BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 1 - 10, 01.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Altunay, A. Y. ve Şeker, R. (2008). Bilgisayar Ortamında Hazırlanan Kavram Haritalarının Bir Öğretim Materyali Olarak Fen Bilgisi Dersinde Kullanılmasının İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 19-32.
  • Arslan, A. (2009). Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretiminin Öğrencilerin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy. 4 (2), 665-677.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Bozdoğan, A. E. ve Uzoğlu, M. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. EÜFBED Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 2013-227.
  • BTBTMÖÇ. (2014). Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine Mobil Öğrenme Çalıştayı Sonuç Bildirgesi. 09.06.2015 tarihinde http://mobilogrenme.bartin.edu.tr/files/sonuc.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (Genişletilmiş 2.baskı).Trabzon.
  • Fersoy, M. K. (2011). Yüksek Öğrenimde Teknoloji ve İnternet Kullanımı. 04.04.2014 tarihinde http://sosyalmedya.co/yuksek-ogrenimde-teknoloji/ adresinden indirilmiştir.
  • Gedizligil, Z. ve Deryakulu, D. (2008). Kavram Haritalamanın Bilgisayardan Hoşlanma ve Bilgisayar Dersine Yönelik Güdülenme Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 106-115.
  • Işık, A. D. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanmış Öğrenme Paketinin, Öğrenme Paketine ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum ve Başarı Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. (2012). Bilişim Teknolojileri Dersi İçin Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Öğrenme Paketinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. ve Çukurbaşı, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Mobil Araçları Benimseme Durumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. 4th International Conference on New Trends in Education -ICONTE- 25-27 April. Antalya. (Özet Kitabı).
  • Karacabey, A. ve Gökgöz, F. (2012). Kategorisel Veri Analizi. 09.06.2015 tarihinde http://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/231/mod_resource/content/3/9kategorisel%20Veri%20Analizi%20%28Ki%20kare%29.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Krishnamurthi, M. (2004). Supplemental Web Sites: An Innovative Use Of Information Technology For Instructional Delivery. Distance Learning And University Effectiveness: Changing Educational Paradigms For Online Learning (Ed. C. Howard, K. Schenk, & R. Discenza, s. 322-339). United States Of America: Information Science Publishing.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Özdoğan, E. (2010). Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenmenin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Becerilerine Etkisi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. (20-22 Mayıs 2010). Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Raport Educause (2014). Educause Annual Conference 2014, Visites MIT & University of Central Florida.
  • Unesco (2013a). Principes Directeurs Pour L’apprentissage Mobile, Paris.
  • Unesco (2013b). L'apprentissage Mobile et Les Politiques Questions Clés, Paris, France
  • Usluel, Y. K., ve Mazman, S. G. (2010). Eğitimde Yeniliklerin Yayılımı, Kabülü Ve Benimsenmesi Sürecinde Yer Alan Öğeler: Bir İçerik Analizi Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, s. 60-74.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, (1.Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2006). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde “Proje Tabanlı Öğrenme”nin Öğrenenlerin Akademik Başarıları, Yaratıcılıkları ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Mobil Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Tablet Bilgisayar Kullanma Becerilerine Etkisi

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 1 - 10, 01.10.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı mobil öğrenme uygulamalarının öğretmen adaylarının tablet
bilgisayar kullanma becerilerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın amacına doğrultusunda Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bulunan dört
anabilim dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının tablet bilgisayar kullanma becerileri proje
öncesi ve proje sonrası olmak üzere ölçülmüş ve mobil öğrenme ortamının kullanılmasının öğretmen
adaylarının tablet bilgisayarı kullanma becerileri üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda
öğretmen adaylarına mobil araç desteğinin sağlanması ve aldıkları derslerin mobil öğrenme ile
desteklenmesi sonucunda tablet bilgisayar kullanma deneyimlerinin, becerilerinin arttığı ve amaçlarının
değiştiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altunay, A. Y. ve Şeker, R. (2008). Bilgisayar Ortamında Hazırlanan Kavram Haritalarının Bir Öğretim Materyali Olarak Fen Bilgisi Dersinde Kullanılmasının İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 19-32.
  • Arslan, A. (2009). Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretiminin Öğrencilerin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy. 4 (2), 665-677.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Bozdoğan, A. E. ve Uzoğlu, M. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. EÜFBED Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 2013-227.
  • BTBTMÖÇ. (2014). Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine Mobil Öğrenme Çalıştayı Sonuç Bildirgesi. 09.06.2015 tarihinde http://mobilogrenme.bartin.edu.tr/files/sonuc.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (Genişletilmiş 2.baskı).Trabzon.
  • Fersoy, M. K. (2011). Yüksek Öğrenimde Teknoloji ve İnternet Kullanımı. 04.04.2014 tarihinde http://sosyalmedya.co/yuksek-ogrenimde-teknoloji/ adresinden indirilmiştir.
  • Gedizligil, Z. ve Deryakulu, D. (2008). Kavram Haritalamanın Bilgisayardan Hoşlanma ve Bilgisayar Dersine Yönelik Güdülenme Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 106-115.
  • Işık, A. D. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanmış Öğrenme Paketinin, Öğrenme Paketine ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum ve Başarı Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. (2012). Bilişim Teknolojileri Dersi İçin Oluşturmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Öğrenme Paketinin Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işık, A. D. ve Çukurbaşı, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Mobil Araçları Benimseme Durumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. 4th International Conference on New Trends in Education -ICONTE- 25-27 April. Antalya. (Özet Kitabı).
  • Karacabey, A. ve Gökgöz, F. (2012). Kategorisel Veri Analizi. 09.06.2015 tarihinde http://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/231/mod_resource/content/3/9kategorisel%20Veri%20Analizi%20%28Ki%20kare%29.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Krishnamurthi, M. (2004). Supplemental Web Sites: An Innovative Use Of Information Technology For Instructional Delivery. Distance Learning And University Effectiveness: Changing Educational Paradigms For Online Learning (Ed. C. Howard, K. Schenk, & R. Discenza, s. 322-339). United States Of America: Information Science Publishing.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Özdoğan, E. (2010). Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenmenin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Becerilerine Etkisi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. (20-22 Mayıs 2010). Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Raport Educause (2014). Educause Annual Conference 2014, Visites MIT & University of Central Florida.
  • Unesco (2013a). Principes Directeurs Pour L’apprentissage Mobile, Paris.
  • Unesco (2013b). L'apprentissage Mobile et Les Politiques Questions Clés, Paris, France
  • Usluel, Y. K., ve Mazman, S. G. (2010). Eğitimde Yeniliklerin Yayılımı, Kabülü Ve Benimsenmesi Sürecinde Yer Alan Öğeler: Bir İçerik Analizi Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, s. 60-74.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, (1.Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2006). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde “Proje Tabanlı Öğrenme”nin Öğrenenlerin Akademik Başarıları, Yaratıcılıkları ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Firdevs Güneş

Ayşe Derya Isık

Barış Çukurbaşı

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Güneş, F., Isık, A. D., & Çukurbaşı, B. (2015). Mobil Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Tablet Bilgisayar Kullanma Becerilerine Etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education1-10.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png