Öğrenme stilleri, öğrenmeye etki eden önemli etmelerden biri olarak görülmekle beraber, öğrenme stillerinin belirlenmesi, gerek öğrencilerin okul ve iş hayatlarındaki başarıları, gerekse eğitmenlerin motivasyonlarının artması açısından çeşitli çalışmalara konu olmaktadır. Bu çalışma, turizm lisans ve ön lisans öğrencilerinin öğrenme stillerinin ve aralarındaki farklılıkların belirlenmesini amaçlamaktadır. Öğrenme stillerinin belirlenmesin de VARK modeli esas alınmıştır (N: 206). Verilerin çözümlenmesinde SPSS 22 programı yardımı ile tanımlayıcı istatistikler, T testi ve One Way Anova (tek yönlü varyans analizi) testi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında değerlendirilen iki okulun öğrencilerinin de daha çok “yaparak öğrenmeyi” ifade eden kinestetik öğrenme stilini tercih etmelerine rağmen okullardaki farklı sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stilleri, VARK Öğrenme Stili Modeli.
Learning Styles are seen as one of the important factors that influence learning and the determining learning style has been the subject o f various studies about increasing of both students’ performance in school and in work and instructors’ motivations. The aim of in this study is to determine dominate learning styles of tourism and hospitality students who are attending Dokuz Eylül University vocational high school and faculty, and to reveal differences if there has been among these schools. VARK (visual, aural, read/write, kinesthetic) Learning Style Model was used to determine students’ learning styles (N:206). Quantitative measures on variables calculated and discussed. Descriptive statistics, independent sample t-tests and analysis of variance (ANOVAs) were performed by using SPSS 22 package program. Results of the study show that although both two schools students prefer predominately kinesthetic learning style that represent to learning by doing, there is significant difference among class level in two schools.
Keywords: Learning, Learning Styles, VARK Learning Style Model.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 |