BibTex RIS Kaynak Göster

ALANA ÖZGÜ HİZMETİÇİ EĞİTİMLERİN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2017, , 33 - 48, 01.12.2017
https://doi.org/10.31795/baunsobed.645131

Öz

Bu çalışmanın amacı, hizmet içi eğitimlerin matematik öğretmenlerinin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarına etkisi incelenmektir. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deneysel deseni benimsenmiştir. Çalışma örneklemini bu hizmet içi eğitimlere katılan 502 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada verilerin toplanmasında öğretmenlerin cinsiyet, mesleki deneyim, mezun olunan fakülte, lisansüstü eğitim durumu gibi kişisel bilgilerini ortaya koymak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgiler formu ve tutumlarını belirlemek amacıyla LCD Panel Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizi ön test-son test ortalama puanların karşılaştırılmasında ilişkili örneklemler için t-testi, kişisel bilgiler formundan elde edilen değişkenler açısından öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerin öncesinden ve sonrasına etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla iki faktörlü ANOVA kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada verilen hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği ancak hizmet içi eğitimlerin öncesinden sonrasına çeşitli değişkenlere göre tutumlarında anlamlı bir artışın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2010). Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.S. (2012). Bir Teknoloji Politikası Olarak FATİH Projesinin Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler: Bir Durum Analizi Çalışması. Akademik Bilişim (1-3 Şubat), Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Aktaş, I., Gökoğlu, S., Turgut, Y. E. ve Karal, H. (2014). Öğretmenlerin FATİH Projesine Yönelik Görüşleri: Farkındalık, Öngörü ve Beklentiler, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 28-46.
  • Avcı, Ü., ve Seferoğlu, S. S. (2011). Bilgi Toplumunda Öğretmenin Tükenmişliği: Teknoloji Kullanımı ve Tükenmişliği Önlemeye Yönelik Alınabilecek Önlemler, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 13-26.
  • Balcı E. Ö., Gökkaya Z. & Kar A. (2013). FATİH Projesinin Üniversiteler Yüzü, İstanbul Journal of Social Sciences, Fall:5, 13-30.
  • Balkı E. ve Saban A. (2009). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları: Özel Esentepe İlköğretim Okulu Örneği, İlköğretim Online, 8(3), 771-781.
  • Banoğlu K., Vanderlinde R. ve Çetin M. (2016). Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Profillerinin Okulların Öğrenen Örgüt Kültürü ve Teknolojik Alt-Yapısı Bağlamında Analizi: FATİH Projesi Okulları ve Diğerleri, Eğitim ve Bilim, 41 (188), 83-98.
  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş. ve Dede, A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD), 4(1), 39-58.
  • Bayrak, N. ve Hırça, N. (2016). FATİH Projesi Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin Tekno-Pedagojik Özyeterliklerinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 95-111.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya.
  • Kefeli P. (2013). Öğretim Sürecinde Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Geliştirilen Bir Hizmet İçi Eğitim Kursu Ve Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D., ve Bahçekapılı, T. (2013). Teknolojinin Eğitimde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Fatih Projesi Örneği, Journal of Social Sciences [JSS], 12(2). 353-366.
  • Koçak Usluel, Y.,Kuşkaya Mumcu, F. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme- Öğretme Sürecinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgili Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Korucu A. T., Usta E. ve Toraman L. (2016), Ortaokul Öğrencilerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (3), 690-717.
  • Kurt, S. (2013). Examining Teachers’ Use Of Computer-Based Technologies: A Case Study, Education and Information Technologies, 18(4), 557-570.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 17-188.
  • Mazman S. G. ve Koçak Usluel Y. (2011). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonu: Modeller ve Göstergeler, Eğitim Teknolojisi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1(1), 62-79.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb. gov.tr/tr/index.php (20.04.2017)
  • Oleksiw, T. (2007). Increasing math Test Scores With The Smart Board Interactive Whiteboard. http://downloads01.smarttech.com/media/ sitecore/en/pdf/research_library/k12/the_effect_of_the_smart_board_ interactive_whiteboard_on_raising_state_test_sco res.pdf (30.12.2015)
  • Öçal M. F. ve Şimşek M. (2017). Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8(1), 91- 121.
  • Painter, D., Whiting, E., Wolters, B. ve Park, D. (2005, 14 Mart). The Use of an Interactive Whiteboard in Promoting Interactive Teaching and Learning. http://gse.gmu.edu/assets/docs/tr/interactive-board_tr.pdf (12.12.2015)
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). FATİH projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı(1), 375-392.
  • Warschauer, M. ve Ames, M. (2010). Can one Laptop Per Child Save The World’s Poor? Journal of International Affairs, 64(1), 33-51.
  • Winkler, R. L. (2011). Investigating the Impact of Interactive Whiteoard Professional Development on Lesson Planning and Student Math Achievement. Unpublished doctoral dissertation, University of Liberty, USA.

The Effects of Field Specific In-service Training on the Attitudes of Mathematics Teachers to the Utilization of Interactive Board

Yıl 2017, , 33 - 48, 01.12.2017
https://doi.org/10.31795/baunsobed.645131

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of inservice training on the attitudes of mathematics teachers to the interactive board. In this quantitative research, a single group pre-test-post-test experimental design from experimental designs was used. The study sample consists of 502 math teachers participating in these in-service trainings. In the study, it was used the personal information form developed by the researches in order to reveal personal information such as gender, professional experience, graduated faculty, postgraduate education and LCD Panel Interactive Board Attitude Scale in order to determine the attitudes of the teachers. The data of the study was analyzed by a-paired sample t test to determine whether there was a significant difference in the attitudes of the teachers to the interactive board and two-factor ANOVA in terms of the variables obtained from the personal information form before and after the in-service training. At the end of the study, it was found that the in-service trainings had positive effects the teachers’ attitudes towards to the interactive board, but there was no significant increase according to the various variables

Kaynakça

  • Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2010). Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.S. (2012). Bir Teknoloji Politikası Olarak FATİH Projesinin Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler: Bir Durum Analizi Çalışması. Akademik Bilişim (1-3 Şubat), Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Aktaş, I., Gökoğlu, S., Turgut, Y. E. ve Karal, H. (2014). Öğretmenlerin FATİH Projesine Yönelik Görüşleri: Farkındalık, Öngörü ve Beklentiler, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 28-46.
  • Avcı, Ü., ve Seferoğlu, S. S. (2011). Bilgi Toplumunda Öğretmenin Tükenmişliği: Teknoloji Kullanımı ve Tükenmişliği Önlemeye Yönelik Alınabilecek Önlemler, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 13-26.
  • Balcı E. Ö., Gökkaya Z. & Kar A. (2013). FATİH Projesinin Üniversiteler Yüzü, İstanbul Journal of Social Sciences, Fall:5, 13-30.
  • Balkı E. ve Saban A. (2009). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları: Özel Esentepe İlköğretim Okulu Örneği, İlköğretim Online, 8(3), 771-781.
  • Banoğlu K., Vanderlinde R. ve Çetin M. (2016). Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Profillerinin Okulların Öğrenen Örgüt Kültürü ve Teknolojik Alt-Yapısı Bağlamında Analizi: FATİH Projesi Okulları ve Diğerleri, Eğitim ve Bilim, 41 (188), 83-98.
  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş. ve Dede, A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği), Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD), 4(1), 39-58.
  • Bayrak, N. ve Hırça, N. (2016). FATİH Projesi Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin Tekno-Pedagojik Özyeterliklerinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 95-111.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya.
  • Kefeli P. (2013). Öğretim Sürecinde Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Geliştirilen Bir Hizmet İçi Eğitim Kursu Ve Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D., ve Bahçekapılı, T. (2013). Teknolojinin Eğitimde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Fatih Projesi Örneği, Journal of Social Sciences [JSS], 12(2). 353-366.
  • Koçak Usluel, Y.,Kuşkaya Mumcu, F. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme- Öğretme Sürecinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgili Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Korucu A. T., Usta E. ve Toraman L. (2016), Ortaokul Öğrencilerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (3), 690-717.
  • Kurt, S. (2013). Examining Teachers’ Use Of Computer-Based Technologies: A Case Study, Education and Information Technologies, 18(4), 557-570.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 17-188.
  • Mazman S. G. ve Koçak Usluel Y. (2011). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonu: Modeller ve Göstergeler, Eğitim Teknolojisi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1(1), 62-79.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb. gov.tr/tr/index.php (20.04.2017)
  • Oleksiw, T. (2007). Increasing math Test Scores With The Smart Board Interactive Whiteboard. http://downloads01.smarttech.com/media/ sitecore/en/pdf/research_library/k12/the_effect_of_the_smart_board_ interactive_whiteboard_on_raising_state_test_sco res.pdf (30.12.2015)
  • Öçal M. F. ve Şimşek M. (2017). Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8(1), 91- 121.
  • Painter, D., Whiting, E., Wolters, B. ve Park, D. (2005, 14 Mart). The Use of an Interactive Whiteboard in Promoting Interactive Teaching and Learning. http://gse.gmu.edu/assets/docs/tr/interactive-board_tr.pdf (12.12.2015)
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). FATİH projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı(1), 375-392.
  • Warschauer, M. ve Ames, M. (2010). Can one Laptop Per Child Save The World’s Poor? Journal of International Affairs, 64(1), 33-51.
  • Winkler, R. L. (2011). Investigating the Impact of Interactive Whiteoard Professional Development on Lesson Planning and Student Math Achievement. Unpublished doctoral dissertation, University of Liberty, USA.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Gür

Mevhibe Kobak Demir

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Gür, H., & Demir, M. K. (2017). ALANA ÖZGÜ HİZMETİÇİ EĞİTİMLERİN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(38), 33-48. https://doi.org/10.31795/baunsobed.645131

BAUNSOBED