Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 261 - 265, 31.12.2019

Öz

Matematik; sayıların ve biçimlerin özelliklerini, aralarındaki bağlantıları ve soyut kavramları akıl yürütme ile inceleyen bir bilim dalıdır[1]. Tüm bilimlere de temel oluşturan matematiğin soyut bir bilim dalı olması ve öğrencilerin soyut düşünme becerilerinde zorlanması sebebiyle matematik, okullarda sevilmeyen ve olumsuz önyargı oluşturan bir derstir[2]. Olumsuz tutum geliştirilen bu derse karşı tutum değiştirme yöntemleri birçok eğitimcinin üzerine çalıştığı bir konudur. Literatür incelendiğinde matematiğe karşı olan önyargıyı değiştirmek adına geliştirilen birçok alternatif yöntem ve çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu yöntemlerden biri de manga çizgi roman gibi daha somut materyallerin derste kullanılmasıdır. Özellikle yurtdışında yapılan çalışmalarda dersi somutlaştırmak ve öğrencilerin derse olan ilgisini daha fazla çekmek adına manga çizgi romanın ders öğretim planlarında yer aldığı görülmektedir. Bu çalışma; matematik ders öğretiminde manga çizgi roman kullanımının etkilerini araştıran çalışmaların bulgularını içermektedir.

Kaynakça

  • Referans1 M. Altun, “Matematik öğretiminde gelişmeler,” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19(2), pp. 223-238, 2006. Referans2 A. Umay, “Öteki matematik,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.23, pp. 275-281, 2002.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Arı 0000-0002-0907-2663

Barış Demir 0000-0001-6997-6413

Betül Baydar Işık 0000-0002-0707-6601

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arı, A., Demir, B., & Baydar Işık, B. (2019). Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 261-265.
AMA Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. Aralık 2019;2(2):261-265.
Chicago Arı, Ayşe, Barış Demir, ve Betül Baydar Işık. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2019): 261-65.
EndNote Arı A, Demir B, Baydar Işık B (01 Aralık 2019) Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 2 261–265.
IEEE A. Arı, B. Demir, ve B. Baydar Işık, “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”, Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 261–265, 2019.
ISNAD Arı, Ayşe vd. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2/2 (Aralık 2019), 261-265.
JAMA Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2:261–265.
MLA Arı, Ayşe vd. “Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 261-5.
Vancouver Arı A, Demir B, Baydar Işık B. Matematik Eğitiminde Manga Çizgi Roman Kullanımı. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2(2):261-5.

Taranılan Dizinler