Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusunun kariyer geleceği üzerindeki etkilerini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin yetersizlik duygusu ve kariyer geleceği algılarının cinsiyet, alan, program, sınıf, ailedeki doğum sırası, anne ve baba eğitim düzeyi gibi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi’nde kayıtlı olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 933 üniversite öğrencisi, olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS-22 paket programında analiz edilmiştir. Çalışmada ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yanında T testi, ANOVA testi, korelasyon analizi, regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin yetersizlik duygusunun kariyer geleceği üzerinde negatif etkisinin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin okuduğu alana göre (sosyal/fen), okuduğu programa göre (ön lisans/lisans) ve okuduğu sınıf düzeylerine göre kariyer geleceği ortalamalarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Diğer yandan öğrencilerin yetersizlik duygusu ortalamaları ile öğrencilerin cinsiyeti, alanı, programı, sınıfı, ailedeki doğum sırası, anne-baba eğitim durumlarına göre farklılık tespit edilmemiştir.
Yetersizlik duygusu Yetersizlik hissi Kariyer Kariyer geleceği
Yok
Yok
Yok
The main purpose of the study is to examine the effects of university students' sense of inadequacy on their career future. In addition, it was also investigated whether students' sense of inadequacy and their perceptions of career future differ according to variables such as gender, field, program, class, birth order in the family, and mother and father education level. The population of the research consists of students registered at Osmaniye Korkut Ata University. 933 university students constituting the sample of the study were selected by convenience sampling method, one of the non-probability sampling methods. A relational screening model was used in the study. In the study, besides the validity and reliability analyzes of the scales, T-test, ANOVA test, correlation analysis, and regression analysis were performed. As a result of the analysis, it was seen that the students' sense of inadequacy had a negative effect on their career future. Significant differences were found in the career future averages of the students according to the field they studied, the program they studied and the grade level they studied. There was no difference between the mean of the students' sense of inadequacy and the students' gender, field, program, class, birth order in the family, and educational status of the parents.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 1 |