The aim of this study is to examine the effects of Information Communication Technologies and traditional teaching methods on students' academic achievement scores in Social Studies teaching. For this purpose, the quantitative data of the research conducted in the field were analyzed by meta-analysis method and the results obtained were interpreted. The study was conducted on quantitative data from 47 graduate thesis. Within the scope of the study, it was calculated as E ++ = 1.062 according to the effects model. The effect is interpreted as broadly. According to the random effects model, it was concluded that the p-value was less than 0.05 and a significant difference was reached. It has been concluded that Study and Information Communication Technologies are more effective on students' academic achievement than traditional ones and have a positive and broad impact on Information Communication Technologies and achievement.
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretimi kapsamında Bilgi İletişim Teknolojileri ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı puanları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda alanda yapılmış araştırmalara ait nicel veriler meta analiz yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Çalışma 47 adet lisansüstü teze ait nicel veriler üzerinden yürütülmüştür. Çalışma kapsamında rastgele etkiler modeline göre E++= 1.062 olarak hesaplanmıştır. Etki büyüklüğü geniş aralıkta olarak yorumlanmaktadır. Rastgele etkiler modeline göre p değeri 0.05’ten küçük olduğu sonucuna ulaşılmış ve anlamlı düzeyde farkın olduğuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda Bilgi İletişim Teknolojilerinin öğrenci akademik başarıları üzerinde geleneksel yöntemlere karşı daha etkili olduğu, Bilgi İletişim Teknolojileri ve akademik başarı arasında pozitif yönde geniş ölçüde etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 3 |