Bu çalışmada COVID-19 salgını sürecinde özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, ailelerinin ve öğretmenlerinin yaşadıkları sorunların ve gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle gerçekleştirilmiş ve veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Türkiye’nin üç büyük ilinde yaşayan altı özel öğrenme güçlüğü olan öğrenci, çocuğu özel öğrenme güçlüğü olan beş aile ve özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle çalışan sekiz özel eğitim öğretmeni ile odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler evde olmanın çok güzel olduğunu ancak derslerin uzunluğunu ve teneffüslerin kısalığını dile getirmişlerdir. Aileler salgın sürecinin başında birlikte vakit geçirmenin çok keyifli olduğunu ancak zamanla öğrencilerin uyku, motivasyon ve uyum problemlerinin ortaya çıktığını, uzaktan eğitimden çocuklarının faydalanamadığını belirtmişlerdir. Özel eğitim öğretmenleri uzaktan eğitimi zor ve yıpratıcı olarak gördüklerini ve uzaktan eğitime hazır olmadıklarını ve toplum olarak bu süreci bir fırsata çevirmek için yeniliklere ihtiyaçları olduğunu dile getirmiştir. Araştırma sonunda uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin ve ailelerin teknolojik araçların kullanılmasında, öğrenciler için eğitimsel uyarlamaların uzaktan gerçekleştirilmesinde desteğe ihtiyaç duydukları, öğrencilerin ve ailelerin ise psikolojik destek sistemlerine ihtiyaç duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of this study was to identify the problems and needs of students with specific learning disabilities, their families and teachers during the COVID-19 outbreak. In this direction, the study was carried out with phenomenological design, which is one of the qualitative research methods,and the data were analyzed with the content analysis method. Focus group interviews were carried out with six students with specific learning disabilities, who live in the three largest provinces of Turkey, five families and eight special education teachers working with students with specific learning disabilities. The students stated that it was very nice to be at home, but the lessons were lengthy and the brakes were short. Families stated that it was very enjoyable to spend time together at the beginning of the epidemic, but over time, sleeping, motivation and adaptation problems emerged for students and their children could not benefit from distance education. Special education teachers stated that they see distance education as difficult and wearing, they are not ready for distance education and as a society,we need innovations to turn this process into an opportunity. As a result of the study, it was concluded that teachers and families need support in the use of technological tools in the distance education, in the realization of educational adaptations for students remotely, and that students and families need psychological support systems.
COVID-19 Outbreak From The Perspective of Students With Specific Learning Disabilities Their Families and Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved