Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Gözünden Bir Tübitak 4004 Projesi: Bilimleri Birleştir, Doğayı Güzelleştir!

Yıl 2022, Sayı: 53, 638 - 666, 30.06.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1088361

Öz

Bu çalışmanın amacı “Bilimleri Birleştir, Doğayı Güzelleştir!” isimli TÜBİTAK 4004 projesine katılan öğrencilerin projenin geneli ve projede uygulanan etkinlikler ile ilgili katılımcı görüşlerini incelemektir. Bu amaçla projenin gerçekleştiği şehrin farklı bölgelerinden katılan 40 ortaokul 5. Sınıf öğrencinin projenin bütünü ve katıldıkları her bir etkinlik ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak her bir atölye çalışması sonunda öğrencilerin etkinlik ile ilgili düşüncelerini yazdıkları çıkış biletleri ile günün bitiminde yazdıkları günlükler kullanılmıştır. Veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. 1. Döngü analiz sürecinde Saldana (2019) tarafından belirtilen kodlama yöntemlerinden betimsel kodlama ve yapısal kodlama kullanılmış, 2. Döngü kodlama sürecinde ise odak kodlamadan yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin gerçekleştirilen projedeki etkinliklerin büyük bir çoğunluğunu “eğlenceli” olarak niteledikleri, eğitmenin düz anlatım yöntemine başvurduğu ya da gün bitimine denk gelen etkinlikleri “sıkıcı” olarak niteledikleri bulunmuştur. Katılımcıların en beğendikleri noktalar incelendiğinde ise, ürün oluşturmaya dönük etkinlikler ile oyun-drama ya da yarışma ortamı oluşturulan etkinlikleri daha çok beğendikleri görülmektedir. Ayrıca katılımcıların çevreyi korumanın öneminin farkına vardıkları, çeşitli disiplinler ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi oldukları ve bazı temel bilimsel süreç becerileri ile yaşam becerilerini kullanmaya başladıklarını ifade ettikleri belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler bundan sonra gerçekleştirilecek olan doğa ve bilim okulları/kamplarının düzenlenmesinde yol gösterici olması açısından önemlidir.

Destekleyen Kurum

Tübitak Bilim ve Toplum Daire başkanlığı

Proje Numarası

118B561

Teşekkür

Projenin gerçekleşmesinde finansal destek sağlayan TÜBİTAK Bilim ve Toplum daire başkanlığına, proje süresince özveriyle çalışan rehber ve eğitmenler ile katılımcılarımıza, ayrıca proje ortağı olan ve teknik ekipmanların sağlanmasında büyük desteği olan Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Bilim ve Sanat Merkezi yönetimine teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Acisli Celik, S., & Ergin, I. (2022). Opinions of middle school students on the concept of science and the use of robotic systems. International Journal of Technology in Education, 5(1), 154–170. https://doi.org/10.46328/ijte.232
  • Akgül, G., Atalan Ergin, D., & Altındağ, A. (2018). Water scientists at Mogan Lake: effectiveness of creative drama and constructivist approach based science education (Su Bilginleri Mogan Gölü’nde: Yaratıcı Drama Ve Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Bilim Eğitiminin Etkililiği). R&S -Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 511–522. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/563060
  • Akkurt, N. D. (2020). “Farklı Gözlerden çevre” isimli TÜBİTAK destekli 4004 projesi etki analizi. The Journal of Academic Social Sciences, 8(101), 287–295. https://doi.org/10.29228/asos.40267
  • Arslan, A., Keserci, G., Akyüz, A., & Keserci, G. (2020). Investigation of the effect of authentic learning activities on students’ attitudes towards science and astronomy and environmental awareness. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8, 55–64.
  • Atagün, G., Bekar, N. K., Karayel, R., Çelik Ertekin, D., Doğru, Ş. M., & Artık, C. (2016). Z kuşağı tarımla buluşuyor. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , 5(2), 19–25.
  • Atagün, G., Kobal Bekar, N., Karayel, R., Çelik Ertekin, D., Doğru, Ş. M., & Artık, C. (2016). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Mayıs. http://arastirma.tarim.gov.tr/ktae/
  • Atay, E., Atahan, A., Gül, M., & Kiliç, U. (2013). Hatay’da Kelebek Gözlem Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi , 3(9), 17–33. https://dergipark.org.tr/en/pub/kfbd/issue/22227/238605
  • Avcı, E., Özenir, Ö. S., Kurt, M., & Atik, S. (2015). Tübitak 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Kapsamında Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” Projesinin Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 312-333–333. https://doi.org/10.17539/aej.38049
  • Ayaydın, Y., Ün, D., Acar-Şeşen, B., Usta-Gezer, S., & Camcı-Erdoğan, S. (2018). Environmental awareness and sensitivity of the gifted students: “Science and art explorers in the nature.” Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 507–536. https://doi.org/10.14686/buefad.379723
  • Bahadır, E., & Hırdıç, K. (2018). Matematik müzesinde yürütülen öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin matematikleştirme sürecine katkıları ve uygulama hakkında öğrenci görüşleri. Journal of Turkish Studies, 13(26), 151–172. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14598
  • Balım, A. G., Deniş Çeliker, H., Türkoğuz, S., & Kaçar, S. (2013). The effect of reflections of science on nature project on students’ science process skills. Journal of Research in Education and Training, 2(1).
  • Bamberger, Y., & Tal, T. (2007). Learning in a personal context: Levels of choice in a free choice learning environment in science and natural history museums. Science Education, 91(1), 75–95. https://doi.org/10.1002/sce.20174
  • Bamberger, Y., & Tal, T. (2008). An experience for the lifelong journey: The long-term effect of a class visit to a science center. Visitor Studies, 11(2), 198–212. https://doi.org/10.1080/10645570802355760
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 132–147.
  • Battele for kids organization. (2019). Battele for kids. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf
  • Benzer, S., & Evrensel, E. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Hakkında öğrenci görüşleri. Journal Of STEAM Education, 2(2), 28–38.
  • Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., & Öztürk, N. (2019). Preparation of out-of-school learning environment based on science, technology, engineering, and mathematics education and investigating its effects. Science Education International, 30(2), 138–148. https://doi.org/10.33828/sei.v30.i2.7
  • Çevik, M., Abdioğlu, C., & Ergürer, H. E. (2020). Periskobunla Roma mezarlarını aydınlat: STEM+ sosyal çalışması. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(1), 31–44. https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path=CrnWZGRsXTjRjLjWxD978OSUAL2jXitizhVYmCxNvH4R_MDTu6TQoadQ-ZWvNmeRmi1Yb5NjL_hcMaRguBL4-hBGydg5SdOl9OKWb3pO2ns2qcIejq7rBBGDpob-JJfJU2QM9t6gci-QAmkrwqY-HvVyF-8ncaB22I0o1SaFtm2Kdx9TDr9r6UjCaGWDre2cMsexJJmuReR-5xrBjV82aIHHgZcnhVfAK0GSBSEj7qM=&contentType=application/pdf
  • Charmaz, K. (2015). Gömülü (grounded) teori: Nitel analiz uygulama rehberi (R. Hoş, Ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Cheeseman, A., & Wright, T. (2019). Examining environmental learning experiences at an earth education summer camp. Environmental Education Research, 25(3), 375–387. https://doi.org/10.1080/13504622.2018.1509301
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018a). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part I: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1–19.
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018b). Making the Most of Out-of–School Visits: How does the Teacher Prepare?Part II: Implementation & Evaluation of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 20–30.
  • Coll, S. D., & Treagust, D. (2017). Blended learning environment: An approach to enhance students’s learning experiences outside school (LEOS). MIER Journal of Educational Sciences, Trends & Practices, 7(2), 121–134.
  • Demirel, İ. N. (2018). Dışavurumcu sanat yoluyla estetik değer öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 695–716. https://doi.org/10.17152/gefad.393942
  • Deni̇z Yilmaz, D. (2021). Middle School Students’ Views on Mathematical Modeling Applications in the BİSTEK: Intelligence Cube Project. Hurrian Education, 2(1), 1–11. https://orcid.org/0000-0001-9310-5482
  • Ebner, M., & Holzinger, A. (2007). Successful implementation of user-centered game based learning in higher education: An example from civil engineering. Computers and Education, 49, 873–890. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2005.11.026
  • Esringü, A., Canpolat, N., & Barış, Ö. (2021). “İklim değişikliğinde yeşil adımlar” TÜBİTAK 4004 proje değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 883–902. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.825275
  • Finn, K. E., Yan, Z., & McInnis, K. J. (2018). Promoting Physical Activity and Science Learning in an Outdoor Education Program. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 89(1), 35–39. https://doi.org/10.1080/07303084.2017.1390506
  • Foster, J. S., & Shiel-Rolle, N. (2011). Building scientific literacy through summer science camps: a strategy for design, implementation and assessment. Science Education International, 22(2), 85–98. http://www.icaseonline.net/sei/june2011/p1.pdf
  • Ghadiri Khanaposhtani, M., Liu, C. C. J., Gottesman, B. L., Shepardson, D., & Pijanowski, B. (2018). Evidence that an informal environmental summer camp can contribute to the construction of the conceptual understanding and situational interest of STEM in middle-school youth. International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 8(3), 227–249. https://doi.org/10.1080/21548455.2018.1451665
  • Göçen, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yazmaya yönelik yeterlilik algısına, tutumuna ve yaratıcı yazma başarısına yaratıcı yazma çalışmalarının etkisi. Journal of Turkish Studies, 13(Volume 13 Issue 27), 737–762. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.14438
  • Kaçar, S., Ormanci, Ü., Özcan, E., & Balım, A. G. (2020). The effect of the nature education science camp on the middle school students’ environmental attitudes andperceptions. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 11(1), 128–144.
  • Kahraman, E., Kılıç, A., & Akyol, C. (2018). Tarihi ve kültürel farkındalık (Niğde’nin tarih ve kültür karıncaları-2 projesi örneği). Journal of Awareness, 3(5), 665–682. https://doi.org/10.26809/joa.2018548679
  • Kalogiannakis, M., Papadakis, S., & Zourmpakis, A. I. (2021). Gamification in science education. A systematic review of the literature. Education Sciences, 11(1), 1–36. https://doi.org/10.3390/educsci11010022
  • Karvánková, P., & Popjaková, D. (2018). How to link geography, cross-curricular approach and inquiry in science education at the primary schools. International Journal of Science Education, 40(7), 707–722. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1442598
  • Kekeçoğlu, M., Göç Rasgele, P., Akıllı, M., & Kambur, M. (2014). Sürdürülebilir çevre için arı farkındalığı yaratılmasında “Arı Biziz Bal da Bizdedir” projesinin yeri. Uludağ Arıcılık Dergisi, 14(2), 74–87.
  • Kızılcık, H. Ş., Çağan, S., & Ünlü Yavaş, P. (2018). TÜBİTAK bilim fuarlarına ve fuarların fizik dersine yönelik öğrenci tutumlarına etkisine ilişkin ziyaretçi görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(2), 287–310. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/41157/410740
  • Köseoğlu, P., Gökbulut, Ö. Ö., Pehlivanoğlu, E., & Mercan, G. (2016). Okul öncesi öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Ağaç Bilim Okulu” projesinin değerlendirilmesi (Evaluation of the dendrology school project performed with pre-school students). İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 1(1), 61–69.
  • Ogelman, H. G. (2012). Teaching preschool children about nature: A project to provide soil education for children in Turkey. Early Childhood Education Journal, 40(3), 177–185. https://doi.org/10.1007/s10643-012-0510-4
  • Oğurlu, İ., Alkan, H., Ünal, Y., Ersin, M. Ö., & Bayrak, H. (2013). Çevre ve Doğa Eğitimlerinin Coğrafya Eğitimine Katkıları: IDE Projeleri Örneği (Contributions of Environment and Nature Training to Geography Education: IDE Projects Case Study). 3rdInternational Geography Symposium-GEOMED 2013, 498–508. http://ide.sdu.edu.tr
  • Okur-Berberoğlu, E., & Uygun, S. (2013). Examining of outdoor education development in the world and in Turkey. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 32–42. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17383/181540
  • Okuyucu, M. A. (2019). 4006-TÜBİTAK bilim fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research , 5(2). http://dergipark.gov.tr/ijsser
  • Özdem, Y., Alper, U., & Erar, H. (2012). EĞLENCELİ BİLİM : Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Özdemir, O. (2010). Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı Ve Davranışlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27, 125–138.
  • Robinson, M. T., Jatupornpimol, N., Sachaphimukh, S., Lönnkvist, M., Ruecker, A., & Cheah, P. Y. (2017). The First Pint of Science Festival in Asia. Science Communication, 39(6), 810–820. https://doi.org/10.1177/1075547017739907
  • Şahin, Ş. (2012). Bilim Şenliklerinin 10. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumlarına Olan Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 5(1), 89–103. https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21647/232720
  • Saldana, J. (2019). Nitel Araştırmacılar İçin Kodlama El Kitabı (A. TÜFEKCI AKCAN & S. N. ŞAD, Eds.). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052416051
  • Şenyurt, S. (2012). Project of “Seven Colour Seven Culture” and its’ possible reflections to education. Global Education Review, 1(2), 45–55.
  • Sezer-Evcan, S., Adilov, G., Eken, Z., Barut, S., Kemali, S., & Tınaztepe, G. (2020). TÜBİTAK 4004-Doğa eğitimi ve bilim okulları kapsamında 7. Sınıf öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Hayatımızdaki Matematik: Tarım” projesinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , 3(1), 28–41.
  • Sherman-Morris, K., Clary, R. M., McNeal, K. S., Diaz-Ramirez, J., & Brown, M. E. (2017). An earth hazards camp to encourage minority participation in the geosciences. Journal of Geoscience Education, 65(1), 12–22. https://doi.org/10.5408/16-192.1
  • Sontay, G., Anar, F., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Opinions of secondary school students attending 4006-TUBİTAK science fair about science fair. International E-Journal of Educational Studies, 3(5), 16–28. https://doi.org/10.31458/iejes.423600
  • Tal, T. (2012). Out-of-school: Learning experiences, teaching and students’ learning. In Second International Handbook of Science Education (pp. 1109–1122). Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041-7_73
  • Tatlı, E., & Eroğlu, D. (2021). TÜBİTAK 4004 Doğa eğitimi ve bilim okulları: “Burdur 7/24” Bilim kampı. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 9(11), 87–106.
  • Ting, K. L., & Siew, N. M. (2014). Effects of Outdoor School Ground Lessons on Students’ Science Process Skills and Scientific Curiosity. Journal of Education and Learning, 3(4). https://doi.org/10.5539/jel.v3n4p96 TUBİTAK. (2017). Tubitak Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları. http://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4004-doga-egitimi-ve-bilim-okullari
  • Uğraş, S., Sipahi, N., Dursun, H., Keçeli, F., Eriş Hasırcı, H. M., & Fidan, A. (2021). Etkinlik temelli bir öğretim modeli: Mikrodünyaya yolculuk-3 projesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(17), 31–44. https://doi.org/10.46778/goputeb.890542
  • Vennix, J., den Brok, P., & Taconis, R. (2018a). Do outreach activities in secondary STEM education motivate students and improve their attitudes towards STEM? International Journal of Science Education, 40(11), 1263–1283. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1473659
  • Vennix, J., den Brok, P., & Taconis, R. (2018b). Do outreach activities in secondary STEM education motivate students and improve their attitudes towards STEM? International Journal of Science Education, 40(11), 1263–1283. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1473659
  • Yalçın, H., Ateş Sönmezoğlu, Ö., Akın, S., & Sönmezoğlu, S. (2014a). Ortaöğretim öğrencilerinin mühendislik bilimlerine yönelik ilgileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 8(27), 135–153. https://doi.org/10.9761/jasss2493
  • Yalçın, H., Ateş Sönmezoğlu, Ö., Akın, S., & Sönmezoğlu, S. (2014b). Ortaöğretim öğrencilerinin mühendislik bilimlerine yönelik ilgileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 8(27), 135–153. https://doi.org/10.9761/JASSS2493
  • Yardimci, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıfttaki çocukların doğa algılarına etkisi.
  • Yildiz, İ., Topçu, E., & Kaymakci, S. (2021). The effect of gamification on motivation in the education of pre-service social studies teachers. Thinking Skills and Creativity, 42. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100907

Secondary School Students’ Perspectives about a TUBITAK 4004 Project: Bound the Sciences, Beautify the Nature!

Yıl 2022, Sayı: 53, 638 - 666, 30.06.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1088361

Öz

This study aims to examine the views of the students who participated in the TUBİTAK 4004 project named “Bound the Sciences, Beautify the Nature!” about the activities and the overall project. For this purpose, the opinions of 40 middle school 5th-grade students from different parts of the city where the project took place were taken about the whole project and each activity they attended. Exit tickets in which students wrote their thoughts about the activity at the end of each workshop and their diaries were used as data collection tools. The data were analyzed using content analysis, one of the qualitative analysis methods. Descriptive coding and structural coding were used in the first loop analysis process, and focus coding was used in the second loop coding process. While participants described most of the activities in the project as “funny,” they found the activities in which the instructor mainly used the lecture method or the activities performed at the end of the day as “boring.” When the participants’ favorite points are examined, it is seen that they like the activities for creating products and the activities that create a game-drama or competition environment more. In addition, it was determined that the participants realized the importance of protecting the environment, had basic knowledge about various disciplines and started to use some basic scientific process skills and life skills. The data obtained from the study is essential for guiding the organization of nature and science schools/camps that will be held from now on.

Proje Numarası

118B561

Kaynakça

  • Acisli Celik, S., & Ergin, I. (2022). Opinions of middle school students on the concept of science and the use of robotic systems. International Journal of Technology in Education, 5(1), 154–170. https://doi.org/10.46328/ijte.232
  • Akgül, G., Atalan Ergin, D., & Altındağ, A. (2018). Water scientists at Mogan Lake: effectiveness of creative drama and constructivist approach based science education (Su Bilginleri Mogan Gölü’nde: Yaratıcı Drama Ve Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Bilim Eğitiminin Etkililiği). R&S -Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 511–522. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/563060
  • Akkurt, N. D. (2020). “Farklı Gözlerden çevre” isimli TÜBİTAK destekli 4004 projesi etki analizi. The Journal of Academic Social Sciences, 8(101), 287–295. https://doi.org/10.29228/asos.40267
  • Arslan, A., Keserci, G., Akyüz, A., & Keserci, G. (2020). Investigation of the effect of authentic learning activities on students’ attitudes towards science and astronomy and environmental awareness. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8, 55–64.
  • Atagün, G., Bekar, N. K., Karayel, R., Çelik Ertekin, D., Doğru, Ş. M., & Artık, C. (2016). Z kuşağı tarımla buluşuyor. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , 5(2), 19–25.
  • Atagün, G., Kobal Bekar, N., Karayel, R., Çelik Ertekin, D., Doğru, Ş. M., & Artık, C. (2016). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Mayıs. http://arastirma.tarim.gov.tr/ktae/
  • Atay, E., Atahan, A., Gül, M., & Kiliç, U. (2013). Hatay’da Kelebek Gözlem Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi , 3(9), 17–33. https://dergipark.org.tr/en/pub/kfbd/issue/22227/238605
  • Avcı, E., Özenir, Ö. S., Kurt, M., & Atik, S. (2015). Tübitak 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Kapsamında Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” Projesinin Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 312-333–333. https://doi.org/10.17539/aej.38049
  • Ayaydın, Y., Ün, D., Acar-Şeşen, B., Usta-Gezer, S., & Camcı-Erdoğan, S. (2018). Environmental awareness and sensitivity of the gifted students: “Science and art explorers in the nature.” Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 507–536. https://doi.org/10.14686/buefad.379723
  • Bahadır, E., & Hırdıç, K. (2018). Matematik müzesinde yürütülen öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin matematikleştirme sürecine katkıları ve uygulama hakkında öğrenci görüşleri. Journal of Turkish Studies, 13(26), 151–172. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14598
  • Balım, A. G., Deniş Çeliker, H., Türkoğuz, S., & Kaçar, S. (2013). The effect of reflections of science on nature project on students’ science process skills. Journal of Research in Education and Training, 2(1).
  • Bamberger, Y., & Tal, T. (2007). Learning in a personal context: Levels of choice in a free choice learning environment in science and natural history museums. Science Education, 91(1), 75–95. https://doi.org/10.1002/sce.20174
  • Bamberger, Y., & Tal, T. (2008). An experience for the lifelong journey: The long-term effect of a class visit to a science center. Visitor Studies, 11(2), 198–212. https://doi.org/10.1080/10645570802355760
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N., & Doğan, Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerinin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 132–147.
  • Battele for kids organization. (2019). Battele for kids. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_Brief.pdf
  • Benzer, S., & Evrensel, E. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Hakkında öğrenci görüşleri. Journal Of STEAM Education, 2(2), 28–38.
  • Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., & Öztürk, N. (2019). Preparation of out-of-school learning environment based on science, technology, engineering, and mathematics education and investigating its effects. Science Education International, 30(2), 138–148. https://doi.org/10.33828/sei.v30.i2.7
  • Çevik, M., Abdioğlu, C., & Ergürer, H. E. (2020). Periskobunla Roma mezarlarını aydınlat: STEM+ sosyal çalışması. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(1), 31–44. https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path=CrnWZGRsXTjRjLjWxD978OSUAL2jXitizhVYmCxNvH4R_MDTu6TQoadQ-ZWvNmeRmi1Yb5NjL_hcMaRguBL4-hBGydg5SdOl9OKWb3pO2ns2qcIejq7rBBGDpob-JJfJU2QM9t6gci-QAmkrwqY-HvVyF-8ncaB22I0o1SaFtm2Kdx9TDr9r6UjCaGWDre2cMsexJJmuReR-5xrBjV82aIHHgZcnhVfAK0GSBSEj7qM=&contentType=application/pdf
  • Charmaz, K. (2015). Gömülü (grounded) teori: Nitel analiz uygulama rehberi (R. Hoş, Ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Cheeseman, A., & Wright, T. (2019). Examining environmental learning experiences at an earth education summer camp. Environmental Education Research, 25(3), 375–387. https://doi.org/10.1080/13504622.2018.1509301
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018a). Making the Most of Out-of-School Visits: How does the Teacher Prepare? Part I: Development of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 1–19.
  • Coll, S., Coll, R., & Treagust, D. (2018b). Making the Most of Out-of–School Visits: How does the Teacher Prepare?Part II: Implementation & Evaluation of the Learner Integrated Field Trip Inventory (LIFTI). International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 26(4), 20–30.
  • Coll, S. D., & Treagust, D. (2017). Blended learning environment: An approach to enhance students’s learning experiences outside school (LEOS). MIER Journal of Educational Sciences, Trends & Practices, 7(2), 121–134.
  • Demirel, İ. N. (2018). Dışavurumcu sanat yoluyla estetik değer öğretimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 695–716. https://doi.org/10.17152/gefad.393942
  • Deni̇z Yilmaz, D. (2021). Middle School Students’ Views on Mathematical Modeling Applications in the BİSTEK: Intelligence Cube Project. Hurrian Education, 2(1), 1–11. https://orcid.org/0000-0001-9310-5482
  • Ebner, M., & Holzinger, A. (2007). Successful implementation of user-centered game based learning in higher education: An example from civil engineering. Computers and Education, 49, 873–890. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2005.11.026
  • Esringü, A., Canpolat, N., & Barış, Ö. (2021). “İklim değişikliğinde yeşil adımlar” TÜBİTAK 4004 proje değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 883–902. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.825275
  • Finn, K. E., Yan, Z., & McInnis, K. J. (2018). Promoting Physical Activity and Science Learning in an Outdoor Education Program. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 89(1), 35–39. https://doi.org/10.1080/07303084.2017.1390506
  • Foster, J. S., & Shiel-Rolle, N. (2011). Building scientific literacy through summer science camps: a strategy for design, implementation and assessment. Science Education International, 22(2), 85–98. http://www.icaseonline.net/sei/june2011/p1.pdf
  • Ghadiri Khanaposhtani, M., Liu, C. C. J., Gottesman, B. L., Shepardson, D., & Pijanowski, B. (2018). Evidence that an informal environmental summer camp can contribute to the construction of the conceptual understanding and situational interest of STEM in middle-school youth. International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 8(3), 227–249. https://doi.org/10.1080/21548455.2018.1451665
  • Göçen, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yazmaya yönelik yeterlilik algısına, tutumuna ve yaratıcı yazma başarısına yaratıcı yazma çalışmalarının etkisi. Journal of Turkish Studies, 13(Volume 13 Issue 27), 737–762. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.14438
  • Kaçar, S., Ormanci, Ü., Özcan, E., & Balım, A. G. (2020). The effect of the nature education science camp on the middle school students’ environmental attitudes andperceptions. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 11(1), 128–144.
  • Kahraman, E., Kılıç, A., & Akyol, C. (2018). Tarihi ve kültürel farkındalık (Niğde’nin tarih ve kültür karıncaları-2 projesi örneği). Journal of Awareness, 3(5), 665–682. https://doi.org/10.26809/joa.2018548679
  • Kalogiannakis, M., Papadakis, S., & Zourmpakis, A. I. (2021). Gamification in science education. A systematic review of the literature. Education Sciences, 11(1), 1–36. https://doi.org/10.3390/educsci11010022
  • Karvánková, P., & Popjaková, D. (2018). How to link geography, cross-curricular approach and inquiry in science education at the primary schools. International Journal of Science Education, 40(7), 707–722. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1442598
  • Kekeçoğlu, M., Göç Rasgele, P., Akıllı, M., & Kambur, M. (2014). Sürdürülebilir çevre için arı farkındalığı yaratılmasında “Arı Biziz Bal da Bizdedir” projesinin yeri. Uludağ Arıcılık Dergisi, 14(2), 74–87.
  • Kızılcık, H. Ş., Çağan, S., & Ünlü Yavaş, P. (2018). TÜBİTAK bilim fuarlarına ve fuarların fizik dersine yönelik öğrenci tutumlarına etkisine ilişkin ziyaretçi görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7(2), 287–310. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/41157/410740
  • Köseoğlu, P., Gökbulut, Ö. Ö., Pehlivanoğlu, E., & Mercan, G. (2016). Okul öncesi öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Ağaç Bilim Okulu” projesinin değerlendirilmesi (Evaluation of the dendrology school project performed with pre-school students). İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 1(1), 61–69.
  • Ogelman, H. G. (2012). Teaching preschool children about nature: A project to provide soil education for children in Turkey. Early Childhood Education Journal, 40(3), 177–185. https://doi.org/10.1007/s10643-012-0510-4
  • Oğurlu, İ., Alkan, H., Ünal, Y., Ersin, M. Ö., & Bayrak, H. (2013). Çevre ve Doğa Eğitimlerinin Coğrafya Eğitimine Katkıları: IDE Projeleri Örneği (Contributions of Environment and Nature Training to Geography Education: IDE Projects Case Study). 3rdInternational Geography Symposium-GEOMED 2013, 498–508. http://ide.sdu.edu.tr
  • Okur-Berberoğlu, E., & Uygun, S. (2013). Examining of outdoor education development in the world and in Turkey. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 32–42. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17383/181540
  • Okuyucu, M. A. (2019). 4006-TÜBİTAK bilim fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research , 5(2). http://dergipark.gov.tr/ijsser
  • Özdem, Y., Alper, U., & Erar, H. (2012). EĞLENCELİ BİLİM : Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Özdemir, O. (2010). Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı Ve Davranışlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27, 125–138.
  • Robinson, M. T., Jatupornpimol, N., Sachaphimukh, S., Lönnkvist, M., Ruecker, A., & Cheah, P. Y. (2017). The First Pint of Science Festival in Asia. Science Communication, 39(6), 810–820. https://doi.org/10.1177/1075547017739907
  • Şahin, Ş. (2012). Bilim Şenliklerinin 10. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumlarına Olan Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 5(1), 89–103. https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21647/232720
  • Saldana, J. (2019). Nitel Araştırmacılar İçin Kodlama El Kitabı (A. TÜFEKCI AKCAN & S. N. ŞAD, Eds.). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052416051
  • Şenyurt, S. (2012). Project of “Seven Colour Seven Culture” and its’ possible reflections to education. Global Education Review, 1(2), 45–55.
  • Sezer-Evcan, S., Adilov, G., Eken, Z., Barut, S., Kemali, S., & Tınaztepe, G. (2020). TÜBİTAK 4004-Doğa eğitimi ve bilim okulları kapsamında 7. Sınıf öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Hayatımızdaki Matematik: Tarım” projesinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , 3(1), 28–41.
  • Sherman-Morris, K., Clary, R. M., McNeal, K. S., Diaz-Ramirez, J., & Brown, M. E. (2017). An earth hazards camp to encourage minority participation in the geosciences. Journal of Geoscience Education, 65(1), 12–22. https://doi.org/10.5408/16-192.1
  • Sontay, G., Anar, F., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Opinions of secondary school students attending 4006-TUBİTAK science fair about science fair. International E-Journal of Educational Studies, 3(5), 16–28. https://doi.org/10.31458/iejes.423600
  • Tal, T. (2012). Out-of-school: Learning experiences, teaching and students’ learning. In Second International Handbook of Science Education (pp. 1109–1122). Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041-7_73
  • Tatlı, E., & Eroğlu, D. (2021). TÜBİTAK 4004 Doğa eğitimi ve bilim okulları: “Burdur 7/24” Bilim kampı. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 9(11), 87–106.
  • Ting, K. L., & Siew, N. M. (2014). Effects of Outdoor School Ground Lessons on Students’ Science Process Skills and Scientific Curiosity. Journal of Education and Learning, 3(4). https://doi.org/10.5539/jel.v3n4p96 TUBİTAK. (2017). Tubitak Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları. http://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4004-doga-egitimi-ve-bilim-okullari
  • Uğraş, S., Sipahi, N., Dursun, H., Keçeli, F., Eriş Hasırcı, H. M., & Fidan, A. (2021). Etkinlik temelli bir öğretim modeli: Mikrodünyaya yolculuk-3 projesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(17), 31–44. https://doi.org/10.46778/goputeb.890542
  • Vennix, J., den Brok, P., & Taconis, R. (2018a). Do outreach activities in secondary STEM education motivate students and improve their attitudes towards STEM? International Journal of Science Education, 40(11), 1263–1283. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1473659
  • Vennix, J., den Brok, P., & Taconis, R. (2018b). Do outreach activities in secondary STEM education motivate students and improve their attitudes towards STEM? International Journal of Science Education, 40(11), 1263–1283. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1473659
  • Yalçın, H., Ateş Sönmezoğlu, Ö., Akın, S., & Sönmezoğlu, S. (2014a). Ortaöğretim öğrencilerinin mühendislik bilimlerine yönelik ilgileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 8(27), 135–153. https://doi.org/10.9761/jasss2493
  • Yalçın, H., Ateş Sönmezoğlu, Ö., Akın, S., & Sönmezoğlu, S. (2014b). Ortaöğretim öğrencilerinin mühendislik bilimlerine yönelik ilgileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 8(27), 135–153. https://doi.org/10.9761/JASSS2493
  • Yardimci, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıfttaki çocukların doğa algılarına etkisi.
  • Yildiz, İ., Topçu, E., & Kaymakci, S. (2021). The effect of gamification on motivation in the education of pre-service social studies teachers. Thinking Skills and Creativity, 42. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100907
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ozlem Karakoc-topal 0000-0001-8290-5425

Proje Numarası 118B561
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Karakoc-topal, O. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Gözünden Bir Tübitak 4004 Projesi: Bilimleri Birleştir, Doğayı Güzelleştir!. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(53), 638-666. https://doi.org/10.53444/deubefd.1088361