Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 74, 12.09.2017

Öz

Yeşil
kimya, kimyasal ürünlerin çevre ve insan sağlığına zararlarını önleyici
yöntemleri kapsamaktadır. Projede, okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş
çocuklarının yeşil kimya uygulamalarıyla çevreye yönelik bilgi düzeylerinin
arttırılması amaçlanmaktadır. “Yeşil Kimya İle Çevreyi Koruyorum” adlı proje,
2016 yılında Isparta’da ilk kez uygulanmış ve TÜBİTAK 4004-Doğa ve Bilim
Okulları proje grubu içerisinde desteklenmiştir. Projeye Isparta’nın Keçiborlu
İlçesi’ndeki okul öncesi eğitime devam eden 35 deney, 34 kontrol grubu olmak
üzere 69 çocuk katılmıştır. Proje boyunca çocuklara sekiz günlük (günde
ortalama 90 dakika olmak üzere toplamda 720 dakika) yeşil kimya uygulamalı
çevre eğitimi etkinlikleri uygulanmıştır. Proje uygulamalarının etkisi
doğrultusunda deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Projeye katılan
çocuklara ön son ve izleme testleri uygulanmıştır. Sonuçlara göre, “Yeşil Kimya
ile Çevreyi Koruyorum” adlı projenin okul öncesi dönem çocuklarının çevreye
yönelik bilgi düzeyini arttırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Ahi, B. (2015). Okul Öncesi Eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların "çevre" kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Gazi Üniversitesi, Doktora tezi, Ankara.
  • Ayvaz, Z., Öztürk, M. (1999). Okul öncesi çevre eğitimi. Çevre Eğitimi Merkezi Yayınları, Çevre Eğitimi ve Araştırma Vakfı, İzmir.
  • Bare, J. C. (2003). The Tool For The Reduction And Assessment of Chemical And Other Environmental Impacts. Journal of Industrial Ecology, 6, 49-78.
  • Cohen, L., Manion, L. (1997). Reseacrh methods in education (4th ed.). Routledge: London and New York.
  • Çakmak, R., Topal, G. (2012). Kimya Öğretiminde Yeni Bir Kavram: Yeşil Kimya. The Journal Of Academic Social Science Studies, 5(8), 359-371.
  • Dilli, R., Bapoğlu, S. (2015). Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Anadolu’da Yaşamış Nesli Tükenmiş Hayvanların Öğretilmesinde Müze Eğitiminin Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181), 217-230.
  • Essa, E., Young, R. (2003). Introduction to early childhood education (3rd Canadian Ed). Ontario: Nelson.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 74, 12.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Ahi, B. (2015). Okul Öncesi Eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların "çevre" kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Gazi Üniversitesi, Doktora tezi, Ankara.
  • Ayvaz, Z., Öztürk, M. (1999). Okul öncesi çevre eğitimi. Çevre Eğitimi Merkezi Yayınları, Çevre Eğitimi ve Araştırma Vakfı, İzmir.
  • Bare, J. C. (2003). The Tool For The Reduction And Assessment of Chemical And Other Environmental Impacts. Journal of Industrial Ecology, 6, 49-78.
  • Cohen, L., Manion, L. (1997). Reseacrh methods in education (4th ed.). Routledge: London and New York.
  • Çakmak, R., Topal, G. (2012). Kimya Öğretiminde Yeni Bir Kavram: Yeşil Kimya. The Journal Of Academic Social Science Studies, 5(8), 359-371.
  • Dilli, R., Bapoğlu, S. (2015). Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Anadolu’da Yaşamış Nesli Tükenmiş Hayvanların Öğretilmesinde Müze Eğitiminin Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181), 217-230.
  • Essa, E., Young, R. (2003). Introduction to early childhood education (3rd Canadian Ed). Ontario: Nelson.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm içindekiler
Yazarlar

Mehmet Çabuk

Feyza Uçar Çabuk

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çabuk, M., & Uçar Çabuk, F. (2017). “Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 64-74.
AMA Çabuk M, Uçar Çabuk F. “Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. debder. Eylül 2017;1(1):64-74.
Chicago Çabuk, Mehmet, ve Feyza Uçar Çabuk. “‘Yeşil Kimya Ile Çevreyi Koruyorum’ İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1, sy. 1 (Eylül 2017): 64-74.
EndNote Çabuk M, Uçar Çabuk F (01 Eylül 2017) “Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 1 64–74.
IEEE M. Çabuk ve F. Uçar Çabuk, “‘Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum’ İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”, debder, c. 1, sy. 1, ss. 64–74, 2017.
ISNAD Çabuk, Mehmet - Uçar Çabuk, Feyza. “‘Yeşil Kimya Ile Çevreyi Koruyorum’ İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1/1 (Eylül 2017), 64-74.
JAMA Çabuk M, Uçar Çabuk F. “Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. debder. 2017;1:64–74.
MLA Çabuk, Mehmet ve Feyza Uçar Çabuk. “‘Yeşil Kimya Ile Çevreyi Koruyorum’ İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 64-74.
Vancouver Çabuk M, Uçar Çabuk F. “Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. debder. 2017;1(1):64-7.