Food
consumption is an indispensable part of tourism today and is also an important
source of motivation in tourism movements. On the other hand, the concept of
food is an extremely important factor in the marketing and promotion of
destinations. The growing popularity of food culture in a destination and the
increasing awareness of food cultures destined for different demand elements is
of utmost importance for tourism in the region. In this context, it is
extremely important to examine the food consumption behavior of individuals
visiting a destination. In this study, it is aimed to determine the factors
that are effective in the food decision process of tourists. The study consists
of five basic parts. In the introductory part of the first part of the work,
the problem of work, the aim, the precaution, the assumptions, the limitations
and the definitions are included. In the second part, the related literature is
given. In the method part which is the third part of the study, the model of
the research, the universe and the sample, the data collection tool and
technique, and the data collection process are discussed. The fourth part
consists of the findings and interpretations of the research and the fifth and
final part consists of the conclusions obtained in the in the light of the
findings and suggestions regarding to these conclusions. The data used in the
study were obtained by the questionnaire method and evaluated by means of
statistical analyzes. As a result of the research, it was determined that there
was a significant and positive relationship between the food decision process
of the tourists and the factors affecting the food decision process.
Gıda tüketimi, günümüzde turizmin vazgeçilmez bir
parçası ve turizm hareketlerinde de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Diğer bir
açıdan ise gıda kavramı destinasyonların pazarlanması ve tanıtılmasında son
derece önemli bir unsurdur. Bir destinasyonda gıda kültürünün gelişim
göstermesi ve farklı talep unsurları tarafından destinasyonun gıda kültürünün
bilinirliğinin artması bölge turizmi için son derece önem taşımaktadır. Bu
bağlamda bir destinasyonu ziyaret eden bireylerin gıda tüketim davranışlarının
incelenmesi son derece önemlidir. Turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan
faktörleri belirlemek amacına yönelik yapılan bu araştırmada ilk olarak gıda
karar sürecine ilişkin alanyazın taraması yapılarak kuramsal bilgilere
ulaşılmıştır. Bunun neticesinde de birincil verilerin toplanma aşamasına
geçilmiş ve veri toplama aracı olan anket tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırmanın anket formu 2 bölümden ve toplamda 65 sorudan oluşmaktadır. Anket
formunun birinci bölümü katılımcıların sosyo-demografik özellikleri ve seyahat
davranışlarına ilişkin 12 sorudan oluşurken anketin ikinci bölümünde ise
turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörleri belirlemeye yönelik Mak
vd., (2012)’nin çalışmasına dayanarak Martinez (2015) tarafından geliştirilen
turistlerin gıda kararında etkili olan ifadeleri içeren 5 boyut (Kültürel ve
Dini Faktörler; Sosyo-Demografik Faktörler; Motivasyon Faktörleri; Kişisel
Tercihler ve Geçmiş Deneyimler) 53 ifade yer almaktadır. Araştırma sonucunda
ise; turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörlerin ilk ve en çok
olarak “Duyusal Çekicilik” faktörü, ikinci olarak “Kültürel ve Otantik Deneyim”
faktörü daha sonra “Geçmiş Deneyim” dördüncü olarak “Kişisel Tercih” faktörü
beşinci olarak “Yerel Gıda ve Özgünlük” faktörü altıncı olarak “Aşinalık ve
Gıdaya İlişkin Tecrübe” faktörü, son ve en az olarak da “Hatıra ve Öğrenme
İsteği” faktörünün etkili olduğunu söylemek mümkündür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 40 |
BAUNSOBED