İş yerinde mutluluk kavramı çalışanın iş yerinde geliştirdiği olumlu duygulardır. Yapılan araştırmalar iş yerinde mutlu olan çalışanların daha yüksek performans gösterdiği, daha üretken oldukları ve daha az tükenmişlik yaşadığını ortaya koymuştur. Örgütsel literatürde çok çalışılmayan mutluluk kavramı yerine iş tatmini, özel refah, işe tutkunluk ve duygusal bağlılık gibi kavramların çalışıldığı bilinmektedir. Bu çalışmada iş yerinde mutluluk kavramı konusunda sosyal ve beşeri bilimler alanında yapılmış çalışamalara ilişkin bibliyometrik özelliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. İş yerinde mutluluk kavramına ilişkin çalışamalara Scopus veri tabanından ulaşılmış ve R programlama dili içerisinde RStudio editöründe yer alan Biblioshiny arayüzü ile analiz edilmiştir. Çalışmada iş yeri mutluluğunu konusunda 1980 sonrası ingilizce dilinde yazılmış makaleler incelenmiştir. 1980-2021 yıllar arasında 556 dergiden 808 adet makaleye ulaşılmış, elde edilen veriler yazar, dergi, atıf, ülke ve işbirlikleri bağlamında bibliyometrik haritalama analizleri aracılığıyla görselleştirilmiş ve yorumlanmıştır. Böylelikle kavram ile ilgili boşluklar tespit edilmiş, gelecekteki araştırmacılara yol gösterebileceği düşünülmüştür
The concept of happiness at work is the positive emotions that the employee develops at work. Studies have shown that employees who are happy at work perform better, are more productive, and experience less burnout. In the organizational literature, it is known that concepts such as job satisfaction, subject well-being, work passion and emotional commitment are studied instead of the concept of happiness, which is not studied much. In this study, it is aimed to determine the bibliometric features of the studies conducted in the field of social and human sciences on the concept of happiness at work. Studies on the concept of happiness at work were accessed from the Scopus database and analyzed with the Biblioshiny interface in the RStudio editor within the R programming language. In the study, articles written in English after 1980 on workplace happiness were examined. Between 1980 and 2021, 808 articles from 556 journals were accessed, and the data obtained were visualized and interpreted in the context of author, journal, citation, country and collaborations through bibliometric mapping analyzes. Thus, gaps related to the concept were identified and it was thought that it could guide future researchers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |