Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, , 17 - 45, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.663889

Öz

Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce
Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki
görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, Balıkesir Üniversitesi
Necatibey Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği
Anabilim Dalında öğrenim gören 252 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Veriler, Sabancı (2007) tarafından Camilleri’nin 1999 yılında geliştirdiği
“Learner Autonomy: The Teachers’ Views” adlı ölçeğinden adapte edilen “Öğrenen
Özerkliği Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenen
özerkliği hakkındaki görüşlerine ait bulgular frekans analizi tekniği ve yüzde dağılım
oranları hesaplanıp yorumlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenim türleri
ve cinsiyetlerine göre birbirleri arasında karşılaştırılması için parametrik analiz
teknikleri arasında yer alan t-testi (independent-samples t-test) kullanılmıştır.
Çalışmada, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının çoğunluğunun kendi öğrenme
yöntemlerini belirleme, sınıf aktivitelerinin amaçlarını kavrama, grupla veya bireysel
çalışmanın belirlenmesi, ders içeriğinin belirlenmesi, kendini değerlendirme
ve ders amaçlarının belirlenmesi konularında öğrenen özerkliğinin teşvik edilmesinin
uygun olduğu görüşünde olduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Baylan, S. (2007). University Students’ and Their Teachers’ Perceptions and Expectations of Learner Autonomy in EFL Prep Classes. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. England: Pearson Education Limited.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Given B. K. (1996). Learning Styles: A Synthesizde Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11-44 (Online): http://www. ialearn.org /files jalt/jalt 21 1996 1% 20&%202.pdf(26.04.2009)
  • Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı (2011)., T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu, Ankara (01/05/2012) http://ttkb. meb. gov. tr/program.a spx? İslem =1&kno=76
  • Paiva, V.L.M.O. (2005). Autonomy and Complexity. Autonomy in Second Language Acquisiton. Share Magazine, Online. Sayı.146. (26.04.2012) http://www. veramenezes. com/autoplex.htm.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Dağıtım
  • Little, D., (2006). Learner autonomy:drawing together the threads of self-assessment, goal-setting and reflection (31.10.2010) http://archive.ecml.at/mtp2 /Elp_tt/ Results/ DM layout/00_10/06/06%20Supplementary%20text.pdf
  • Sabancı, S.(2007). EFL Teachers’s Views on Learner Autonomy at Primary and Secondary State Schools in Eskişehir. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Sert, N.(2007). Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online, Sayı 6(1), Sayfa:180-196. (20.06.2010) http://ilkogretim-online.ogr.tr/vol- 6say1/v6s1m13.pdf.
  • Little, D. & Dam, L. (1998). Learner Autonomy: What and Why? (20.05.2012) http://www.jalt-ublications.org/tlt/files/98/nov/littledam.html
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, Ö. (2005). Elt Students’ Perceptions and Behavior Related to Learner Autonomy As Learners and Future Teachers.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Trebbi, T. (2008). Freedom – a Prerequisite for Learner Autonomy? Classroom Innovation and Language Teacher Education. In T. Lamb and H. Reinders (Eds.), Learner and Teacher Autonomy (p.33-46). Amsterdam/ Philadelphia: John Benjamin’s B.V.

ELT Learners’ Vıews on LearnerAutonomy at BalıkesirUniversity Necatibey Education Faculty

Yıl 2014, , 17 - 45, 15.06.2014
https://doi.org/10.31795/baunsobed.663889

Öz

The general purpose of this study is to find out the students’ views on learner autonomy
in terms of various variables at English Language Teaching Department
of Balıkesir University Necatibey Education Faculty. This study was conducted
with 252 students of the English Language Teaching Department as preservice
teachers at Balıkesir University Necatibey Education Faculty.The data was collectedthrough
the scale adapted by Sabancı (2007) from “Learner Autonomy: The
Teachers’ Views” which was developed by Camirelli in 1999. The findings based
on preservice teachers’ views were analyzed by calculating frequencies and percentages.
Besides, for the comparison of preservise teachers’ learning type and
gender among eachother, the independent-sample t-test taking part in parametric
analysis techniques was used.This study revealed that the majority of the preservice
teachers participated in the study had the opinion that it was appropriate to
foster learner autonomy in terms of these aspects; finding out their own learning
methods, formulating their own explanations, interaction pattern, course content,
self-assessment and course objectives.

Kaynakça

  • Baylan, S. (2007). University Students’ and Their Teachers’ Perceptions and Expectations of Learner Autonomy in EFL Prep Classes. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. England: Pearson Education Limited.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Given B. K. (1996). Learning Styles: A Synthesizde Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11-44 (Online): http://www. ialearn.org /files jalt/jalt 21 1996 1% 20&%202.pdf(26.04.2009)
  • Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı (2011)., T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu, Ankara (01/05/2012) http://ttkb. meb. gov. tr/program.a spx? İslem =1&kno=76
  • Paiva, V.L.M.O. (2005). Autonomy and Complexity. Autonomy in Second Language Acquisiton. Share Magazine, Online. Sayı.146. (26.04.2012) http://www. veramenezes. com/autoplex.htm.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Dağıtım
  • Little, D., (2006). Learner autonomy:drawing together the threads of self-assessment, goal-setting and reflection (31.10.2010) http://archive.ecml.at/mtp2 /Elp_tt/ Results/ DM layout/00_10/06/06%20Supplementary%20text.pdf
  • Sabancı, S.(2007). EFL Teachers’s Views on Learner Autonomy at Primary and Secondary State Schools in Eskişehir. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Sert, N.(2007). Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online, Sayı 6(1), Sayfa:180-196. (20.06.2010) http://ilkogretim-online.ogr.tr/vol- 6say1/v6s1m13.pdf.
  • Little, D. & Dam, L. (1998). Learner Autonomy: What and Why? (20.05.2012) http://www.jalt-ublications.org/tlt/files/98/nov/littledam.html
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, Ö. (2005). Elt Students’ Perceptions and Behavior Related to Learner Autonomy As Learners and Future Teachers.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Trebbi, T. (2008). Freedom – a Prerequisite for Learner Autonomy? Classroom Innovation and Language Teacher Education. In T. Lamb and H. Reinders (Eds.), Learner and Teacher Autonomy (p.33-46). Amsterdam/ Philadelphia: John Benjamin’s B.V.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kemal Oğuz Er

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Er, K. O. (2014). BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31), 17-45. https://doi.org/10.31795/baunsobed.663889

BAUNSOBED