Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce
Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki
görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, Balıkesir Üniversitesi
Necatibey Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği
Anabilim Dalında öğrenim gören 252 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Veriler, Sabancı (2007) tarafından Camilleri’nin 1999 yılında geliştirdiği
“Learner Autonomy: The Teachers’ Views” adlı ölçeğinden adapte edilen “Öğrenen
Özerkliği Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenen
özerkliği hakkındaki görüşlerine ait bulgular frekans analizi tekniği ve yüzde dağılım
oranları hesaplanıp yorumlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenim türleri
ve cinsiyetlerine göre birbirleri arasında karşılaştırılması için parametrik analiz
teknikleri arasında yer alan t-testi (independent-samples t-test) kullanılmıştır.
Çalışmada, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının çoğunluğunun kendi öğrenme
yöntemlerini belirleme, sınıf aktivitelerinin amaçlarını kavrama, grupla veya bireysel
çalışmanın belirlenmesi, ders içeriğinin belirlenmesi, kendini değerlendirme
ve ders amaçlarının belirlenmesi konularında öğrenen özerkliğinin teşvik edilmesinin
uygun olduğu görüşünde olduğunu ortaya koymaktadır.
The general purpose of this study is to find out the students’ views on learner autonomy
in terms of various variables at English Language Teaching Department
of Balıkesir University Necatibey Education Faculty. This study was conducted
with 252 students of the English Language Teaching Department as preservice
teachers at Balıkesir University Necatibey Education Faculty.The data was collectedthrough
the scale adapted by Sabancı (2007) from “Learner Autonomy: The
Teachers’ Views” which was developed by Camirelli in 1999. The findings based
on preservice teachers’ views were analyzed by calculating frequencies and percentages.
Besides, for the comparison of preservise teachers’ learning type and
gender among eachother, the independent-sample t-test taking part in parametric
analysis techniques was used.This study revealed that the majority of the preservice
teachers participated in the study had the opinion that it was appropriate to
foster learner autonomy in terms of these aspects; finding out their own learning
methods, formulating their own explanations, interaction pattern, course content,
self-assessment and course objectives.
Learner autonomy teaching foreign language preservice teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
BAUNSOBED