Bu çalışmanın amacı “Bilimleri Birleştir, Doğayı Güzelleştir!” isimli TÜBİTAK 4004 projesine katılan öğrencilerin projenin geneli ve projede uygulanan etkinlikler ile ilgili katılımcı görüşlerini incelemektir. Bu amaçla projenin gerçekleştiği şehrin farklı bölgelerinden katılan 40 ortaokul 5. Sınıf öğrencinin projenin bütünü ve katıldıkları her bir etkinlik ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak her bir atölye çalışması sonunda öğrencilerin etkinlik ile ilgili düşüncelerini yazdıkları çıkış biletleri ile günün bitiminde yazdıkları günlükler kullanılmıştır. Veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. 1. Döngü analiz sürecinde Saldana (2019) tarafından belirtilen kodlama yöntemlerinden betimsel kodlama ve yapısal kodlama kullanılmış, 2. Döngü kodlama sürecinde ise odak kodlamadan yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin gerçekleştirilen projedeki etkinliklerin büyük bir çoğunluğunu “eğlenceli” olarak niteledikleri, eğitmenin düz anlatım yöntemine başvurduğu ya da gün bitimine denk gelen etkinlikleri “sıkıcı” olarak niteledikleri bulunmuştur. Katılımcıların en beğendikleri noktalar incelendiğinde ise, ürün oluşturmaya dönük etkinlikler ile oyun-drama ya da yarışma ortamı oluşturulan etkinlikleri daha çok beğendikleri görülmektedir. Ayrıca katılımcıların çevreyi korumanın öneminin farkına vardıkları, çeşitli disiplinler ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi oldukları ve bazı temel bilimsel süreç becerileri ile yaşam becerilerini kullanmaya başladıklarını ifade ettikleri belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler bundan sonra gerçekleştirilecek olan doğa ve bilim okulları/kamplarının düzenlenmesinde yol gösterici olması açısından önemlidir.
Bilim kampları TÜBİTAK 4004 Katılımcı görüşleri Bilim okulları
Tübitak Bilim ve Toplum Daire başkanlığı
118B561
Projenin gerçekleşmesinde finansal destek sağlayan TÜBİTAK Bilim ve Toplum daire başkanlığına, proje süresince özveriyle çalışan rehber ve eğitmenler ile katılımcılarımıza, ayrıca proje ortağı olan ve teknik ekipmanların sağlanmasında büyük desteği olan Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Bilim ve Sanat Merkezi yönetimine teşekkür ederim.
This study aims to examine the views of the students who participated in the TUBİTAK 4004 project named “Bound the Sciences, Beautify the Nature!” about the activities and the overall project. For this purpose, the opinions of 40 middle school 5th-grade students from different parts of the city where the project took place were taken about the whole project and each activity they attended. Exit tickets in which students wrote their thoughts about the activity at the end of each workshop and their diaries were used as data collection tools. The data were analyzed using content analysis, one of the qualitative analysis methods. Descriptive coding and structural coding were used in the first loop analysis process, and focus coding was used in the second loop coding process. While participants described most of the activities in the project as “funny,” they found the activities in which the instructor mainly used the lecture method or the activities performed at the end of the day as “boring.” When the participants’ favorite points are examined, it is seen that they like the activities for creating products and the activities that create a game-drama or competition environment more. In addition, it was determined that the participants realized the importance of protecting the environment, had basic knowledge about various disciplines and started to use some basic scientific process skills and life skills. The data obtained from the study is essential for guiding the organization of nature and science schools/camps that will be held from now on.
Science schools science camps TUBITAK 4004 participant opinions
118B561
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 118B561 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 53 |