted for the
purpose of offering a suggestion to examine variables related with
technological pedagogical content knowledge self-efficacy beliefs (TPCKSEB) of
science teachers and to develop TPCKSEB levels of pre-service science teachers.
In the study, survey method and cross-sectional design were used. The study was
carried out with science teachers in Sanliurfa during the school year of
2017-2018. Sample of the study consisted of 532 science teachers. At the end of
the study, it was determined that variables such as access to technological
instruments in school, frequency of using technology in the educational process
and training on educational technologies caused a significant difference in
TPCKSEB of science teachers. Additionally, it was found that there was a
mid-level and positively significant correlation between technology attitude
and TPCKSEB. On the other hand, it was determined that variables such as gender
and educational background caused no significant difference in TPCKSEB.
Technological pedagogical content knowledge technological pedagogical content knowledge self-efficacy belief science teacher science education
Bu araştırma fen
bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterlik
inançlarıyla ilişkili değişkenleri incelemek ve teknolojik pedagojik alan
bilgisi öz yeterlik inanç (TPABÖYİ) düzeylerini geliştirmek için öneri sunmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi ve kesitsel türü
kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 öğretim yılında Şanlıurfa’daki 532 fen
bilimleri öğretmeni üzerinde uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak “TPABÖYİ
Ölçeği” ile “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bağımsız Gruplar
İçin t-Testi, Pearson Korelasyon Katsayısı ve İlişkisiz Örneklemler İçin Tek
Faktörlü Varyans Analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonunda okulda öğretim teknolojilerine erişim, öğretim sürecinde öğretim
teknolojilerini kullanım sıklığı, öğretim teknolojileri konusunda üniversitede
verilen eğitimin yeterliliği, öğretim teknolojileri konusunda eğitim alma
değişkenlerinin fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB öz-yeterlik inançları
üzerinde anlamlı fark meydana getirdiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim
teknolojilerine yönelik tutum ile TPABÖYİ arasında orta seviyede pozitif yönlü
anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna ilaveten cinsiyet ve eğitim
düzeyi değişkenlerinin TPABÖYİ üzerinde anlamlı fark oluşturmadıkları
belirlenmiştir.
Teknolojik pedagojik alan bilgisi teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlik inanç fen bilimleri öğretmeni fen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 2 |