Aşçılık, beceri ve planlı
çalışmayı gerektiren bir meslek olup alana yönelik özen ve ilgi, son yıllarda
artış göstermektedir. Mesleğe yönelik artan ilgiyle beraber aşçılık eğitimi de
önem kazanmıştır. Yeme-içme deneyimleri için belirli bir ücret ödeyen
müşterinin istediği standartta yiyecek üretimi ve servisi yapmak gerekmektedir.
Bu durum aşçılık eğitimini gerekli kılmıştır. İyi bir aşçılık eğitimi almış
olan mutfak çalışanları çalıştıkları işletmelere değer katmaktadır. Bu durum
işletmenin performansını arttırırken karlılığını da doğrudan etkilemektedir.
Bu
çalışmanın amacı; aşçılık eğitimine yönelik düşüncelerin sektör başarısı ile
ilişkilendirilmesidir. Çalışma, İstanbul’da faaliyet gösteren beş yıldızlı
otel işletmelerinde çalışan 385 yönetici konumdaki aşçı üzerinde yürütülmüştür.
Çalışma sonucunda katılımcıların aşçılık eğitiminin sektör
başarısında etkisine yönelik düşüncelerinin olumlu yönde olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Bunun yanında otel işletmelerinde çalışan aşçıların aşçılık
eğitiminin sektör başarısı ile ilişkisine yönelik düşüncelerinde cinsiyete,
yaşa, medeni duruma, gelir düzeyine, eğitim durumuna, sahip olunan mutfak
eğitim derecelerine, mutfaktaki kadro durumuna, mutfaktaki görev durumuna,
sahip olunan sertifikalara, mesleği yapma süresine ve şuan ki iş yerinde
çalışma süresine göre anlamlı fark gözlenmemiştir. Ancak eğitim alınan kuruma
göre anlamlı fark gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 2 |