Bu çalışmanın amacı, bir ortaokul matematik öğretmeninin fark etme becerisinin alan ölçmeyle ilgili öğretim uygulamalarına nasıl yansıdığını incelemektir. Eylem araştırmasına uygun olarak tasarlanan bu çalışma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir devlet ortaokulunda 6. sınıf düzeyinde öğrenim gören 15 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerini, alan ölçme konusunda üç hafta boyunca video kayıt altına alınan 15 ders saatini kapsayan öğretim uygulamaları ve bu uygulamalardan sonra oluşturulan ders analiz günlüğü oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bu uygulama araştırmacı öğretmene videolar aracılığıyla kendi öğretimini tekrarlı bir şekilde izleme ve sorgulama olanağı sunmuştur. Böylece araştırmacı öğretmen alan ölçme konusunda öğrencilerin yaşadıkları öğrenme güçlüklerini fark etmiş ve bu güçlükleri gidermeye yönelik çözüm önerileri geliştirerek öğretimini şekillendirmiştir. Ayrıca öğrencilerin yanıtlarına, sorularına ve geliştirdikleri farklı çözüm yollarına öğretimi sırasında yer vermiş ve öğrencilerin matematiksel düşünmelerini sorgulayarak açığa çıkarmaya çalışmıştır. Öte yandan öğrenci cevaplarını yeterince irdelemediği ve öğrenci düşünmesine yeterli zaman vermediği durumları tespit edebilmiştir. Bulgular, araştırmacı öğretmenin ders videolarını analiz etmesinin alan ölçmeye yönelik öğretim uygulamalarını geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bu durum, bir öğretmenin video kayıt altına alınan derslerini analiz etmesinin öğretimini şekillendirmesinde etkili olabileceğini göstermektedir.
fark etme becersi alan ölçme öğretimi şekillendirme mesleki gelişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 55 |