Siyasi reform,
sosyo-ekonomik dönüşüm ve iletişim stratejisi boyutlarıyla Türkiye’nin Yeni
Avrupa Birliği Stratejisi, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım sürecinde
yürütülen çalışmalara bütüncül bir bakış açısı ve ivme kazandırmıştır. Bu
çalışmanın amacı 62. Hükümet döneminde hazırlanan ve 18 Eylül 2014 tarihinde
kamuoyu ile paylaşılan “Türkiye’nin Yeni Avrupa Birliği Stratejisi”nin 3.
Bölümü olan “Yeni Avrupa Birliği (AB) İletişim Stratejisi” kapsamında AB
Bakanlığı tarafından hazırlanan kamu spotlarını gösterge bilimsel analiz
yöntemiyle incelemek ve İletişim Stratejisinde Türkiye’ye yönelik verilmek
istenen mesajlarının hangilerinin bu kamu spotlarında yer aldığını belirlemektir.
Bu çalışmada “Yeni AB İletişim Stratejisi” kapsamında Avrupa Birliği Bakanlığı tarafından
2015 ve 2016 yıllarında hazırlanan 4 kamu spotu incelemeye tabi tutulmuş ve bu
kamu spotlarında “Yeni Avrupa Birliği İletişim Stratejisi”nde iç hedef kitleye
yönelik verilmek istenen mesajların hepsinin yer aldığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |