Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin eğitim programı kavramına ilişkin algılarının metaforlarla
belirlenmesidir. Araştırma Bartın ilinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev
yapan 80 okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla açık
uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Anket formunda
yöneticilerden “Eğitim programı…….. benzer, çünkü…….” cümlesini tamamlamaları
istenmiştir. Yöneticilerin eğitim programı kavramına ilişkin düşünceleri içerik
analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre okul
yöneticileri eğitim programı için 59 adet metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar
ortak özelliklerine göre 12 farklı kategori altında toplanmıştır. “Karmaşık ve
çok yönlü bir yapı, şekillendirici, yol gösterici ve rehber, sağlam temelli,
güncellenmesi gereken bir yapı, planlı ve programlı, sınırlı, geniş ve
kapsamlı, hedef odaklı, değişime açık, öğretici ve eğitici, çaba isteyen bir
süreç” oluşturulan kategorilerdir. Edinilen bulgulara göre okul yöneticilerinin
eğitim programına yönelik birbirinden farklı metafor ürettikleri ve eğitim
programı kavramına ilişkin algılarının genelde olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.
Benzer çalışmaların diğer eğitim kavramlarına yönelik olarak da yapılabileceği
önerisinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017