This study investigated the intersectional identities in Middle East Outreach Council-Middle East Book Award (ME0C-MEBAW) picturebooks through content analysis to provide the numeric data about the focal subjects. Awarded books have a great chance to enter the classroom (Crisp, 2015). I developed an instrument and surveyed with 92 focal subjects in total of 36 picturebooks from an intersectional lens to understand which identities are represented in numbers and what Middle Eastern intersectional identities are available for children. Despite all children have the right to see themselves reflected in the books, considering the intersectional identities, this is not possible. The findings suggest that there is a tendency to focus on some certain intersectional identities (e.g. Middle Eastern male focal subjects), and some intersectional identities were never referenced (e.g. disabled Middle Eastern focal subjects). Rather than focusing on a one-single identity, intersectional identities should be considered to fully represent the Middle Eastern characters.
Middle Eastern Identity Intersectionality Quantitative Intersectional Analysis Award-Winning Picturebooks
No
No
No
Bu çalışma, odak konuları hakkında sayısal veriler sağlamak üzere içerik analizi yoluyla Ortadoğu Sosyal Yardım Konseyi-Ortadoğu Kitap Ödülü (ME0C-MEBAW) resimli çocuk kitaplarındaki kesişen kimlikleri araştırmıştır. Ödüllü kitaplar sınıfa girmek için büyük bir şansa sahiptir (Crisp, 2015). Bu araştırmada bir enstrüman geliştirdim ve hangi kimliklerin sayılarda temsil edildiğini ve çocuklar için hangi Orta Doğu kesişimsel kimliklerinin mevcut olduğunu anlamak için bir kesişim objektifinden toplam 36 resimli çocuk kitabıyla 92 odak konuyu araştırdım. Tüm çocukların kesişimsel kimlikleri göz önünde bulundurarak kendilerini kitaplara yansımalarına hakkı olmasına rağmen, bu mümkün değildir. Bulgular, bazı kesişimsel kimliklere (örneğin, Orta Doğu erkek fokal deneklerine) odaklanma eğilimi olduğunu ve bazı kesişimsel kimliklere asla referans yapılmadığını (örneğin, engelli Orta Doğu fokal denekleri) göstermektedir. Tek bir kimliğe odaklanmak yerine, kesişimsel kimliklerin Ortadoğu karakterlerini tam olarak temsil etmesi düşünülmelidir.
Ortadoğu Kimliği Kesişim Teorisi Ödüllü Çocuk Kit Nicel Kesişim Teorisi Analizi
No
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | No |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches