Günümüz küreselleşen Dünya’da işletmeler arasında artan rekabet sonucunda, ancak müşterilerinin değişik ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilmeyi başaran işletmeler ayakta kalabilecektir. İşletmelerin başarılı olabilmeleri açısından halkla ilişkiler uygulamalarına önem vermeleri gerekmektedir. Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef alınan topluluğun özelliklerinin iyi tanınması, onların beklenti ve isteklerinin belirlenmesi; bütün bunlar dikkate alınarak gerekli olan tanıtma, duyurma, etkileme ve ikna etme çalışmalarının başarılı olabilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada halkla ilişkiler ile ilgili uygulamaların literatürde yer alan çeşitli tanımlamaları incelenmiş, halkla ilişkilerin işletmeler açısından amacı ve önemi ortaya konulmuştur. Ayrıca, halkla ilişkiler modelleri açıklanmış olup, bu modeller detaylı bir biçimde incelenerek gerek teorik gerekse uygulama açısından literatürdeki yeri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma, İstanbul sanayi odasına kayıtlı ilk 500’e giren işletmelerin hangi halkla ilişkiler modellerini tercih ettikleri ve bu tercih edilen modellerin halkla ilişkiler performansı ve işletme performanslarını nasıl etkilediğini ortaya koymak üzere anket yolu ile veriler toplanmış ve bu veriler SMART PLS ve SPSS 20 programları kullanılarak analiz edilmiştir.
Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler Modelleri Halkla İlişkiler Performansı İşletme Performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |