Teknoloji, günlük
yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemektedir. Bu
nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için
teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist rehberlerinin ve turistlerin turlarda
teknoloji uygulaması ve kullanımına dönük bakış açısının değerlendirilmesi ve
turistlerin teknoloji uygulamalarına ilişkin beğeni ve eleştirileri hakkında
bilgi sahibi olmak amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Veriler, 2018 yılı Mart ayında
21 turist rehberinden ve 2018 yılının Haziran ve Temmuz aylarında 31 turistten
görüşme formu yaklaşımı ile toplanmıştır. Veriler içerik analizine tabi
tutulmuştur. Görüşmeyi kabul eden turist rehberlerinin teknolojik
uygulamalardan mikrofon sistemi, canlandırma, 3D animasyon sistemi, interaktif
inceleme uygulamalarının kullanımına dönük olumlu bir tutum sergilediği tespit
edilmiştir. Buna karşın, rehberlerin, turistlerin “audio- guide” kullanımları
ve “sanal asistan” uygulamalarına ise olumsuz baktıkları belirlenmiştir.
Turistlerin ise turlarda sınırlı ölçüde teknoloji kullanımına ve mikrofon
sistemine sıcak baktıkları, turlarında
önceliklerinin turist rehberleri olduğu belirlenmiştir. Çalışma, turist
rehberlerinin teknolojiyi iletişim, anlatım ve tekrar anlatım süreçlerinde ana araç
olarak değil yardımcı ve tamamlayıcı bir araç olarak görmeleri gerektiği
önerisi ile son bulmaktadır.
Technology
has a significant impact on business activities as well as daily life. For this
reason, travel agencies and guides are not far from technology to manage a tour
more effectively. A study was conducted to evaluate the tourist guides and
tourists' perspective on the application and use of technology in the tours and
to have information about the appreciation and criticism of tourists about the
technology applications. Data were collected via interview form approach from 21
professional tour guides which was held in March 2018 and from 31 tourist in
June- July in 2018. The data were
subjected to content analysis. It has been determined that the tour guides
accepting the interview have a positive attitude towards the use of microphone
system, vitalization, 3D animation system, interactive examination applications
from technological applications. However, it was determined that the guides
were negative about the use of "audio-guides" and "virtual
assistants" by tourists. It was determined that tourists were positive about
the use of microphone system and limited use of technology during tours and
their priorities were tour guides. The study concludes with the suggestion that tour
guides should consider the technology as an auxiliary and complementary tool,
not as the main tool in communication, narration and narration processes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 41 |
BAUNSOBED