Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE MAGICAL REALISM IN THE BOOK OF SUSANNA TAMARRO “TOMBUL YÜREK”

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 50, 30.12.2017

Öz

The
concept of magical realism, originally applied by German philosopher Novalis
for classification purposes, is a movement which has been developed in Latin
America.  Although it does not have a
general recognition, magical realistic fiction is defined as a combination of
real and surreal together without any conflict. 
The most important feature which distinguishes magical realistic fiction
from fantastic fiction is that the heroes have got accustomed to live together
seamlessly in two different planes. Magical realist writers claim that what is
wanted to be told cannot be told with reality and thus,  they prefer to resort to surreal.

Within
the scope of the research, it has been examined whether Susanna Tamarro's book
“Tombul Yürek” reflects the qualities of the magical realism movement. In this
study, the method of document review from qualitative research methods has been
used.

In
the fiction of the book examined, the main character, Michell, has had problems
with his family because of his weight and struggled to solve this problem
throughout the fiction. When studying the deep structure of the text, it has
been determined that adults should look at the children's problems from
children’s point of view







This message, which is intended to be given to the reader, has been conveyed through a magical realistic insight, and so the message, which can not be effective enough when presented only with a real plane, is presented in a more interesting and striking manner by presenting both real and surreal at the same time. As a result, when the events that Michelle has experienced are evaluated, the book "Tombul Yürek" has been seen to reflect characteristics of the magical realistic movement.

Kaynakça

  • Bars, Mehmet E. (2013). Efsanalerde Büyülü Gerçekçilik Üslubu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 27, (6), 127-135
  • Dilidüzgün, S. (2012). Çağdaş Çocuk Yazını: Yazın Eğitimine Atılan İlk Adım. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Dilidüzgün, S. (2013). İletişim Odaklı Türkçe Derslerinde Çocuk Kitapları. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Emir, D. & Diler, Hatice E. (2011). Büyülü Gerçekçilik: Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm ve Angela Carter’ın Büyülü Oyuncakçı Dükkânı İsimli Eserlerinin Karşılaştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 51-62
  • Erdem, S.(2011). Büyülü Gerçekçilik ve Halk Anlatıları. Milli Folklor, 91, 175- 188.
  • Küçükler Kuşçu, N . (2014). Büyülü Gerçekçilik Ve Çocuk Edebiyatı: “Garajdaki Giz” Örneği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 119-127.
  • Özsevgeç, Y. (2015). Büyülü Gerçekçi Kurgu Üzerine. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 39, (8), 188-194.
  • Özüm, A. (2013). Onat Kutlar’ın İshak ve Bilge Karasu’nun Göçmüş Kediler Bahçesi’ndeki Büyülü Gerçekçi Öğeler. Bilig, 66, 179-204
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat. TUDEM, İzmir.
  • Turgut Öktemgil C. (2003). Latife Tekin’in Yapıtlarında Büyülü Gerçekçilik, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Bilkent Üniversitesi, Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, C. (2011). Sylvie Germain’in Gecelerin Kitabı ve Amber Gece Adlı Yapıtlarında Büyülü Gerçekçilik.Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

SUSANNA TAMARO’NUN “TOMBUL YÜREK” KİTABINDA BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 42 - 50, 30.12.2017

Öz

Başlangıçta
Alman filozof Novalis tarafından bir sınıflama amacıyla başvurmuş olduğu büyülü
gerçekçilik kavramı Latin Amerika’da gelişmiş bir akımdır.  Tam olarak genel-geçer bir tanıma sahip
olmasa da büyülü gerçekçi kurgu, gerçek ve gerçeküstünün bir arada, herhangi
bir çatışmaya girmeden birlikte yaşadığı kurgu olarak tanımlanmaktadır.  Büyülü gerçekçi kurguları fantastik kurgudan
ayıran en önemli nitelik, kahramanların iki farklı düzlemi bir arada sorunsuzca
yaşamayı kanıksamış olmalarıdır. Büyülü gerçekçi yazarlar anlatılmak istenenin
sadece gerçeklikle anlatılamayacağını iddia eder ve bunun için de gerçeküstüne
başvurmayı tercih ederler.

Araştırma
kapsamında Susanna Tamarro’nun Tombul Yürek adlı kitabının büyülü gerçekçilik
akımının niteliklerini yansıtıp yansıtmadığı irdelenmiştir. Çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.

İncelenen
kitabın kurgusunda başkahraman Michell ailesiyle kiloları yüzünden problem
yaşamış ve kurgu boyunca bu problemi çözmek için çabalamıştır. Çalışmada metnin
derin yapısı irdelendiğinde ise yetişkinlerin, çocukların sorunlarına yine
çocukların pencerelerinden bakmaları gerektiği tespit edilmiştir.







Eserde
okura verilmek istenen bu ileti büyülü gerçekçi anlayış aracılığıyla aktarılmış
ve böylece sadece gerçek düzlemle verildiğinde yeterli etkiyi gösteremeyecek
olan ileti hem gerçek hem de gerçeküstünün aynı anda sunulmasıyla daha ilgi
çekici ve çarpıcı bir biçimde sunulmuştur. Sonuç olarak Michelle’nin başından
geçen olaylar değerlendirildiğinde “Tombul Yürek” adlı kitabın büyülü gerçekçi
akımın özelliklerini yansıttığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Bars, Mehmet E. (2013). Efsanalerde Büyülü Gerçekçilik Üslubu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 27, (6), 127-135
  • Dilidüzgün, S. (2012). Çağdaş Çocuk Yazını: Yazın Eğitimine Atılan İlk Adım. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Dilidüzgün, S. (2013). İletişim Odaklı Türkçe Derslerinde Çocuk Kitapları. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Emir, D. & Diler, Hatice E. (2011). Büyülü Gerçekçilik: Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm ve Angela Carter’ın Büyülü Oyuncakçı Dükkânı İsimli Eserlerinin Karşılaştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 51-62
  • Erdem, S.(2011). Büyülü Gerçekçilik ve Halk Anlatıları. Milli Folklor, 91, 175- 188.
  • Küçükler Kuşçu, N . (2014). Büyülü Gerçekçilik Ve Çocuk Edebiyatı: “Garajdaki Giz” Örneği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 119-127.
  • Özsevgeç, Y. (2015). Büyülü Gerçekçi Kurgu Üzerine. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 39, (8), 188-194.
  • Özüm, A. (2013). Onat Kutlar’ın İshak ve Bilge Karasu’nun Göçmüş Kediler Bahçesi’ndeki Büyülü Gerçekçi Öğeler. Bilig, 66, 179-204
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat. TUDEM, İzmir.
  • Turgut Öktemgil C. (2003). Latife Tekin’in Yapıtlarında Büyülü Gerçekçilik, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Bilkent Üniversitesi, Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, C. (2011). Sylvie Germain’in Gecelerin Kitabı ve Amber Gece Adlı Yapıtlarında Büyülü Gerçekçilik.Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Aslan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, Y. (2017). SUSANNA TAMARO’NUN “TOMBUL YÜREK” KİTABINDA BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR), 1(1), 42-50.

International Journal of Children's Literature and Education Researches