Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 19 - 43, 27.07.2024

Öz

Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler eğitiminde Web 2.0 araçları konulu lisansüstü tezleri çeşitli açılardan incelemektir. Nitel araştırma türlerinden biri olan doküman incelemesi tekniğiyle gerçekleştiren çalışmada veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Veriler, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanına Çelik (2020) ve Demir Kaymak ve Kıyıcı’nın (2019) çalışmalarında kullandıkları Web 2.0 araçları sınıflandırmasında bulunan anahtar kelimeler kullanılarak aratılmış ve bu kapsamda 50 lisansüstü teze ulaşılmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem türlerinden biri olan ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen ölçütler; Türkiye’de yazılan tezler olması, YÖK Tez veri tabanında listelenmesi ve Erişim izninin olması, sosyal bilgiler eğitiminde web 2.0 araçları konulu olmasıdır. Bu kapsamda Web 2.0 araçları kullanılmadan yazılan 16 tez çalışma kapsamına alınmamış, 34 tez üzerinden analizler yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre yazılan tezlerin büyük oranda yüksek lisans tezlerinden oluştuğu, 2018 yılından günümüze yazılan tezlerin sayısında düzenli artış yaşandığı tespit edilmiştir. Yazılan tezler yöntemsel açıdan değerlendirildiğinde çalışmaların genelinin deneysel desende yürütüldüğü, karma yöntem araştırmalarından da fazlaca yararlanıldığı görülmüştür. Araştırmada veri kaynağı olarak genellikle 6. ve 7. Sınıf öğrencileriyle çalışıldığı belirlenmiştir. Yazılan tezlerin genelinde yapılan analizlerin en çok t-testi, içerik analizi, ANOVA ve Mann Whitney U istatistiklerinden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar açısından değerlendirildiğinde sosyal bilgiler eğitiminde Web 2.0 araçlarının öğrencilerin ders başarısını, derse karşı olan tutum ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akaydin, B. B., & Kaya, S. (2018). Sosyal bilgiler dersinde animasyon içeren ve içermeyen 5e modeli’nin öğrencilerin başarı ve tutumuna etkisi [The effect of 5e model with and without animation on students’ achievement and attitude in social studies]. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 171-179. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375723
  • Akdag, H. (2009). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Konya İli Örneği [An evaluation of primary school 6th and 7th grade social studies curriculum according to students’ views (Konya City, Case Study)]. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 1-14.
  • Akengin, H., & Ibrahimoglu, Z. (2010). Sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve derse ilişkin görüşlerine etkisi [Effects of use of cartoons in social studies course on students’ academic achievement and their opinions about the course]. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 29(2), 1-19.
  • Akengin, H., Saglam, D., & Dilek, A. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşleri [4th and 5th Grade students’ view points on social studies]. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 1–12.
  • Alinli, C., & Yazici, F. (2020). 8. Sınıf T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamasına karşı tutumları [The effect of augmented reality practices on students' academic achievement in grade 8th T.R. the history of revolution and Kemalism course and attitudes of students towards augmented reality practice]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 99-113. https://doi.org/10.46778/goputeb.780344
  • Almali, H., & Yesiltas, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının Web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi [The effect of web 2.0 technologies used teaching geography topics ın social studies education on students academic achlevement and attitudes]. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 64-81.
  • Altiok, S., Yukselturk, E., & Ucgul, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri [Evaluation of a scientific activity for Web 2.0 education: Participant opinions]. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Atici, B., & Yildirim, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi [The impact of Web 2.0 applications on e-learning]. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Aytan, T., & Basal, A. (2015). Türkçe Öğretmen Adaylarinin Web 2. 0 Araçlarina Yönelik Algilarinin İncelenmesi [Investigation of the perceptions of pre-service Turkish teachers towards Web 2.0 applications]. Turkish Studies, 10(7), 149-166. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8388
  • Azı, F. B. (2020). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının sosyal bilgiler dersinde akademik başarı ve ders tutumlarına etkisi [The effect of augmented reality applications on academic success and course attitudes in social studies] Doctoral dissertation, Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Batibay, E. F., & Filiz, M. (2019). Web 2.0 Uygulamalarının Türkçe Eğitiminde Motivasyona Etkisi: Kahoot Örneği [The impact of Web 2.0 applications on motivation in the turkish course: The Kahoot example]. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Bayram, Y. T., & Caliskan, H. (2019). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler: Bir eylem araştırması [Gamified creative activities used in social studies courses: An action research]. Journal of Individual Differences in Education, 1(1), 30-49.
  • Benzer, A. (2021). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Konya: Eğitim yayınevi.
  • Bilgic, H. G., Duman, D., & Seferoglu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri [The characteristics of digital natives’ and their effects of on the design of online environments]. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Bilgin, D., & Bekiroglu, N. (2021). Ortaokul türkçe dersinde bulmaca ile kavram öğretiminin öğrenci başarısına etkisi [The effect of concept teaching through crosswords on students’ achievement in Turkish course]. Journal of International Social Research, 14(76), 485-495.
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik etkileşimli e-kitap değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi [Defining evaluation criteria for ınteractive e-books for open and distance learining]. Master Thesis, Anadolu University, Eskisehir.
  • Can, B. (2021). Fen bilimleri dersinde Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi [The effect of Web 2.0 supported conceptual cartoon use on academic success and attitude in science course]. Master Thesis, Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Can, B., & Usta, E. (2021). Web 2.0 destekli kavramsal karikatürün başarı ve tutuma etkisi. [The effect of web 2.0 supported conceptual cartoon on success and attitude]. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5(1), 51-69
  • Chiou, Y. (2011). Perceived usefulness, perceive ease of use, computer attitude, and using experience of Web 2.0 applications as predictors of intent to use Web 2.0 by preservice teachers for teaching. Doctoral Dissertation. Ohio University, Ohio.
  • Collis, B., & Moonen, J. (2008). Web 2.0 applications and processes in higher education: Quality perspectives. Educational Media International, 45(2), 93-106. https://doi.org/10.1080/09523980802107179
  • Cakmak, Z., & Aslan, S. (2016). Sosyal bilgiler dersi öğretimine yönelik öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerinin değerlendirilmesi [Evaluation of teachers' and teacher candidates' views on teaching social studies]. Current Research in Education, 2(1), 29-41.
  • Celik, B., & Gundogdu, K. (2020). Animasyon destekli bilişim değerleri eğitiminin akademik başarıya ve tutuma etkisi [The effect of animation based values education on achievement and attitude]. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(2), 1066-1091. https://doi.org/10.18039/ajesi.740473
  • Celik, T. (2020). Web 2.0 araçları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 449-478. doi:10.9779.pauefd.700181
  • Celik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi [Examining formative evaluation experiences of prospective socıl studies teachers using web 2.0 applications]. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 173-198. https://doi.org/10.37669/milliegitim.713075.
  • Cirak, A. (2021). Özel okulda öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin algılarının incelenmesi [An investigation of studying private school 8th grade students’ perceptions of social studies lesson]. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(1), 1-12.
  • Cokyaman, M., & Celebi, M. (2021). Yabancı dil öğretiminde dijital hikâye anlatımının (DHA) akademik başarıya etkisi [The effect of digital storytelling (DST) on academic achievement in foreign language teaching]. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 994-1035. doi: 10.29299/kefad.993465
  • Degirmenci, N., & İnel, Y. (2020). Sosyal bilgiler öğretim programına yönelik mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğretmen adaylarıyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması [Developing mobile augmented reality practices for the social studies teaching program with the teachers: an action research]. Journal of Innovative Research in Social Studies, 3(2), 90-113. https://doi.org/10.47503/jirss.764431
  • Demir, Z. (2019). Bilim çocuk dergisindeki konuların sosyal bilgiler dersinde kullanılması [The use of the magazine bilim cocuk topics in the courses of socıal scıence]. Doctoral Dissertation. Marmara University, İstanbul.
  • Dilek, A., Baysan, S., & Ozturk, A. A. (2018). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapilan yüksek lisans tezleri: Bir içerik analizi çalışması [Social studies education master theses in Turkey: a content analysis study]. Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, 22(2), 581-602.
  • Dingli, A., & Seychell, D. (2015). The new digital natives cutting the chord. Berlin: Springer.
  • Dogan, Y., & Torun, F. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları nereye doğru gidiyor? [Where are social studies textbooks going?]. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 111-125.
  • Durusoy, O. (2011). Öğretmen yetiştirmede Web 2.0 ve dijital video teknolojilerinin kullanılarak öğretmenlik öz-yeterliğinin geliştirilmesi [Developing The teachers’ self-effıcacy through Web 2.0 technologies and digital videos in teacher training]. Master Thesis, Balikesir University, Balikesir.
  • Ekici, M., & Yesilbursa, C. C. (2021). Artırılmış gerçekliğin sosyal bilgiler dersinde kullanımı hakkında ortaokul öğrencilerinin görüşleri [Secondary school students' opinions on the use of augmented reality in social studies course]. Journal of Social Sciences of Mus Alparslan University, 9(2), 289-302. https://doi.org/10.18506/anemon.676477
  • Elmas, R., & Geban, O. (2012). Web 2.0 applications for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Erdogdu, F., & Eskimen, A.D (2021). Dijital Hikâye Hazırlayan Türkçe Öğretmen Adaylarının Hızlı İçerik Geliştirme Öz Yeterlilik ve Motivasyon Düzeylerinin Belirlenmesi. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 523-544
  • Ersoy, A. F. (2016). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğrencilerinin algısı [Social Studies Teachers' and Students' Perception of the Citizenship and Democracy Education Course]. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 17(3), 67-83. doi: 10.17679/iuefd.17345163
  • Gedik, R. (2020). Sanal gerçeklik teknolojisinin ortaokul sosyal bilgiler dersi iklimler konusunda kullanılması üzerine öğrenci görüşleri [Students' views on the use of virtual reality technology in climate topic in middle school social studies course]. Journal of Innovative Research in Social Studies, 3(1), 33-53.
  • Gencturk, A. T. (2017). Programlama dilleri dersinde Web 2.0 teknolojilerinin kullanımının öğrencilerin programlama dillerine yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerilerine olan etkisi [Effects of using Web 2.0 technologies in programming language lessons to students attitudes toward programming languages, academic achievement and inquiry learning skills]. Master Thesis, Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Ginesar, O., & Guven, C. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 8. sınıf TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük ders kitabıyla ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi [Evaluation of social studies teachers’ visions related the 8th grade Turkish Republic History of Revolution and Ataturkism Course Book]. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 1017-1041. doi: 10.26466/opus.477153
  • Gulersoy, A. E., & Turkal, B. (2020). Oluşturma-geliştirme açısından sosyal bilgiler öğretiminde bir öğretim materyali olarak çizgi roman kullanımı [Use of comics as a teaching material in social studies education in terms of its composition and development]. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-326.
  • Gurbuz, N., & Ilgaz, S. (2021). 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde drama ve bilgisayar destekli öğretimin akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığına etkisi [The effects of drama and computerassisted teaching on achievement and knowledge retention in 5th grade social sciences course]. Journal of National Education, 50(229), 179-203.
  • Isbulan, I, Demir-Kaymak, Z., & Kiyici, M. (Eds.) (2020). 101 Aracla Web 2.0. Ankara: Pegem Akademi Yayincilik.
  • Ilhan, A. C. (2004). 21. yüzyılda öğretmen yeterlikleri [Teacher competencies in the 21st century]. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 58, 40-45.
  • Inec, Z. F. (2020). Sanal gerçeklik teknolojisi ile sosyal bilgiler öğretiminde kültür aktarımı [Culture transfer in social studies teaching with virtual reality technology]. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 180-203. doi: 10.33418/ataunikkefd.793821
  • Jarrett, K. (2008). Interactivity is evil: A critical investigation of Web 2.0. First Monday, 13(3), 1-10. Karaca, C. (2016). Ogretim teknolojilerinde guncel bir yaklasım: Ters yuz oğrenme. Demirel, O. ve Dincer, S. (Ed.), Egitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayısı içinde (s. 1172-1182). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karoglu, A. K. K., Cetinkaya, K. B., & Cimsir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm [Digital transformation of education in Turkey in society 5.0]. Journal of University Research, 3(3), 147-158.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı fiil öğretiminde kullanımı [Use of Web 2.0 applications in teaching foreign verbs]. Doctoral Dissertation, Marmara University, Istanbul.
  • Korucu, A. T., & Gundogdu, M. M. (2014). Eğitim teknolojilerinde web 2.0 kullanımı 2007–2015 dönemi makalelerin içerik analizi [The use of Web 2.0 technologies in education a literature review 2007-2015 Period]. Journal of Turkish Science Education, 11(1), 3-23.
  • Kucuk, S., Yilmaz, R., & Goktas, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri [Augmented reality for learning English: achievement, attitude and cognitive load levels of students]. Education and Science, 39(176), 393-404. doi: 10.15390/EB.2014.3595
  • Lehimler, E., & Cinar, U. (2019). Mesleki Müzik eğitiminde Web 2.0 araçlarının kullanımı. H. Arapgirlioğlu ve S. Akkaş (Ed.), Güzel Sanatlar Alanında Yeni Ufuklar içinde (47-77). Ankara: Gece Akademi.
  • Maden, S. (2012). Ekran okuma türleri ve türkçe ögretmeni adaylarinin ekran okumaya yönelik görüsleri [Screen Reading Types and Opinions of Prospective Teacher of Turkish Language towards Screen Reading]. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, 1(3), 1-16
  • Ogulmus, S. (1991). İçerik analizi [Content analysis]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Oguz-Hacat, S. & Demir, F. B. (2018). Sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi (2002-2018) [Evaluation of the doctoral dissertations conducted on social studies education (2002-2018)]. International Journal of Euroasian Research, 6(15), 948-973 . doi:10.33692/avrasyad.510136
  • Ozbay, O., & Sarica, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: Bir sistematik alanyazın taraması [The trends of studies regarding flipped classroom: A systematic review of literature]. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348. https://doi.org/10.31592/aeusbed.595036
  • Ozer, E. A., & Kiyici, M. (2017). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin kişilik tiplerine göre Web 2.0 araçlarını kullanım durumları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(3), 481-512. doi: 10.16949/turkbilmat.289140
  • Ozerbas, M. A., & Ozturk, Y. (2017). Türkçe dersinde dijital hikâye kullanımının akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerinde etkisi [The effect of digital story usage on academic success, motivation and permanentity in Turkish course]. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(2), 102-110.
  • Ozkal, N., Gungor, A. G. A., & Cetingoz, A. G. D. (2004). Sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretmen görüşleri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları [Teachers’ ideas about the social studies course and students’ attitudes towards the course]. Educational Administration in Theory & Practice, 40(40), 600-615.
  • Ozkan, B.U. (2021). Eğitim Bilimleri Araştırmaları İçin Doküman İnceleme Yöntemi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Ozturk, T., & Kece, M. (2015). 7. Sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla sosyal bilgiler [Social studies from the perspective of 7th grade students]. Internation Journal of Turkish Education Sciences, 2015(5), 298-310.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-6. https://doi.org/10.1108/10748120110424816
  • Selanik-Ay, T. (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde dijital öyküleme ile efsanelerden yararlanma: Nitel bir araştırma [Benefitting legends via digital storytelling on teaching social studies: a qualitative research]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1623-1638. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.58249-613142
  • Sert, G., Kurtoglu, M., Akinci, A., & Seferoglu, S. S. (2012). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Akademik Bilişim, 1(3), 1-8.https://ab.org.tr/ab12/bildiri/132.pdf
  • Seyhan A., & Kucuk S. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme deneyimleri ve görüşleri [Social studies teachers’ and prospective teachers’ experiences on developing educational augmented reality aplication]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(1), 56-63. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.428
  • Sidekli, S., Er, H., Yavaser, R., & Aydin, E. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde alternatif bir yöntem: Karikatür [An alternative method in social studies education: Cartoon]. Uluslararası Türk eğitim bilimleri dergisi, 2014(2), 151-163.
  • Simsek, B., Usluel, Y. K., Sarica, H. Ç., & Tekeli, P. (2018). Türkiye’de eğitsel bağlamda dijital hikâye anlatımı konusuna eleştirel bir yaklaşım [A critical approach to digital storytelling usage in educational context in Turkey]. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 158-186. https://doi.org/10.17943/etku.332485
  • Tatli, Z., Akbulut, H. I., & Altinisik, D. (2016). The impact of Web 2.0 applications on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678. doi:10.16949/turkbilmat.277878
  • Timur, S., Yilmaz, S., & Kucuk, D. (2021). Web 2.0 uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları üzerindeki etkisinin incelenmesi [Investigation of the effects of web 2.0 applications on the self efficacy beliefs of science teacher candidates]. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 291-311.
  • Tokcan, H. (2005). Sosyal bilgilerde kavram öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tosuntas, Ş.B., Emirtekin E., & Süral İ., (2019). Eğitim ve öğretim teknolojileri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi (2013-2018) [Examination of theses on educational and instructional technologies (2013-2018)]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 9(2), 277-286. https://doi.org/10.5961/jhes.2019.330
  • Turan, S., & Karasu-Avci, E. (2018). 2018 Sosyal bilgiler öğretim programı'nın dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1),28- 38.
  • Tunkler, V. (2021). Web 2.0 Araçlarıyla grafik materyalleri deneyimlemek: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 234-260. doi:0.9779/pauefd.795619.
  • Ulusoy, K., & Gulum, K. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin tarih ve coğrafya derslerine yönelik tutumları (Adıyaman örneği) [Attitudes of the department of social sciences teachıng students’ towards the history and geography courses]. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 149-160.
  • Uysal, M. Z. (2020). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçları kullanımının çeşitli değişkenlere etkisi [The effect of using Web 2.0 animation applications in the science course for 4th grade students on various variables] (Unpublished master thesis). Nide Omer Halis Demir University, Nigde.
  • Uzunöz, A. (2021). Bilimsel araştırma becerileri ve araştırmada güncel desenler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Unal, F., & Er, H. (2017). Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğretimi zor olan soyut kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi [Assessment of the opinions of pre-service social studies teachers on graduate education]. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 6-24.
  • Unal, O. & Demirkaya, H. (2019). A semi-experimental study on the use of educational comics in social studies. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 40, 92-108.
  • Unlu, B. & Yangin, S. (2020). Dijital öykülerle desteklenmiş sosyal bilgiler dersinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi [Effect of social studies course supported with digital stories on critical thinking skills of students]. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 1-29.
  • Yakisan, M., Selvi, M., Sarikaya, R., & Selvi, M. (2008). Biyoloji laboratuvarlarında v-diyagramı kullanımının akademik başarı üzerine etkisi: Difüzyon-osmos örneği [The effect of using v-diagrams on the achievement of students in biology laboratories: Examples of osmosis and diffusion]. Milli Eğitim, 177, 217-223.
  • Yasar, S., & Papatga, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [The analysis of the graduate theses related to mathematics courses]. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124.
  • Yavuz, M., & Kiyici, F. B. (2014). Laboratuarda V-diyagramı ve kavram haritası kullanımının başarı ve eleştirel düşünme eğilimine etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 150-174.
  • Yesiltas, E., & Cevher, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde interaktif infografik kullanımının etkililiği [Effectiveness of interactive infographic use in social studies teaching]. Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 10(3), 218-231.
  • Yesiltas, E., & Turan, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi [The effect of computer software, designed for social studies teaching, to academic achievement and attitude]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 1-23.
  • Yildirim, Y. S., & Perdahci, Z. N. (2019). Eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrenci başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(2), 449-463.
  • Yuruk, S. E., & Atici, B. (2017). Dijital öykü temelli değerler eğitimi materyallerinin öğrencilerin değer kazanımına etkisi [The effect of digital story based values education materials on students’ value acquisition]. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 56-74.
  • Zarrillo, J. (2008). Teaching elemantry social studies. Ohio: Pearson.
Toplam 85 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hafize Er Türküresin 0000-0002-2146-0036

Ramazan Çelik 0000-0002-7807-6238

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2024
Kabul Tarihi 12 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Er Türküresin, H., & Çelik, R. (2024). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 19-43.
AMA Er Türküresin H, Çelik R. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi. debder. Temmuz 2024;8(1):19-43.
Chicago Er Türküresin, Hafize, ve Ramazan Çelik. “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8, sy. 1 (Temmuz 2024): 19-43.
EndNote Er Türküresin H, Çelik R (01 Temmuz 2024) Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 1 19–43.
IEEE H. Er Türküresin ve R. Çelik, “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi”, debder, c. 8, sy. 1, ss. 19–43, 2024.
ISNAD Er Türküresin, Hafize - Çelik, Ramazan. “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8/1 (Temmuz 2024), 19-43.
JAMA Er Türküresin H, Çelik R. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi. debder. 2024;8:19–43.
MLA Er Türküresin, Hafize ve Ramazan Çelik. “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 8, sy. 1, 2024, ss. 19-43.
Vancouver Er Türküresin H, Çelik R. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Web 2.0 Araçları Kullanımına İlişkin Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi. debder. 2024;8(1):19-43.