Son yıllarda öğrencilerin öğretim ortamına aktif bir şekilde katıldığı, görsel ve işitsel e-içeriklerle bireysel öğrenmelerin desteklendiği çevrimiçi platformlar yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu çerçevede ülkemizde “Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi” (FATİH) projesi kapsamında 2012’de “Eğitim Bilişim Ağı” (EBA) kurulmuştur. EBA’da örgün eğitimde yer alan tüm derslerle ilgili, her sınıf seviyesinde doğru ve güvenilir e-içerikler sunulmakta ve öğretmenlere içerik hazırlama imkânı tanınmaktadır. EBA’da din öğretimine yönelik olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin kullanabileceği içeriklere de yer verilmektedir. Bu çalışmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin EBA’ya ilişkin tutumlarının cinsiyet, yaş, hizmet yılı, çalışılan okul türü ve mezun olunan yükseköğretim programı değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma türünde olan çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri ülke genelinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle ve anket tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Uğurlu ve Gürsoy tarafından geliştirilen “Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 25 programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin EBA’ya ilişkin tutumları olumludur. Öğretmenlerin tutumlarında cinsiyet, yaş, çalışılan okul türü ve mezun olunan yükseköğretim programı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Hizmet yılı düşük olan öğretmenlerin daha olumlu tutuma sahip olduğu görülmüştür.
Din Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitim Bilişim Ağı EBA Tutum
In recent years, online platforms have become widespread, where students actively participate in the teaching environment and individual learning is supported with visual and auditory e-contents. In this context, the "Education Informatics Network" (EBA) was established in 2012 within the scope of the "Movement to Increase Opportunities and Improve Technology" (FATIH) project in our country. In EBA, accurate and reliable e-contents are offered at all grade levels regarding all courses in formal education, and teachers are given the opportunity to prepare content. EBA also includes content that can be used by Religious Culture and Moral Knowledge teachers for religious education. In this study, it is aimed to examine the attitudes of Religious Culture and Moral Knowledge teachers towards EBA according to the variables of gender, age, years of service, type of school and graduated higher education program. The relational survey model was used in the study, which is in the type of quantitative research. Research data were collected from Religious Culture and Moral Knowledge teachers working throughout the country by simple random sampling method and survey technique. “Education Information Network Attitude Scale” developed by Uğurlu and Gürsoy was used as a data collection tool in the research. Research data were analyzed with SPSS 25 program. According to the results obtained in the study, the attitudes of Religious Culture and Moral Knowledge teachers towards EBA are positive. There was no significant difference in the attitudes of the teachers according to the variables of gender, age, type of school and graduated higher education program. It has been observed that teachers with low years of service have more positive attitudes.
Religious Education Religious Culture and Moral Knowledge Education Information Network EBA Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 18 |