Bu çalışma öğretmen adaylarının tasarladıkları WebQuest etkinliklerinin
yeterliklerini yordayan değişkenlerin belirlenmesini amaçlayan korelasyonel bir
araştırmadır. Modele dahil edilen değişkenlerden WebQuest etkinliklerinin
yeterlikleri yordanan (bağımlı) değişken; öğretimde WebQuest kullanmaya yönelik
algı, akademik başarı ve bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı seviyesi,
yordayan (bağımsız) değişkenler olarak ele alınmıştır. Araştırma bir devlet
üniversitesinin ortaöğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 74
öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmanın amacı doğrultusunda öğretmen
adaylarının matematik öğretim programında yer alan kazanımlara uygun olarak hazırladıkları
WebQuestler, “WebQuest Değerlendirme Tablosu (Rubric)” ile değerlendirilmiştir.
Veriler fakülte kayıtları, Matematik Öğretiminde WebQuest Kullanmaya Yönelik
Algı Ölçeği" ve "Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Seviyeleri
Ölçeği" ile toplanmıştır. Verilerinin analizinde regresyon analizi tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının tasarladıkları WebQuest
etkinliklerinin yeterliklerinin %53.5’ini bilgi ve iletişim teknolojileri
kullanımı seviyeleri ile açıklandığı sonucuna ulaşılmıştır.
WebQuest materyal geliştirme regresyon analizi matematik eğitimi
This study aims to
determine the variables predicting the WebQuest activities prepared by the
pre-service teachers, is a correlational research model. The variables included
in the model are considered the adequacy of WebQuest activities as a predicted
(dependent) variable; the perception of using WebQuests in teaching, academic
achievement and the knowledge related Web based mathematics teaching as
predictor (independent) variables. The study has been conducted by 74
pre-service mathematics teachers studying at the State University, Secondary
Science and Mathematics Education–Mathematics Education Department. For this
study’s purpose, WebQuestler, prepared according to the achievements in the
mathematics curriculum, is assessed by the "WebQuest Evaluation Table
(Rubric)". Data were collected by faculty registers, the WebQuest
Perceptions Scale in Mathematics Teaching, and the Information and Communication
Technology Usage Levels Scale. In the data analysis, regression analysis has
been used. At the end of the research, 53.5% of the qualifications of the
WebQuest activities designed by the prospective teachers were reached with
information and communication technology utilization levels.
WebQuests developing material regression analysis mathematics education
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |