Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi Velisi Olmak

Yıl 2023, Sayı: 56, 626 - 648, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1227988

Öz

Bu araştırmada okul öncesi velilerinin COVID-19 pandemi sürecinde pandemi, eğitim, teknoloji kullanımı ve aile içi etkileşim ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma modeli olan olgubilim (fenomonoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Türkiye’de eğitim-öğretimin tüm kademeler için tamamen çevrimiçi olduğu bir zaman diliminde toplanmıştır. Araştırmaya çocuğu, Burdur il merkezi ve ilçelerindeki devlet okullarına devam eden 52 okul öncesi velisi katılmıştır. Araştırmanın verileri pandemi kaynaklı sosyal izolasyon nedeniyle, elektronik ortamda toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; velilerin ve çocukların pandemi ile ilgili kaygılı olduğu, velilerin en çok eğitim, sağlık ve teknoloji kullanımına dair kaygılı olduğu, hem velilerin hem çocukların pandemi sürecinde teknoloji kullanımının arttığı, velilerin pandemi ile ilgili gelişmeleri daha çok televizyon ve telefon/tabletten günde en az bir kez takip ettiği, okul öncesi çocuklarının büyük çoğunluğunun Milli Eğitim Bakanlığı’nın sağlandığı uzaktan eğitim faaliyetlerine düzenli olarak katıldığı, velilerin uzaktan eğitim faaliyetlerini gerekli gördüğü, velilerin eğitimi desteklemek amacıyla kaynak kitaplara ve web tabanlı eğitim ortamlarına başvurduğu, çocukların genel olarak okula dönmeye istekli olduğu, pandemi döneminin aile-çocuk ilişkisine olumlu ve olumsuz bir çok etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

Yok

Kaynakça

  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7-14.
  • Akıncı, M. Ş. (2021). Müzik eğitimi almış okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 863-879.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). COVID-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. doi: 10.47615/issej.835211.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, H., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd, 7(4), 31-5.
  • Aldemir, C., & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6 (14), 547 – 568.
  • Altın, F., & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: sorunlar ve öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES) December, 7(2).
  • Altunel, M., & Özoğul, E. T. (2020, 6 Haziran). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-salgininda-veliler/
  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 97-100.
  • Aral, N., Aysu, B., & Kadan, G. (2020). COVID 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arı Arat, C., & Ogelman, H. G. (2021). COVID-19 “Evde Kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6 (11), 31-53.
  • Asımoğlu, S. (2012). Yaratıcı drama ve orff yaklaşımı çerçevesinde okul öncesi eğitimde oyun kavramı. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aslan, S. H., Aslan, O., & Alparslan, Z. N. (1998). Annedeki süreğen depresyonun çocuktaki depresyon ve kaygı düzeylerine etkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(1), 32-37.
  • Ateş, M. A., & Saltalı, N. D. (2019). KKTC’de Yaşayan 5-6 Yaş Çocukların Tablet ve Cep Telefonu Kullanımına İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 62-90.
  • Ayan, S., & Memiş, U. A. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 264-280. doi: 10.21020/husbfd.1005183.
  • Bartan, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVİD 19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Beschorner, B., & Hutchison, A. (2013). iPads as a literacy teaching tool in early childhood. International Journal of Education in Mathematics. Science and Technology, 1(1), 16-24.
  • Bora, A., & Ünüvar, P. (2020). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların kaygıları ile ebeveynlerinin kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 345-361.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Capps. L., Sigmen. M., Sena, R., Henker, B., & Whalen, C. (1996). Fear, anxiely and pereeived control in children of agontphobic parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37 (4), 445-452.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni. (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde, (s. 30-49). Pegem Akademi.
  • Çıkrıkçı, A. (2020). Okul öncesi eğitime yeni başlayan çocukların ayrılma kaygıları ile annelerinin kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Dağcıoğlu, B. F., & Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Derman, M. T., & Başal, H. A. (2013). Okul öncesi çocuklarında gözlenen davranış problemleri ile ailelerinin anne-baba tutumları arasındaki ilişki. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 115-144.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021a). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin COVID-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 480-496.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021b). Okul öncesi dönemdeki çocukların COVID-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, (10), 480-496.
  • Dönmez, G., Koral, Ü., & Akbulut, A. (2021). COVID-19 salgını döneminde okul öncesi eğitime yönelik veli beklentileri. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi (TURKSOSBİLDER), 6(2) 148-164.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Dursun, A. (2010). Okul öncesi dönemdeki çocukların davranış problemleriyle anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39 – 42.
  • Eker, C., & Kandemir, N. S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunlar. Karaelmas Journal of Educational Sciences 10, 69-86.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K. Avaroğlu, N., & Ok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Göker, M. E., & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 52, 229-259.
  • Güneş, G., Tuğrul, B., & Öztürk, E. D. (2020). Oyun algısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(1), 29-51.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Uyguladıkları Aile Katılım Çalışmalarının İncelenmesi. International Journal of Society Researches, 17 (35), 1849-1874.
  • Güven, G., & Efe Azkeskin, K. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitim. İ.H. Diken, (Ed.). Erken Çocukluk Eğitimi (s.1-53). Pegem Akademi.
  • Halmatov, S. (2017). Oyun terapisinde pratik teknikler. Pegem Akademi.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., & Canbeldek, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • İdil, F. (2022). Okul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kalkınç, F. (2017). Okul evde başlar. (25.Baskı). Yağmur Dağıtım.
  • Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2019). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. E. N. Ç. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 208-225.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Opinions of preschool preservice teachers on teaching practice course during the COVID-19 pandemic period. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Konca, A. S., & Çakır. T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35 (2), 520-545.
  • Koyuncu Şahin, M., & Akman, B. (2018). Erken çocukluk döneminde düşünme becerilerinin gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 218, 5-20.
  • Küçükali, A. (2015). Çocukların oyun oynama hakkı ve değişen oyun kültürü. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 8(1), 1-14.
  • Küçüködük, C. (2015). 3-5 Yaş arasında ve anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişki: bilişsel esnekliğin aracı rolü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Kurt, Ş.H. (2021). Pandemi sürecinde annelerin koronavirüs hastalığı korkusu ve anne-çocuk iletişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 13(1), 245-256
  • Manap, A. (2020). Anne babalarda dijital ebeveynlik farkındalığının incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Mart, M., & Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 Haziran). Türkiye, koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b, 15 Haziran). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr.
  • Öngider, N. (2013). Anne-baba ile okul öncesi çocuk arasındaki ilişki. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4), 420-440.
  • Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(21), 9-18.
  • Peleg, O., Halaby, E., & Whaby, E. N. (2006). The relationship of maternal separation anxiety and differentiation of self to children's separation anxiety and adjustment to kindergarten: A study in Druze families. Journal of anxiety disorders, 20(8), 973-995.
  • Plowman, L., McPake, J., & Stephen, C. (2008). Just picking it up? Young children learning with technology at home. Cambridge Journal of Education, 38(3), 303-319.
  • Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Saltuk, M. C., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 106-120.
  • Seçer, Z. (2017). Okul öncesi eğitimine giriş. Eğiten kitap.
  • Shonkoff, J.P., & Phillips, D.A. (2000, 15 Ekim). From neurons to neighborhoods: the science of early childhood development national academies’ press. http://www.nap.edu/catalog/9824.
  • Topbaş, S., Birol, N. Y., Berber Çiftci, H., Polat, B., Kırımtay, B., & Yılmaz, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde dil ve konuşma terapisi yönetimi: “şimdi ne yapmalıyız? Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi (DKYAD), 3(1), 1-30.
  • Uludağ, G. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. (2. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Yalçın, H., Dai, H., & Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020, Mart). The outbreak of COVID-19: an overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83 (3), 217-220. doi:10.1097/JCMA.000000000000027.
Yıl 2023, Sayı: 56, 626 - 648, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1227988

Öz

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7-14.
  • Akıncı, M. Ş. (2021). Müzik eğitimi almış okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 863-879.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). COVID-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. doi: 10.47615/issej.835211.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, H., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd, 7(4), 31-5.
  • Aldemir, C., & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6 (14), 547 – 568.
  • Altın, F., & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: sorunlar ve öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES) December, 7(2).
  • Altunel, M., & Özoğul, E. T. (2020, 6 Haziran). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-salgininda-veliler/
  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 97-100.
  • Aral, N., Aysu, B., & Kadan, G. (2020). COVID 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arı Arat, C., & Ogelman, H. G. (2021). COVID-19 “Evde Kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6 (11), 31-53.
  • Asımoğlu, S. (2012). Yaratıcı drama ve orff yaklaşımı çerçevesinde okul öncesi eğitimde oyun kavramı. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aslan, S. H., Aslan, O., & Alparslan, Z. N. (1998). Annedeki süreğen depresyonun çocuktaki depresyon ve kaygı düzeylerine etkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(1), 32-37.
  • Ateş, M. A., & Saltalı, N. D. (2019). KKTC’de Yaşayan 5-6 Yaş Çocukların Tablet ve Cep Telefonu Kullanımına İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 62-90.
  • Ayan, S., & Memiş, U. A. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 264-280. doi: 10.21020/husbfd.1005183.
  • Bartan, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVİD 19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Beschorner, B., & Hutchison, A. (2013). iPads as a literacy teaching tool in early childhood. International Journal of Education in Mathematics. Science and Technology, 1(1), 16-24.
  • Bora, A., & Ünüvar, P. (2020). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların kaygıları ile ebeveynlerinin kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 345-361.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Capps. L., Sigmen. M., Sena, R., Henker, B., & Whalen, C. (1996). Fear, anxiely and pereeived control in children of agontphobic parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37 (4), 445-452.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni. (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde, (s. 30-49). Pegem Akademi.
  • Çıkrıkçı, A. (2020). Okul öncesi eğitime yeni başlayan çocukların ayrılma kaygıları ile annelerinin kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Dağcıoğlu, B. F., & Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Derman, M. T., & Başal, H. A. (2013). Okul öncesi çocuklarında gözlenen davranış problemleri ile ailelerinin anne-baba tutumları arasındaki ilişki. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 115-144.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021a). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin COVID-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 480-496.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021b). Okul öncesi dönemdeki çocukların COVID-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, (10), 480-496.
  • Dönmez, G., Koral, Ü., & Akbulut, A. (2021). COVID-19 salgını döneminde okul öncesi eğitime yönelik veli beklentileri. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi (TURKSOSBİLDER), 6(2) 148-164.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Dursun, A. (2010). Okul öncesi dönemdeki çocukların davranış problemleriyle anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39 – 42.
  • Eker, C., & Kandemir, N. S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunlar. Karaelmas Journal of Educational Sciences 10, 69-86.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K. Avaroğlu, N., & Ok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Göker, M. E., & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 52, 229-259.
  • Güneş, G., Tuğrul, B., & Öztürk, E. D. (2020). Oyun algısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(1), 29-51.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Uyguladıkları Aile Katılım Çalışmalarının İncelenmesi. International Journal of Society Researches, 17 (35), 1849-1874.
  • Güven, G., & Efe Azkeskin, K. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitim. İ.H. Diken, (Ed.). Erken Çocukluk Eğitimi (s.1-53). Pegem Akademi.
  • Halmatov, S. (2017). Oyun terapisinde pratik teknikler. Pegem Akademi.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., & Canbeldek, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • İdil, F. (2022). Okul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kalkınç, F. (2017). Okul evde başlar. (25.Baskı). Yağmur Dağıtım.
  • Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2019). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. E. N. Ç. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 208-225.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Opinions of preschool preservice teachers on teaching practice course during the COVID-19 pandemic period. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Konca, A. S., & Çakır. T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35 (2), 520-545.
  • Koyuncu Şahin, M., & Akman, B. (2018). Erken çocukluk döneminde düşünme becerilerinin gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 218, 5-20.
  • Küçükali, A. (2015). Çocukların oyun oynama hakkı ve değişen oyun kültürü. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 8(1), 1-14.
  • Küçüködük, C. (2015). 3-5 Yaş arasında ve anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişki: bilişsel esnekliğin aracı rolü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Kurt, Ş.H. (2021). Pandemi sürecinde annelerin koronavirüs hastalığı korkusu ve anne-çocuk iletişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 13(1), 245-256
  • Manap, A. (2020). Anne babalarda dijital ebeveynlik farkındalığının incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Mart, M., & Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 Haziran). Türkiye, koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b, 15 Haziran). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr.
  • Öngider, N. (2013). Anne-baba ile okul öncesi çocuk arasındaki ilişki. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4), 420-440.
  • Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(21), 9-18.
  • Peleg, O., Halaby, E., & Whaby, E. N. (2006). The relationship of maternal separation anxiety and differentiation of self to children's separation anxiety and adjustment to kindergarten: A study in Druze families. Journal of anxiety disorders, 20(8), 973-995.
  • Plowman, L., McPake, J., & Stephen, C. (2008). Just picking it up? Young children learning with technology at home. Cambridge Journal of Education, 38(3), 303-319.
  • Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Saltuk, M. C., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 106-120.
  • Seçer, Z. (2017). Okul öncesi eğitimine giriş. Eğiten kitap.
  • Shonkoff, J.P., & Phillips, D.A. (2000, 15 Ekim). From neurons to neighborhoods: the science of early childhood development national academies’ press. http://www.nap.edu/catalog/9824.
  • Topbaş, S., Birol, N. Y., Berber Çiftci, H., Polat, B., Kırımtay, B., & Yılmaz, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde dil ve konuşma terapisi yönetimi: “şimdi ne yapmalıyız? Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi (DKYAD), 3(1), 1-30.
  • Uludağ, G. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. (2. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Yalçın, H., Dai, H., & Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020, Mart). The outbreak of COVID-19: an overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83 (3), 217-220. doi:10.1097/JCMA.000000000000027.
Yıl 2023, Sayı: 56, 626 - 648, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1227988

Öz

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7-14.
  • Akıncı, M. Ş. (2021). Müzik eğitimi almış okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 863-879.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). COVID-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. doi: 10.47615/issej.835211.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, H., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd, 7(4), 31-5.
  • Aldemir, C., & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6 (14), 547 – 568.
  • Altın, F., & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: sorunlar ve öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES) December, 7(2).
  • Altunel, M., & Özoğul, E. T. (2020, 6 Haziran). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-salgininda-veliler/
  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 97-100.
  • Aral, N., Aysu, B., & Kadan, G. (2020). COVID 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arı Arat, C., & Ogelman, H. G. (2021). COVID-19 “Evde Kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6 (11), 31-53.
  • Asımoğlu, S. (2012). Yaratıcı drama ve orff yaklaşımı çerçevesinde okul öncesi eğitimde oyun kavramı. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aslan, S. H., Aslan, O., & Alparslan, Z. N. (1998). Annedeki süreğen depresyonun çocuktaki depresyon ve kaygı düzeylerine etkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(1), 32-37.
  • Ateş, M. A., & Saltalı, N. D. (2019). KKTC’de Yaşayan 5-6 Yaş Çocukların Tablet ve Cep Telefonu Kullanımına İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 62-90.
  • Ayan, S., & Memiş, U. A. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 264-280. doi: 10.21020/husbfd.1005183.
  • Bartan, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVİD 19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Beschorner, B., & Hutchison, A. (2013). iPads as a literacy teaching tool in early childhood. International Journal of Education in Mathematics. Science and Technology, 1(1), 16-24.
  • Bora, A., & Ünüvar, P. (2020). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların kaygıları ile ebeveynlerinin kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 345-361.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Capps. L., Sigmen. M., Sena, R., Henker, B., & Whalen, C. (1996). Fear, anxiely and pereeived control in children of agontphobic parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37 (4), 445-452.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni. (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde, (s. 30-49). Pegem Akademi.
  • Çıkrıkçı, A. (2020). Okul öncesi eğitime yeni başlayan çocukların ayrılma kaygıları ile annelerinin kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Dağcıoğlu, B. F., & Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Derman, M. T., & Başal, H. A. (2013). Okul öncesi çocuklarında gözlenen davranış problemleri ile ailelerinin anne-baba tutumları arasındaki ilişki. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 115-144.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021a). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin COVID-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 480-496.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021b). Okul öncesi dönemdeki çocukların COVID-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, (10), 480-496.
  • Dönmez, G., Koral, Ü., & Akbulut, A. (2021). COVID-19 salgını döneminde okul öncesi eğitime yönelik veli beklentileri. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi (TURKSOSBİLDER), 6(2) 148-164.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Dursun, A. (2010). Okul öncesi dönemdeki çocukların davranış problemleriyle anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39 – 42.
  • Eker, C., & Kandemir, N. S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunlar. Karaelmas Journal of Educational Sciences 10, 69-86.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K. Avaroğlu, N., & Ok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Göker, M. E., & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 52, 229-259.
  • Güneş, G., Tuğrul, B., & Öztürk, E. D. (2020). Oyun algısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(1), 29-51.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Uyguladıkları Aile Katılım Çalışmalarının İncelenmesi. International Journal of Society Researches, 17 (35), 1849-1874.
  • Güven, G., & Efe Azkeskin, K. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitim. İ.H. Diken, (Ed.). Erken Çocukluk Eğitimi (s.1-53). Pegem Akademi.
  • Halmatov, S. (2017). Oyun terapisinde pratik teknikler. Pegem Akademi.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., & Canbeldek, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • İdil, F. (2022). Okul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kalkınç, F. (2017). Okul evde başlar. (25.Baskı). Yağmur Dağıtım.
  • Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2019). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. E. N. Ç. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 208-225.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Opinions of preschool preservice teachers on teaching practice course during the COVID-19 pandemic period. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Konca, A. S., & Çakır. T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35 (2), 520-545.
  • Koyuncu Şahin, M., & Akman, B. (2018). Erken çocukluk döneminde düşünme becerilerinin gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 218, 5-20.
  • Küçükali, A. (2015). Çocukların oyun oynama hakkı ve değişen oyun kültürü. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 8(1), 1-14.
  • Küçüködük, C. (2015). 3-5 Yaş arasında ve anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişki: bilişsel esnekliğin aracı rolü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Kurt, Ş.H. (2021). Pandemi sürecinde annelerin koronavirüs hastalığı korkusu ve anne-çocuk iletişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 13(1), 245-256
  • Manap, A. (2020). Anne babalarda dijital ebeveynlik farkındalığının incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Mart, M., & Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 Haziran). Türkiye, koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b, 15 Haziran). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr.
  • Öngider, N. (2013). Anne-baba ile okul öncesi çocuk arasındaki ilişki. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4), 420-440.
  • Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(21), 9-18.
  • Peleg, O., Halaby, E., & Whaby, E. N. (2006). The relationship of maternal separation anxiety and differentiation of self to children's separation anxiety and adjustment to kindergarten: A study in Druze families. Journal of anxiety disorders, 20(8), 973-995.
  • Plowman, L., McPake, J., & Stephen, C. (2008). Just picking it up? Young children learning with technology at home. Cambridge Journal of Education, 38(3), 303-319.
  • Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Saltuk, M. C., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 106-120.
  • Seçer, Z. (2017). Okul öncesi eğitimine giriş. Eğiten kitap.
  • Shonkoff, J.P., & Phillips, D.A. (2000, 15 Ekim). From neurons to neighborhoods: the science of early childhood development national academies’ press. http://www.nap.edu/catalog/9824.
  • Topbaş, S., Birol, N. Y., Berber Çiftci, H., Polat, B., Kırımtay, B., & Yılmaz, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde dil ve konuşma terapisi yönetimi: “şimdi ne yapmalıyız? Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi (DKYAD), 3(1), 1-30.
  • Uludağ, G. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. (2. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Yalçın, H., Dai, H., & Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020, Mart). The outbreak of COVID-19: an overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83 (3), 217-220. doi:10.1097/JCMA.000000000000027.
Yıl 2023, Sayı: 56, 626 - 648, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1227988

Öz

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, F., & Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7-14.
  • Akıncı, M. Ş. (2021). Müzik eğitimi almış okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 863-879.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). COVID-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. doi: 10.47615/issej.835211.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, H., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd, 7(4), 31-5.
  • Aldemir, C., & Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R., & Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), 6 (14), 547 – 568.
  • Altın, F., & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: sorunlar ve öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES) December, 7(2).
  • Altunel, M., & Özoğul, E. T. (2020, 6 Haziran). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-salgininda-veliler/
  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 97-100.
  • Aral, N., Aysu, B., & Kadan, G. (2020). COVID 19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Arı Arat, C., & Ogelman, H. G. (2021). COVID-19 “Evde Kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6 (11), 31-53.
  • Asımoğlu, S. (2012). Yaratıcı drama ve orff yaklaşımı çerçevesinde okul öncesi eğitimde oyun kavramı. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Aslan, S. H., Aslan, O., & Alparslan, Z. N. (1998). Annedeki süreğen depresyonun çocuktaki depresyon ve kaygı düzeylerine etkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 9(1), 32-37.
  • Ateş, M. A., & Saltalı, N. D. (2019). KKTC’de Yaşayan 5-6 Yaş Çocukların Tablet ve Cep Telefonu Kullanımına İlişkin Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 62-90.
  • Ayan, S., & Memiş, U. A. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 264-280. doi: 10.21020/husbfd.1005183.
  • Bartan, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVİD 19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-14.
  • Beschorner, B., & Hutchison, A. (2013). iPads as a literacy teaching tool in early childhood. International Journal of Education in Mathematics. Science and Technology, 1(1), 16-24.
  • Bora, A., & Ünüvar, P. (2020). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların kaygıları ile ebeveynlerinin kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 345-361.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Capps. L., Sigmen. M., Sena, R., Henker, B., & Whalen, C. (1996). Fear, anxiely and pereeived control in children of agontphobic parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37 (4), 445-452.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni. (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve öğretmenin rolü. M. Metin ve Ç. Şahin (Eds.), Örnek uygulamalarla okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde, (s. 30-49). Pegem Akademi.
  • Çıkrıkçı, A. (2020). Okul öncesi eğitime yeni başlayan çocukların ayrılma kaygıları ile annelerinin kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Dağcıoğlu, B. F., & Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). COVID-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 204-220.
  • Derman, M. T., & Başal, H. A. (2013). Okul öncesi çocuklarında gözlenen davranış problemleri ile ailelerinin anne-baba tutumları arasındaki ilişki. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 115-144.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021a). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin COVID-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 480-496.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021b). Okul öncesi dönemdeki çocukların COVID-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, (10), 480-496.
  • Dönmez, G., Koral, Ü., & Akbulut, A. (2021). COVID-19 salgını döneminde okul öncesi eğitime yönelik veli beklentileri. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi (TURKSOSBİLDER), 6(2) 148-164.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Dursun, A. (2010). Okul öncesi dönemdeki çocukların davranış problemleriyle anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö., & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39 – 42.
  • Eker, C., & Kandemir, N. S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunlar. Karaelmas Journal of Educational Sciences 10, 69-86.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K. Avaroğlu, N., & Ok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Göker, M. E., & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, (COVID-19 Özel Sayısı), 108-14.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 52, 229-259.
  • Güneş, G., Tuğrul, B., & Öztürk, E. D. (2020). Oyun algısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(1), 29-51.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Uyguladıkları Aile Katılım Çalışmalarının İncelenmesi. International Journal of Society Researches, 17 (35), 1849-1874.
  • Güven, G., & Efe Azkeskin, K. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitim. İ.H. Diken, (Ed.). Erken Çocukluk Eğitimi (s.1-53). Pegem Akademi.
  • Halmatov, S. (2017). Oyun terapisinde pratik teknikler. Pegem Akademi.
  • Işıkoğlu Erdoğan, N., & Canbeldek, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1306-1327.
  • İdil, F. (2022). Okul öncesi dönemindeki öğrencilerin dijital bağımlılıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kalkınç, F. (2017). Okul evde başlar. (25.Baskı). Yağmur Dağıtım.
  • Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2019). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., & Gülten, G. E. N. Ç. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 208-225.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Opinions of preschool preservice teachers on teaching practice course during the COVID-19 pandemic period. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Konca, A. S., & Çakır. T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35 (2), 520-545.
  • Koyuncu Şahin, M., & Akman, B. (2018). Erken çocukluk döneminde düşünme becerilerinin gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 218, 5-20.
  • Küçükali, A. (2015). Çocukların oyun oynama hakkı ve değişen oyun kültürü. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 8(1), 1-14.
  • Küçüködük, C. (2015). 3-5 Yaş arasında ve anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişki: bilişsel esnekliğin aracı rolü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Kurt, Ş.H. (2021). Pandemi sürecinde annelerin koronavirüs hastalığı korkusu ve anne-çocuk iletişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-Current Approaches in Psychiatry, 13(1), 245-256
  • Manap, A. (2020). Anne babalarda dijital ebeveynlik farkındalığının incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Mart, M., & Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 Haziran). Türkiye, koronavirüs salgınında ulusal çapta uzaktan eğitim veren 2 ülkeden biri. http://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salgininda-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b, 15 Haziran). Uzaktan eğitimle ilgili süreç hafta içi simülasyonlarla anlatılacak. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr.
  • Öngider, N. (2013). Anne-baba ile okul öncesi çocuk arasındaki ilişki. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4), 420-440.
  • Özbey, S. (2010). Okul öncesi çocuklarda uyum ve davranış problemleriyle başa çıkmada ailenin rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(21), 9-18.
  • Peleg, O., Halaby, E., & Whaby, E. N. (2006). The relationship of maternal separation anxiety and differentiation of self to children's separation anxiety and adjustment to kindergarten: A study in Druze families. Journal of anxiety disorders, 20(8), 973-995.
  • Plowman, L., McPake, J., & Stephen, C. (2008). Just picking it up? Young children learning with technology at home. Cambridge Journal of Education, 38(3), 303-319.
  • Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Saltuk, M. C., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 106-120.
  • Seçer, Z. (2017). Okul öncesi eğitimine giriş. Eğiten kitap.
  • Shonkoff, J.P., & Phillips, D.A. (2000, 15 Ekim). From neurons to neighborhoods: the science of early childhood development national academies’ press. http://www.nap.edu/catalog/9824.
  • Topbaş, S., Birol, N. Y., Berber Çiftci, H., Polat, B., Kırımtay, B., & Yılmaz, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde dil ve konuşma terapisi yönetimi: “şimdi ne yapmalıyız? Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi (DKYAD), 3(1), 1-30.
  • Uludağ, G. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. (2. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Yalçın, H., Dai, H., & Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020, Mart). The outbreak of COVID-19: an overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83 (3), 217-220. doi:10.1097/JCMA.000000000000027.
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Okatan 0000-0002-1862-719X

Özlem Tagay 0000-0002-9821-5960

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Okatan, Ö., & Tagay, Ö. (2023). COVID-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi Velisi Olmak. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(56), 626-648. https://doi.org/10.53444/deubefd.1227988