This study; is designed as a theoretical review to determine the
foundations of data mining concept and its application areas. The study also
includes a sample application aimed at explaining what factors are influencing
the subsequent academic success of the students who have settled in the faculty
of divinity, according to settling scores and various demographic variables.
The relationship between the settling scores of the students settled in the faculty
of divinity and their successes was determined from the data mining technique
by quantitative research methods. In this study, 3775 students, who settled in
a faculty of divinity in 2017 and are currently studying in the second year of
undergraduate programs, were sampled. As a result of the study, there was a
negative correlation between the grade point average and the number of
unsuccessful courses. In addition, there was a high negative correlation
between grade point averages and age at the end of the year. In addition, there
was a high negative correlation between grade point averages and age. The score of the student's placement in the university
affects the yearly grade average in a positive, but negatively affects the
number of failed courses.
The university placement score affects the number of
unsuccessful courses negatively. While the
gender affects positively the year-end grade average, it was not in a
meaningful relationship with the number of failed courses. In addition, there is a strong positive relationship
between the placement score and preference order change in the university.
Bu araştırma;
veri madenciliği kavramının temellerini ve uygulama alanlarını belirlemek
amacıyla kuramsal bir inceleme olarak tasarlanmıştır. Bunun yanında, araştırma,
ilahiyat fakültesine yerleşen öğrencilerin, fakülteye yerleştikten sonraki
akademik başarısına etki eden faktörlerin neler olduğunu, yerleşme puanlarına
ve çeşitli demografik değişkenlere göre açıklama amacını taşıyan örnek bir
uygulamayı da kapsamaktadır. Araştırma kapsamındaki yerleşen öğrencilerin,
üniversite yerleşme puanları ile yerleştikleri fakültelerdeki başarı durumları
arasındaki ilişki nicel araştırma yöntemlerinden veri madenciliği tekniği
belirlenmiştir. Bu uygulamada, 2017 yılında bir üniversiteye yerleşen ve halen ilahiyat
lisans programlarının 2. Sınıflarında öğrenim gören 3775 öğrenciye ait veri
örneklemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, yılsonu not ortalaması ve başarısız
olunan ders sayısı arasında negatif yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki
belirlenmiştir. Bunun yanında, yılsonu not ortalaması ve yaş arasında yüksek
düzeyde negatif ilişki belirlenmiştir.
Öğrencinin üniversiteye yerleşme puanı, yılsonu not
ortalamasını olumlu yönde etkilerken, başarısız olunan ders sayısını olumsuz
etkilemektedir. Üniversite yerleşme puanı,
başarısız olunan ders sayısını olumsuz yönde etkilemektedir. Cinsiyet değişkeni yılsonu not ortalamasını olumlu bir şekilde etkilerken,
başarısız olunan ders sayısı ile anlamlı bir ilişki içinde değildir. Bunun yanında, üniversiteye yerleşme puanı ile tercih sırası değişkeni
arasında da pozitif yönlü oldukça güçlü bir anlamlı ilişki söz konusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergi İletişim: dinbil@alparslan.edu.tr
Din ve Bilim-Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.