Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokullarda Eğitsel Oyunların Kullanımını Engelleyen Faktörler

Yıl 2023, Sayı: 57, 1256 - 1286, 30.09.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1260836

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokuldaki derslerde eğitsel oyunların (fiziksel ve dijital) tercih edilmeme nedenlerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021/2022 eğitim-öğretim yılında çeşitli ilkokullarda görev yapmakta olan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu doğrultuda araştırmada eğitsel oyunları az tercih eden ya da hiç tercih etmeyen öğretmenlere ulaşılmıştır. Öğretmenlerden elde edilen veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, içerik analizi yöntemine göre analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, ilkokuldaki derslerde eğitsel oyunların tercih edilmeme nedenlerine etki eden faktörler sistematik bir şekilde kategorileştirilerek sunulmuştur. Çalışmada öğretmenlerin; öğretmen, öğrenci, müfredat ve uygulama odaklı nedenler ile fiziki şartlardan ve eğitimin diğer paydaşlarından kaynaklı birtakım nedenlerden dolayı eğitsel oyunları derslerinde tercih etmedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tercih, alışkanlık, duygu durumu (endişe ve kaygı) ile yönteme yönelik bilgi eksikliğinin; öğrencilerdeki bireysel farklılıklar ile dil ve kültür farklılıklarının; okullardaki materyal eksikliği, teknolojik altyapı yetersizliği ile sınıf mevcudunun fazla veya az olmasının ve eğitimin diğer paydaşlarından yeterli desteğin görülememesinin bu tercihlerini etkilediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılarak birtakım öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Acquah, E. O., & Katz, H. T. (2020). Digital game-based L2 learning outcomes for primary through high-school students: A systematic literature review. Computers & Education, 143, 103667. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103667
  • Açışlı, S. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.78596
  • Akçanca, N., & Sömen, T. (2018). Öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve uygulama durumları. Electronic Turkish Studies, 13(27). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14506
  • Akgün, Ö. E., Hamutoğlu, N. B., & Yıldız, E. P. (2015). İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntem, teknik ve stratejilerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 89.
  • Alıncak, F. (2016). Evaluation of opinions of primary school teachers on the method of education with game. European Journal of Physical Education and Sport Science, 2(3). http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.159875
  • Allsop, Y., & Jessel, J. (2015). Teachers' experience and reflections on game-based learning in the primary classroom: Views from England and Italy. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL), 5(1), 1-17. https://doi.org/10.4018/ijgbl.2015010101
  • Altunel, S. (2022). Sosyal bilgiler dersinde eğitsel oyunlar yoluyla kök değerlerin kazandırılması: Bir eylem araştırması. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • An, Y. J., & Cao, L. (2017). The effects of game design experience on teachers’ attitudes and perceptions regarding the use of digital games in the classroom. TechTrends, 61, 162-170. https://doi.org/10.1007/s11528-016-0122-8
  • An, Y. J., Haynes, L., D’Alba, A., & Chumney, F. (2016). Using educational computer games in the classroom: Science teachers’ experiences, attitudes, perceptions, concerns, and support needs. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 16(4), 415-433.
  • Anastasiadis, T., Lampropoulos, G., & Siakas, K. (2018). Digital game-based learning and serious games in education. International Journal of Advances in Scientific Research and Engineering, 4(12), 139-144. http://doi.org/10.31695/IJASRE.2018.33016
  • Ary, D., Jacobs, L. C., Irvine, C. K. S., & Walker, D. (2010). Introduction to research in education (8th edition). Cengage Learning.
  • Avdiu, E. (2019). Game-based learning practices in Austrian elementary schools. Educational Process: International Journal (EDUPIJ), 8(3), 196-206.
  • Aymen-Peker, E. (2018). 5. sınıf "Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım" ünitesinin klasik eğitsel oyunlar ve teknoloji destekli eğitsel oyunlarla öğretiminin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Baek, Y. K. (2008). What hinders teachers in using computer and video games in the classroom? Exploring factors inhibiting the uptake of computer and video games. CyberPsychology & Behavior, 11(6), 665-671. http://doi.org/10.1089/cpb.2008.0127
  • Bakker, M., van den Heuvel-Panhuizen, M., & Robitzsch, A. (2015). Effects of playing mathematics computer games on primary school students’ multiplicative reasoning ability. Contemporary Educational Psychology, 40, 55-71. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2014.09.001
  • Bidabadi, N. S., Isfahani, A. N., Rouhollahi, A., & Khalili, R. (2016). Effective teaching methods in higher education: Requirements and barriers. Journal of advances in medical education & professionalism, 4(4), 170.
  • Bourgonjon, J., De Grove, F., De Smet, C., Van Looy, J., Soetaert, R., & Valcke, M. (2013). Acceptance of game-based learning by secondary school teachers. Computers & education, 67, 21-35. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.02.010
  • Boztepe, S., & Koç, A. (2022). Eğitsel oyunlar üzerine gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların bibliyometrik analizi. Journal of Sustainable Educational Studies (JSES), 3(3), 159-179.
  • Brezovszky, B., McMullen, J., Veermans, K., Hannula-Sormunen, M. M., Rodríguez-Aflecht, G., Pongsakdi, N., Laakkonen, E., & Lethinen, E. (2019). Effects of a mathematics game-based learning environment on primary school students' adaptive number knowledge. Computers & Education, 128, 63-74. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.09.011
  • Brom, C., Šisler, V., & Slavík, R. (2010). Implementing digital game-based learning in schools: Augmented learning environment of ‘Europe 2045’. Multimedia systems, 16(1), 23-41. https://doi.org/10.1007/s00530-009-0174-0
  • Bubikova-Moan, J., Næss Hjetland, H., & Wollscheid, S. (2019). ECE Teachers’ views on play-based learning: A systematic review. European Early Childhood Education Research Journal, 27(6), 776-800. https://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1678717
  • Byun, J., & Joung, E. (2018). Digital game‐based learning for K–12 mathematics education: A meta‐analysis. School Science and Mathematics, 118(3-4), 113-126. https://doi.org/10.1111/ssm.12271 Calvo‐Ferrer, J. R. (2017). Educational games as stand‐alone learning tools and their motivational effect on L 2 vocabulary acquisition and perceived learning gains. British Journal of Educational Technology, 48(2), 264-278. https://doi.org/10.1111/bjet.12387
  • Chen, J., & Yang, S. (2021). Towards the sustainable development of digital educational games for primary school students in china. Sustainability, 13(14), 7919. https://doi.org/10.3390/su13147919
  • Christ, A. A., Capon-Sieber, V., Grob, U., & Praetorius, A. K. (2022). Learning processes and their mediating role between teaching quality and student achievement: A systematic review. Studies in Educational Evaluation, 75, 101209. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2022.101209
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. E. Dinç ve K. Kıroğlu). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma desen. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Siyasal Kitabevi.
  • Çil, O., & Sefer, F. (2021). Sınıf öğretmenlerinin oyun temelli matematik etkinliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.24315/tred.814024
  • Dağdelen, O., & Kösterelioğlu, İ. (2015). İlkokullardaki oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 97-128. https://doi.org/10.14520/adyusbd.35272
  • Darling-Hammond, L., & Cook-Harvey, C. M. (2018). Educating the whole child: Improving school climate to support student success. Learning Policy Institute.
  • Dashtestani, R. (2022). The winding path towards implementing digital game-based learning (DGBL) in an educational context: The voices of pre-service teachers. Computer Assisted Language Learning, 23(3), 70-93.
  • Dele-Ajayi, O., Strachan, R., Pickard, A. J., & Sanderson, J. J. (2019). Games for teaching mathematics in Nigeria: What happens to pupils’ engagement and traditional classroom dynamics? IEEE Access, 7, 53248-53261. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2912359
  • Demircioğlu, H., & Akdemir, M. S. (2019). Maddenin halleri konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi. Journal of International Social Research, 12(64). http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019.3376
  • Demirkan, Ö., & Saraçoğlu, G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Demirtaş, Z., Çalık, M., Sarışık, S., & Sarışık, S. (2021). Öğretmenlerin görüşlerine göre öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğinin kullanımı. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(1), 16-28.
  • Deng, L., Wu, S., Chen, Y., & Peng, Z. (2020). Digital game‐based learning in a Shanghai primary‐school mathematics class: A case study. Journal of Computer Assisted Learning, 36(5), 709-717. https://doi.org/10.1111/jcal.12438
  • Devecioğlu, G., Zorluoğlu, S. L., & Doğru, M. (2022). Özel gereksinimli öğrencilere fen konularının eğitsel oyunla öğretilmesi hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 60-71. https://doi.org/10.17556/erziefd.795465
  • Doğan, Z., & Sönmez, D. (2019). İlkokul öğretmenlerinin matematiksel oyunların matematik derslerinde kullanılması süreçlerine ilişkin görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 50(50), 96-108. https://doi.org/10.15285/maruaebd.545417
  • Dolunay, A., & Karamustafaoğlu, O. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitsel oyunlar hakkında görüşleri: “En Süratli Ses" oyunu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(16), 48-69. https://doi.org/10.46778/goputeb.872860
  • Dorgu, T. E. (2015). Different teaching methods: A panacea for effective curriculum implementation in the classroom. International Journal of Secondary Education, 3(6), 77-87. https://doi.org/10.11648/j.ijsedu.s.2015030601.13
  • Dönel-Akgül, G., & Kılıç, M. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel dijital oyunlar ve kodu uygulamasına yönelik görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(2), 101-120.
  • Egeli, S., & Barut, Y. (2020). Anadili Türkçe olmayan yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında yaşadıkları problemler. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 2(3), 171-179. https://doi.org/10.35365/ctjpp.20.03.20
  • Erol, S., Erdem, İ., & Akkaya, A. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımının akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 166-183. https://doi.org/10.35675/befdergi.850249
  • Ertem, İ. S. (2016). Oyun temelli dijital ortamlar ve Türkçe öğretiminde kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(20), 1-10.
  • Fırat-Durdukoca, Ş. (2018). Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersi öğretim uygulamaları için öğretim tekniklerinin seçimine yönelik yeterlik algıları ve görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(1), 211-242.
  • Fitzgerald, A., & Deutsch, J. (2016). Limiting the risk of injury through safety guidelines in a physical education setting. Journal of Human Sciences, 13(2), 2856-2859. http://dx.doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3783
  • Fokides, E. (2018). Digital educational games and mathematics. Results of a case study in primary school settings. Education and Information Technologies, 23(2), 851-867. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9639-5
  • Foster, A., Katz-Buonincontro, J., & Shah, M. (2011). Designing a game-based learning course: K-12 integration and pedagogical model. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 1477-1483). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Fotaris, P., Pellas, N., Kazanidis, I., & Smith, P. (2017). A systematic review of Augmented Reality game-based applications in primary education. In Memorias del xi congreso europeo en aprendizaje basado en el juego graz (pp. 181-191).
  • Ginsburg, K. R., & Committee on Psychosocial Aspects of Child and Family Health. (2007). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics, 119(1), 182-191.
  • Giorgdze, M., & Dgebuadze, M. (2017). Interactive teaching methods: Challenges and perspectives. International E-Journal of Advances in Education, 3(9), 544-548. https://doi.org/10.18768/ijaedu.370419
  • Gözel, E., & Toptaş, V. (2023). Türkiye’de 2004-2022 yılları arasında ilkokul matematik öğretiminde eğitsel oyun kullanımı üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 570-614.
  • Gülsoy, S. (2019). Oyun, kültür ve zaman. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (62), 317-337.
  • Gürbüz, Ö. (2019). Eğitsel oyun etkinliklerinin fen eğitiminde akademik başarı, tutum ve motivasyon üzerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Gürpınar, C. (2017). Fen bilimleri öğretiminde eğitsel oyun destekli öğretim uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Hainey, T., Connolly, T. M., Boyle, E. A., Wilson, A., & Razak, A. (2016). A systematic literature review of games-based learning empirical evidence in primary education. Computers & Education, 102, 202-223. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.09.001
  • Hazar, Z., & Altun, M. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72.
  • Hazar, Z., Tekkurşun, D. G., & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(4), 179-190. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000334
  • Hirsch Jr, E. D. (2010). The schools we need: And why we don't have them. Anchor. Izgar, G. (2020). Eğitsel oyunların öğrencilerin değer kazanımlarına etkisi: Bir durum çalışması. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(40), 207-241. https://doi.org/10.34234/ded.736639
  • Kahya-Canlı, S., & Demirarslan, D. (2020). Çocuk oyun alanlarının tarihi gelişimi. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 3(6), 60-75.
  • Kaimara, P., Fokides, E., Oikonomou, A., & Deliyannis, I. (2021). Potential barriers to the implementation of digital game-based learning in the classroom: Pre-service teachers’ views. Technology, Knowledge and Learning, 26(4), 825-844. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09512-7
  • Kamboj, P., & Singh, S. K. (2015). Effectiveness of selected teaching strategies in relation to the learning styles of secondary school students in India. Interchange, 46(3), 289-312. https://doi.org/10.1007/s10780-015-9253-7
  • Karamustafaoğlu, O., & Kılıç, M. F. (2020). Eğitsel oyunlar üzerine yapılan ulusal bilimsel araştırmaların incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-25. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.730393
  • Karataş, H., & Meydan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel oyun kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Kartika, Y., Wahyuni, R., Sinaga, B., & Rajagukguk, J. (2019). Improving math creative thinking ability by using math adventure educational game as an interactive media. In Journal of Physics: Conference Series, 1179, 012078.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kök, M. (2007). Çocuğun gelişim sürecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324-342.
  • Korkmaz, S. (2018). Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Korucu, S., & Kurtlu, Y. (2016). Türkçe öğretmenlerinin Türkçe derslerinde eğitsel materyal olarak oyun ve oyuncak kullanımına yönelik görüş ve önerileri. Electronic Turkish Studies, 11(9). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9179 Lin, Y. H., & Hou, H. T. (2016). Exploring young children's performance on and acceptance of an educational scenario-based digital game for teaching route-planning strategies: A case study. Interactive Learning Environments, 24(8), 1967-1980. https://doi.org/10.1080/10494820.2015.1073745 Lodico, M. G., Spaulding, D. T., & Voegtle, K. H. (2010). Methods in educational research: From theory to practice. John Wiley & Sons.
  • Manesis, D. (2020). Digital games in primary education. In I. Deliyannis (Ed.), Game design and intelligent interaction. IntechOpen.
  • Marklund, B. B., & Taylor, A. S. A. (2016). Educational games in practice: The challenges involved in conducting a game based curriculum. Electronic Journal of e-Learning, 14(2), pp122-135.
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı. (Çev. Ed., M. Çevikbaş). Nobel Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed. S. Turan). Nobel Yayınevi.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). Jossey Bass.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2021). Nitel veri analizi. (Çev. Ed. S. Akbaba-Altun ve A. Ersoy). Pegem Akademi Yayınları.
  • Miller, D. J., & Robertson, D. P. (2011). Educational benefits of using game consoles in a primary classroom: A randomised controlled trial. British Journal of Educational Technology, 42(5), 850-864. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2010.01114.x
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Türkçe dersi öğretim programı. Erişim Adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Misra, R., Eyombo, L., & Phillips, F. T. (2022). Benefits and challenges of using educational games. In Research Anthology on Developments in Gamification and Game-Based Learning (pp. 1560-1570). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3710-0.ch075
  • Molin, G. (2017). The role of the teacher in game-based learning: A review and outlook. Serious games and edutainment applications, 649-674. https://doi.org/10.1007/978-3-319-51645-5_28
  • Mozelius, P., Fagerström, A., & Söderquist, M. (2017). Motivating factors and tangential learning for knowledge acquisition in educational games. Electronic Journal of e-Learning, 15(4), pp343-354.
  • Nematovich, V. A. Z., & Karimberdiyevich, S. S. (2022). Teaching perspective based on innovative technologies. Web of Scientist: International Scientific Research Journal, 3(1), 678-687. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/GT8MZ
  • Neuman, D. (2014). Qualitative research in educational communications and technology: A brief introduction to principles and procedures. Journal of Computing in Higher Education, 26(1), 69-86. https://doi.org/10.1007/s12528-014-9078-x
  • Nithyanandam, G. K. (2020). A framework to improve the quality of teaching-learning process-A case study. Procedia computer science, 172, 92-97. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.05.013
  • Özata, M., & Coşkuntuncel, O. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde eğitsel matematik oyunlarının kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 662-683. https://doi.org/10.17860/mersinefd.619983
  • Özdemir, M., Özdemir, O., & Gül, M. (2020). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Özer, A., Gürkan, A. C., & Ramazanoğlu, O. (2006). Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(3), 54-57.
  • Özyürek, A., & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.
  • Pan, Y., Ke, F., & Xu, X. (2022). A systematic review of the role of learning games in fostering mathematics education in K-12 settings. Educational Research Review, 36, 100448. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100448
  • Partovi, T., & Razavi, M. R. (2019). The effect of game-based learning on academic achievement motivation of elementary school students. Learning and Motivation, 68, 101592. https://doi.org/10.1016/j.lmot.2019.101592
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Pegem Akademi Yayınları.
  • Petri, G., & von Wangenheim, C. G. (2016). How to evaluate educational games: A systematic. Journal of Universal Computer Science, 22(7), 992-1021.
  • Ricce-Salazar, C. M., & Ricce-Salazar, C. R. (2021). Educational games for learning mathematics. Horizontes Revista de Investigación en Ciencias de la Educación, 5(18), 391-404. https://doi.org/10.33996/revistahorizontes.v5i18.182
  • Saldana, J. (2022). Nitel araştırmacılar için kodlama el kitabı. (Çev. Ed. A. Tüfekci-Akcan ve S. N. Şad). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Samperio-Sanchez, N. (2017). Discovering students' preference for classroom activities and teachers' frequency of activity use. Colombian Applied Linguistics Journal, 19(1), 51-66. https://doi.org/10.14483/calj.v19n1.9292
  • Samur, Y. (2016). Dijital oyun tasarımı. Pusula.
  • Sarıbaş, S., & Babadağ, G. (2015). Temel eğitimin temel sorunları. AJELI-Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 3(1), 18-34.
  • Seçkin-Kapucu, M., & Çağlak, S. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve sürece ilişkin görüşler: Bir durum çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29).
  • Selvi, K. (2012). Creation and construction of knowledge in learning-teaching process. In A. T. Tymieniecka (Eds.), Phenomenology and the human positioning in the cosmos (pp. 167–179). Dordrecht: Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-007-4795-1_11
  • Snehi, N. (2011). Improving teaching-learning process in schools: A challenge for the 21st century. Learning Community-An International Journal of Educational and Social Development, 2(1), 1-12.
  • Soydan, Ş. N., Aksoy, N. C., & Çınar, C. (2022). Tam sayılar öğretiminde eğitsel oyun kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 1-32. https://doi.org/10.54637/ebad.982300
  • Speedie, J. R. (2016). Play in the Ontario Grade 1 classroom: Teacher beliefs and barriers to greater implementation. The International Journal of Holistic Early Learning and Development, 3, 47-58.
  • Stronge, J. H. (2018). Qualities of effective teachers (3rd edition). Ascd. Struyven, K., Dochy, F., Janssens, S., & Gielen, S. (2006). On the dynamics of students' approaches to learning: The effects of the teaching/learning environment. Learning and instruction, 16(4), 279-294. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2006.07.001
  • Sun, L., Chen, X., & Ruokamo, H. (2021). Digital game-based pedagogical activities in primary education: A review of ten years' studies. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 16(2), 78-92. https://doi.org/10.37120/ijttl.2020.16.2.02
  • Sun, L., Guo, Z., & Hu, L. (2023). Educational games promote the development of students’ computational thinking: a meta-analytic review. Interactive Learning Environments, 31(6), 3476-3490. https://doi.org/10.1080/10494820.2021.1931891
  • Takır, A., & Özerem, A. (2019). Göçle gelen yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlar. Folklor/edebiyat, 25(97), 639-657. https://doi.org/10.22559/folklor.972
  • Teig, N. & Nilsen, T. (2022). Profiles of instructional quality in primary and secondary education: Patterns, predictors, and relations to student achievement and motivation in science. Studies in Educational Evaluation, 74, 101170. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2022.101170
  • Tomlinson, C. A. (2014). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners (2nd Edition). Ascd.
  • Torrente, J., Del Blanco, Á., Marchiori, E. J., Moreno-Ger, P., & Fernández-Manjón, B. (2010). Introducing educational games in the learning process. In IEEE EDUCON 2010 Conference (pp. 1121-1126). IEEE.
  • Trajkovik, V., Malinovski, T., Vasileva-Stojanovska, T., & Vasileva, M. (2018). Traditional games in elementary school: Relationships of student’s personality traits, motivation and experience with learning outcomes. PloS one, 13(8), e0202172. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0202172
  • Tuğrul, B., Boz, M., Uludağ, G., Metin-Aslan, Ö., Sevimli-Çelik, S., & Sözer-Çapan, A. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların okuldaki oyun olanaklarının incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 185-198. https://doi.org/10.24315/tred.426421
  • Ucus, S. (2015). Elementary school teachers’ views on game-based learning as a teaching method. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, 401-409. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.216
  • Uibu, K., & Kikas, E. (2014). Authoritative and authoritarian-inconsistent teachers’ preferences for teaching methods and instructional goals. Education 3-13, 42(1), 5-22. https://doi.org/10.1080/03004279.2011.618808
  • Ukata, P. F., Wechie, N., & Nmehielle, E. L. (2017). Instructional strategies and teaching of business education in higher institutions in Rivers State. International Journal of Education and Evaluation, 3(9), 20-36.
  • United Nations Children’s Fund [UNICEF]. (2018). Learning through play: Strengthening learning through play in early childhood education programmes. UNICEF.
  • Uskan, S. B., & Bozkuş, T. (2019). Eğitimde oyunun yeri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 123-131. Ünal, M. (2017). Preferences of teaching methods and techniques in mathematics with reasons. Universal Journal of Educational Research, 5(2), 194-202. https://doi.org/10.13189/ujer.2017.050204
  • Vatandaş, S. (2020). Sokaktan ekrana: Oyunun mekânsal ve işlevsel değişimi. Intermedia International E-journal, 7(12), 19-32. http://dx.doi.org/ 10.21645/intermedia.2020.64
  • Watson, W., & Yang, S. (2016). Games in schools: Teachers’ perceptions of barriers to game-based learning. Journal of Interactive Learning Research, 27(2), 153-170.
  • Weston, C., & Cranton, P. A. (1986). Selecting instructional strategies. The Journal of Higher Education, 57(3), 259-288. https://doi.org/10.1080/00221546.1986.11778771
  • Winarni, E. W., Purwandari, E. P., & Hervianti, Y. (2018). Mobile educational game for earthquake disaster preparedness in elementary school. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 13(7), 2612-2618.
  • Worthington, M. (2013). Differences between phenomenological research and a basic qualitative research design.
  • Wu, M. L. (2015). Teachers' experience, attitudes, self-efficacy and perceived barriers to the use of digital game-based learning: A survey study through the lens of a typology of educational digital games. Michigan State University.
  • Yenice, N. Alpak-Tunç, G., & Yavaşoğlu, N. (2019). Eğitsel oyun uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerindeki etkisinin incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, (10) 1, 2019, 87-100. https://doi.org/10.19160/ijer.369935
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, E. G., Köklükaya, A., & Aydoğdu, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretim yöntem-teknik tercihleri ve bu tercihlerinin nedenleri. e-Kafkas Journal of Educational Research, 3(1), 15-25.
  • Yıldırım, M., & Can, S. (2017). Eğitsel oyunlarla fen dersine “Var Mısın Yok Musun?”. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 14-30.
  • Yıldız, E., & Şimşek, Ü. (2020). Eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin öğrenme problemlerini gidermedeki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 715-748. https://doi.org/10.19171/uefad.659040
  • Yılmaz, E. (2018). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre eğitsel bilgisayar oyunlarıyla öğretim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 263-298.
  • Yu, Z., Gao, M., & Wang, L. (2020). The effect of educational games on learning outcomes, student motivation, engagement and satisfaction. Journal of Educational Computing Research, 59(3), 522-546. https://doi.org/10.1177/0735633120969214
  • Zeng, J., Parks, S., & Shang, J. (2020). To learn scientifically, effectively, and enjoyably: A review of educational games. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 186-195. https://doi.org/10.1002/hbe2.188
Toplam 127 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Edip Tut 0000-0003-2191-6539

Kasım Kıroğlu 0000-0001-5711-9182

Nihal Kırbıyık 0000-0002-9171-365X

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Tut, E., Kıroğlu, K., & Kırbıyık, N. (2023). İlkokullarda Eğitsel Oyunların Kullanımını Engelleyen Faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(57), 1256-1286. https://doi.org/10.53444/deubefd.1260836