BibTex RIS Kaynak Göster

Hilmi Yavuz’un “doğunun Geçitleri” Şiirini Geleneğin Yeniden Üretilmesi Bağlamında Okuma Denemesi

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 3, 411 - 418, 01.09.2012

Öz

In this article it is studied how Hilmi Yavuz utilized from Divan poem tradition in the context of intertextuality in his poem called as Doğunun Geçitleri When the poem are semtinized it is seen that there are allusions to Divan poets such as Necati Bey Şeyh Galip and especially Naili Furthermore different from these poets he sets up a poem related to poems of poets like Ahmet Haşim and Behçet Necatigil who feed from the same tradition In this sense the tradition is reproduced in the poem of Hilmi Yavuz Key words: Hilmi Yavuz poem tradition

Kaynakça

  • Aka, P. (2002). Hilmi Yavuz Şiirine Metin Merkezli Bir Bakış. Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Ankara. Aktulum, K. (2007). Metinlerarası İlişkiler. Öteki Yayınevi, İstanbul.
  • Akalın, Ş. H. ve diğer (2005). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Genç, İ. (2009). Leyla ile Mecnun’un İki Şairi: Fuzûlî ve Sezai Karakoç. Şûle Yayınları, İstanbul.
  • Haşim, A. (2010) Göl Saatleri. YKY, İstanbul.
  • Horata, O. (2003) “Necâtî Bey‟den Bâkî‟ye „Döne Döne‟ ” Eski Türk Edebiyatı El
  • Kitabı. Haz. Mustafa İsen ve diğer. Grafiker Yayınları, Ankara. Macit, M. (2004). Gelenekten Geleceğe. Kapı Yayınları, İstanbul.
  • Necatigil, B. (2009). Şiirler / Bütün Yapıtları. Haz. Hilmi Yavuz ve Ali Tanyeri.YKY, İstanbul .
  • Onay, A. T. (2009). Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı. Haz. Cemal Kurnaz.
  • H Yayınları, İstanbul. Yavuz, H. (2008). “ Divân Şiiri, Simgeci Bir Şiir mi?” Edebiyat ve Sanat Üzerine
  • Yazılar. YKY, İstanbul. -- -------- --( 2010). Büyü’sün, Yaz Toplu Şiirler (1969-2005). YKY, İstanbul.
  • Yiğitbaş, M. (2008). Gülün Ustası Hilmi Yavuz. KaraKutu, İstanbul.

Hilmi Yavuz’un “doğunun Geçitleri” Şiirini Geleneğin Yeniden Üretilmesi Bağlamında Okuma Denemesi

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 3, 411 - 418, 01.09.2012

Öz

Bu çalışmada Hilmi Yavuz’un “doğunun geçitleri” adlı şiirinde Divan şiiri geleneğinden nasıl yararlanıldığı metinlerarasılık bağlamında incelenmeye çalışılmıştır Bu amaçla şiir irdelendiğinde şairin başta Nâilî olmak üzere Necati Bey ve Şeyh Gâlip gibi Divan şairlerine göndermelerde bulunduğu görülmüştür Ayrıca Yavuz’un bu şairlerden başka yine aynı gelenekten beslenen Ahmet Haşim ve Behçet Necatigil gibi “modern” şairlerin şiirleriyle de bağlantılı bir şiir kurduğu; bu bağlamda Hilmi Yavuz’un şiirinde geleneğin yeniden üretildiği sonucuna ulaşılmıştır Anahtar sözcükler: Hilmi Yavuz şiir gelenek

Kaynakça

  • Aka, P. (2002). Hilmi Yavuz Şiirine Metin Merkezli Bir Bakış. Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Ankara. Aktulum, K. (2007). Metinlerarası İlişkiler. Öteki Yayınevi, İstanbul.
  • Akalın, Ş. H. ve diğer (2005). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Genç, İ. (2009). Leyla ile Mecnun’un İki Şairi: Fuzûlî ve Sezai Karakoç. Şûle Yayınları, İstanbul.
  • Haşim, A. (2010) Göl Saatleri. YKY, İstanbul.
  • Horata, O. (2003) “Necâtî Bey‟den Bâkî‟ye „Döne Döne‟ ” Eski Türk Edebiyatı El
  • Kitabı. Haz. Mustafa İsen ve diğer. Grafiker Yayınları, Ankara. Macit, M. (2004). Gelenekten Geleceğe. Kapı Yayınları, İstanbul.
  • Necatigil, B. (2009). Şiirler / Bütün Yapıtları. Haz. Hilmi Yavuz ve Ali Tanyeri.YKY, İstanbul .
  • Onay, A. T. (2009). Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı. Haz. Cemal Kurnaz.
  • H Yayınları, İstanbul. Yavuz, H. (2008). “ Divân Şiiri, Simgeci Bir Şiir mi?” Edebiyat ve Sanat Üzerine
  • Yazılar. YKY, İstanbul. -- -------- --( 2010). Büyü’sün, Yaz Toplu Şiirler (1969-2005). YKY, İstanbul.
  • Yiğitbaş, M. (2008). Gülün Ustası Hilmi Yavuz. KaraKutu, İstanbul.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Belde Aka

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aka, B. (2012). Hilmi Yavuz’un “doğunun Geçitleri” Şiirini Geleneğin Yeniden Üretilmesi Bağlamında Okuma Denemesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(3), 411-418.