Bu çalışmanın amacı, hizmet içi eğitimlerin matematik öğretmenlerinin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarına etkisi incelenmektir. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deneysel deseni benimsenmiştir. Çalışma örneklemini bu hizmet içi eğitimlere katılan 502 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada verilerin toplanmasında öğretmenlerin cinsiyet, mesleki deneyim, mezun olunan fakülte, lisansüstü eğitim durumu gibi kişisel bilgilerini ortaya koymak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgiler formu ve tutumlarını belirlemek amacıyla LCD Panel Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizi ön test-son test ortalama puanların karşılaştırılmasında ilişkili örneklemler için t-testi, kişisel bilgiler formundan elde edilen değişkenler açısından öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerin öncesinden ve sonrasına etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla iki faktörlü ANOVA kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada verilen hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği ancak hizmet içi eğitimlerin öncesinden sonrasına çeşitli değişkenlere göre tutumlarında anlamlı bir artışın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
The purpose of this study is to examine the effect of inservice training on the attitudes of mathematics teachers to the interactive board. In this quantitative research, a single group pre-test-post-test experimental design from experimental designs was used. The study sample consists of 502 math teachers participating in these in-service trainings. In the study, it was used the personal information form developed by the researches in order to reveal personal information such as gender, professional experience, graduated faculty, postgraduate education and LCD Panel Interactive Board Attitude Scale in order to determine the attitudes of the teachers. The data of the study was analyzed by a-paired sample t test to determine whether there was a significant difference in the attitudes of the teachers to the interactive board and two-factor ANOVA in terms of the variables obtained from the personal information form before and after the in-service training. At the end of the study, it was found that the in-service trainings had positive effects the teachers’ attitudes towards to the interactive board, but there was no significant increase according to the various variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
BAUNSOBED