Stratejik planlama kavramı, uzun vadeli amaç ve
hedeflere ulaşmak için geliştirilen geniş bir planlama türüdür. Misyon,
gelecekte elde edilecek hedefe yönelik misyon ve kararlılığın bir ifadesidir ve
“biz neyiz?” Sorusunun cevabıdır. Vizyon, gelecek için ulaşılabilir amaç ve
hedefleri ifade eder. Örgütsel değerler, stratejik planlar geliştirilirken
dayanması gereken davranış ilkeleri ve kurallarıdır. Örgütsel vizyon, misyon ve
değerlerin belirlendiği aşamalar, stratejik planlamanın temelini oluşturan kritik
süreçleridir. Bu çalışmanın amacı imam hatip liselerinde vizyon, misyon ve
değer ifadelerinin analiz edilmesidir. Bu amaca ulaşmak için Bursa ili
Osmangazi ilçesinde 11 İmam Hatip Lisesinin misyon, vizyon ve temel değer
ifadeleri toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Veri
analizinde vizyon, misyon ve temel değer ifadeleri çözümlenirken içerik analizi
ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; imam
hatip liseleri misyon ifadelerinde en çok “dini becerilerle donatılmış bireyler yetiştirmek”, ifadesine vurgu
yapılırken; vizyon ifadelerinde “din konusunda toplumu aydınlatan kurum
olmak”, temel değer ifadelerinden ise en çok sürekli gelişim, din eğitimi, güven, başarılı olma ve sevgi
ifadelerine odaklanılmıştır. En az ise özgürlükçü, başarılı, milli ve manevi
değerlere bağlı, okuyan, sanata değer veren, problem çözebilen, yardımsever,
eleştirel düşünceye açık, ifadelerine
yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |