Bu araştırmada, İmam Hatip Ortaokulu (İHO) din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB)
öğretmenlerinin özel alan yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen “Özel Alan
Yeterlilikleri”, uzmanların görüşü alınarak 5 puanlık Likert tipi bir ankete
dönüştürülmüştür. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmacı
tarafından hazırlanan “İHO DKAB Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri Anketi”,
MEB’in 2015 yılı seminer dönemlerinde uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini;
Türkiye’deki İHO’larda çalışan DKAB öğretmenleri, örneklemini; Afyonkarahisar,
Balıkesir, Eskişehir, Kütahya, Manisa ve Uşak illerindeki 78 İHO’da çalışan 355
öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemin % 95’lik güvenirlik seviyesiyle evreni
yansıtacağı değerlendirilmektedir. Araştırma verileri istatistiksel yöntemlerle
analiz edilmiştir. Analiz aşamasında maddelere katılım düzeyiyle ilgili ağırlıklandırılmış
ortalama değerler tespit edilmiş, Cramer V, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis-H gibi istatistik testleri kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, öğretmenlerin yeterlik algılarının “fakülte”, “hizmet içi eğitim alma”, “lise türü”, “cinsiyet”,
“yaş”, “hizmet yılı” ve “hafızlık” değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmalar
gösterdiği tespit edilmiştir.
İmam Hatip Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Öğretmen Yeterlikleri Özel Alan Yeterlikleri Din Eğitimi
In this study, it is aimed to investigate the
differentiation in the level of the field competences of teachers of Religion
and Morality from Imam Hatip Secondary Schools based on some individual and
school demographic variables. The Special Field competencies determined by MEB
were transformed into 5-points Likert-type questonnaire based on the opinion of
experts. Data gathered from the sample 355 teachers of Religion and Morality
working in 78 Imam Hatip secondary schools in Kütahya, Uşak, Balıkesir,
Eskişehir, Manisa ve Afyonkarahisar in 2015 were analyzed with Cramer V, Mann
Whitney-U test, Kruskal Wallis-H test. It is found that teachers’ perceptions
of competency do variate to the subgroups of “faculty”, “in-service training”, “high
school training”, “gender”, age”, “experience” and “Qur’an hafiz” variables.
İmam Hatip Secondary School Religious Culture And Ethics Course Teacher Teacher Competencies Special Field Competencies Religious Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |