The purpose of the research is to
determine the perceptions of prospective teachers in relation to measurement
and evaluation course through metaphors. The phenomenology which is one of the
qualitative research designs is used in this research. The participants of
research consists of the prospective teachers who study on English language
education,
social science education, Turkish education, and Computer education and
Instructional Technology on Faculty of Education at Trakya University and take
measurement and evaluation course. The participants which was constituted
with convenient sampling method includes 228 prospective teachers who are
studying at different teacher’s programs. The participants were requested to
complete the blanks in the sentence “Measurement and evaluation course is as…;
because…”. Content analysis was used for the evaluation of data. According to results, the prospective
teachers expressed 137 valid metaphors about measurement and evaluation course.
These metaphors are grouped under the four categories as “the course’s being
difficult and having a complex structure”, “the relatedness of the issues with
each other”, “the high number of issues” and “properties of issues. When the
metaphors are examined, the measurement and evaluation course is described as
discrete, detailed and complicated by prospective teachers. This situation
negatively affects their perceptions of the course. The course is also
perceived as difficult by them.
Araştırmanın amacı,
öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin algılarını
metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden “olgu bilim” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde ölçme ve değerlendirme dersini almakta olan İngilizce,
sosyal bilgiler, Türkçe, bilgisayar ve eğitim teknolojileri öğretmenlik
programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Çalışma
grubunda kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla oluşturulan farklı öğretmenlik
programlarında öğrenim gören toplam 228 öğretmen adayı bulunmaktadır. Öğretmen
adaylarının, ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin sahip oldukları algılarını
ortaya çıkarmak için, her birinden “Ölçme ve değerlendirme dersi… gibidir;
çünkü …” cümlesini tamamlanmaları istenmiştir. Elde edilen verilerin
değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına
göre öğretmen adayları ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin olarak toplam 137
geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar “dersin zor ve karmaşık bir
yapıda olması”, “konuların birbiri ile ilişkililiği”, “konu sayısının çokluğu”
ve “konuların özelliği” olmak üzere dört tema altında toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen metaforlar incelendiğinde, ölçme ve değerlendirme
dersi, öğretmen adaylarının büyük bir kısmı tarafından soyut, ayrıntılı ve
karmaşık olarak nitelendirilmekte olup, bu durum onların derse olan bakışını
olumsuz etkilemektedir. Ayrıca ölçme ve değerlendirme dersi öğretmen adayları
tarafından zor olarak algılanmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 47 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.