BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS IN RELATION TO MEASUREMENT AND EVALUATION COURSE THROUGH METAPHORS

Yıl 2016, Sayı: 47, 91 - 105, 28.01.2016

Öz

 The purpose of the research is to
determine the perceptions of prospective teachers in relation to measurement
and evaluation course through metaphors. The phenomenology which is one of the
qualitative research designs is used in this research. The participants of
research consists of the prospective teachers who study on English language
education
,
social science education, Turkish education, and Computer education and
Instructional Technology on
Faculty of Education at Trakya University and take
measurement and evaluation course. The p
articipants which was constituted
with convenient sampling method includes 228 prospective teachers who are
studying at different teacher’s programs. The participants were requested to
complete the blanks in the sentence “Measurement and evaluation course is as…;
because…”. Content analysis was used for the evaluation of data.  According to results, the prospective
teachers expressed 137 valid metaphors about measurement and evaluation course.
These metaphors are grouped under the four categories as “the course’s being
difficult and having a complex structure”, “the relatedness of the issues with
each other”, “the high number of issues” and “properties of issues. When the
metaphors are examined, the measurement and evaluation course is described as
discrete, detailed and complicated by prospective teachers. This situation
negatively affects their perceptions of the course. The course is also
perceived as difficult by them.

Kaynakça

  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Education Sciences, 6 (1), 1242-1254.
  • Alger, L. C. (2009). Secondary teachers’ conceptual metaphors of teaching and learning: changes over the career Span. Teaching and Teacher Education, 25, 743-751.
  • Alghbban, M. I., Salamh, S. B., & Maalej, Z. (2015). Metaphoric modeling of foreign language teaching and learning, with special reference to teaching philosophy statements. Applied Linguistics, amv053.
  • Anılan, B. (2014). Sınıf ve fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kimya kavramına ilişkinin metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Arıkan, E.E., & Ünal, H. (2014). Üstün ve normal yetenekli öğrencilerin problem kurmaya yönelik metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Arslan, M., & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 100-108.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Beck, C. R. (2001). Matching teaching strategies to learning style preferences. The Teacher Educator, 37 (1), 1-15.
  • Bloom, P. (2007). More than words: A reply to Malt and Sloman. Cognition, 105 (3), 649-655.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African Journal of Education, 29 (4), 431-444.
  • Bullough, Jr. R. Y. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education, 42 ( 1 ), 43-51.
  • Bullough, Jr. R. Y., & Stokes, D.K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teacher education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal, 31 (1), 197-224.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E, Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Canagarajah, A. S. (1993). Critical ethnography of a Sri Lankan classroom: Ambiguities in student opposition to reproduction through ESOL. Tesol Quarterly, 601-626.
  • Cerit, Y. (2008a). Öğrenci, Öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (147), 3-13.
  • Cerit, Y. (2008b). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4), 693-712.
  • Çalışkan, İ. Ö., & Üstündağ, T. (2010) Ölçme ve değerlendirme dersinde yaratıcı dramanın kullanılmasına ilişkin katılımcı görüşleri. Eğitim ve Bilim, 35 (155), 36- 48.
  • Çelik, H., & Çakır, E. 2015. Isının madde üzerine etkileri konusunda metaforik algıların incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7 (2), 244-264.
  • Dinç Altun, Z., & Al, E. (2014). Anadolu güzel sanatlar lisesi resim öğrencilerinin “sanatçı ve görsel sanatlar öğretmeni” kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (3), 607-629.
  • Duman, G., & Çetin, M. (2014) Çok kültürlü eğitim kavramına ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Ekiz, D., & Koçyiğit, Z. (2013). Sınıf öğretmenlerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 439-458.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme (3. Baskı). Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Goldstein, L. S. (2005). Becoming a teacher as a hero's journey: Using metaphor in preservice teacher education. Teacher Education Quarterly, 7-24.
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2010). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of technology through metaphor analysis. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (2), 145-160.
  • Gök, B., Erdogan, O., Özen-Altinkaynak, S., & Erdogan, T. (2012). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of measurement and assessment through metaphor analysis. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1997-2003.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi, teori-metot-uygulama. Konya: Sel-Ün Yayınları.
  • Gross, M. A., & Hogler, R. (2005). What the shadow knows: Exploring the hidden dimensions of the consumer metaphor in management education. Journal of Management Education, 29 (1), 3-16.
  • Guerrero, M.C.M., & Villamil, O.S. (2000). ESL teachers' roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34 (2), 341-351.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M.F., & Doruk, M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 25-29.
  • Günal, Y. (2014). Rehber öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Gürol, M., & Donmuş, V. (2010). Metaphors created by prospective teachers related to the concept of “Social Network”.Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1489–1496
  • Güveli, E., İpek, A.S., Atasoy, E., & Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2 (2), 140-159.
  • Hawkey, R. (2006). Impact theory and practice. Studies in language testing, 24.
  • Henze, R. C., & Vanett, L. (1993). To walk in two worlds—or more? Challenging a common metaphor of Native education. Anthropology & Education Quarterly, 24 (2), 116-134.
  • Horwitz, E. K. (1988). The beliefs about language learning of beginning university foreign language students. Modern Language Journal, 283-294.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77–92.
  • Johnson, E. (2005). Proposition 203: A critical metaphor analysis. Bilingual Research Journal, 29 (1), 69-84.
  • Karadeniz, Ş. (2012). School administrators, ICT coordinators and teachers’ metaphorical conceptualizations of technology. Education, 2 (5), 101-111.
  • Kılıç, C., & Yelken-Yanpar, T. (2013). Belgian and Turkish pre-service primary school teachers’ metaphoric expressions about mathematics. Eurasian Journal of Educational Research, 50, 21-42.
  • Kortens, M. (1988). Metaphor in education. Awarded Research Masters Thesis. Victoria University of Wellington.
  • Mahlios, M., & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice Teachers‟ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 277-240.
  • Mantle-Bromley, C. (1995). Positive attitudes and realistic beliefs: Links to proficiency. Modern Language Journal, 372-386.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative Content Analysis. Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbnresolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204.
  • McCargar, D. F. (1993). Teacher and student role expectations: Cross‐cultural differences and implications. The Modern Language Journal, 77 (2), 192-207.
  • Montuori, A. (1996). The art of transformation: Jazz as a metaphor for education. Holistic Education Review, 9 (4), 57-62.
  • Nalçacı, A., & Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 239-258.
  • Nikitina L., & Furuoka, F. (2008). Measuring metaphors: A factor analysis of students’ conceptions of language teachers. Metaphor.de, 15, 161-180.
  • Novcic, B., Damnjanovic, V., & Filipovic, V. (2012) How to make effective class with the case study method? - students’ perspective, INTED2012 Proceedings, 1229-1234.
  • Oflaz, G. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik ve matematik öğretmeni kavramlarına ilişkin metaforik algılar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Oskay, Z.M., Taviloğlu, E., & Demirtaş, V.Y. (2014). Bilim ile sanat buluşması’ eğitim programı ile çocukların bilim - sanat entegrasyonu algılarının belirlenmesi. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Oxford, R., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R.Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26 (1), 3–50.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 96-109.
  • Özer Özkan, Y., & Acar Güvendir, M. (2013). Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme dersinin sunulmasında tercih ettikleri öğretim yöntemleri.Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4 (1), 1-14.
  • Öztürk, Ç. (2007). Sosyal bilgiler, sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının “coğrafya” kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 55-69.
  • Parsons, S. C., Brown, P. U., & Worley, V. (2004). A Metaphor analysis of preservice teachers'reflective writings about diversity. Curriculum and Teaching Dialogue, 6 (1), 49.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Peacock, M. (2001). Pre-service ESL teachers' beliefs about second language learning: A longitudinal study. System, 29 (2), 177-195.
  • Pektaş, M., & Kıldan, A. O. (2009). Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 271-287.
  • Pishghadam, R.,Torghabeh, R. A., & Navari, S. (2009). Metaphoranalysis of teachers’ beliefs and conceptions of language teaching and learning in Iranian high schools and language institutes: A qualitative study. Iranian EFL Journal, September, 6-40.
  • Pishghadam R.,& Navari S. (2010). Examining Iranian language learners’ perceptions of language education in formal and informal contexts: A quantitative study. The Modern Journal of Applied Linguistic, 1 (January), 171-185.
  • Rippin, A., Booth, C., Bowie, S., & Jordan, J. (2002). A complex case: Using the case study method to explore uncertainty and ambiguity in undergraduate business education. Teaching in Higher Education, 7 (4), 429-441.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Saban, A. (2006). Functions of metaphor in teaching and teacher education: A review essay. Teaching Education, 17 (4), 299-315.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. İlköğretim Online, 7 (2), 421-455.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326.
  • Saban, A.,Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006).Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A., Kocbeker, B. N., & Saban, A. (2007). Prospective teachers' conceptions of teaching and learning revealed through metaphor analysis. Learning and Instruction, 17 (2), 123-139.
  • Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31 (2), 125-140.
  • Shaw, D., Massengill, B., & Mahlios, M. (2008). Preservice teachers' metaphors of teaching in relation to literacy beliefs. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 14 (1), 35-50.
  • Soysal, D., & Afacan, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19), 287-306.
  • Stofflett, R. (1996). Metaphor development by secondary teachers enrolled in graduate teacher education. Teaching and Teacher Education, 12 (6), 577-589.
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2005). Students’ perceptions about evaluation and assessment in higher education: A review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 30 (4), 331 347.
  • Şengül, S., & Katrancı, Y. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 355- 369.
  • Taşgın, A., & Köse, E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 116-130.
  • Tatar, N., & Murat, S. (2011). Öğretmen adaylarının “değerlendirmeye” yönelik algıları. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 70-88.
  • Tekin, H. (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tok, E. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Töremen, F., & Döş, İ. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin müfettişlik kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9, 1973-2012.
  • Vcente, B. (1992). Methapor, meaning, and comprehension.Pragmatics, 2, 1-49.
  • Yalçın, M., & Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1 (2), 229-256.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. Ankara.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 47, 91 - 105, 28.01.2016

Öz

 Araştırmanın amacı,
öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin algılarını
metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden “olgu bilim” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde ölçme ve değerlendirme dersini almakta olan İngilizce,
sosyal bilgiler, Türkçe, bilgisayar ve eğitim teknolojileri öğretmenlik
programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Çalışma
grubunda kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla oluşturulan farklı öğretmenlik
programlarında öğrenim gören toplam 228 öğretmen adayı bulunmaktadır. Öğretmen
adaylarının, ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin sahip oldukları algılarını
ortaya çıkarmak için, her birinden “Ölçme ve değerlendirme dersi… gibidir;
çünkü …” cümlesi­ni tamamlanmaları istenmiştir. Elde edilen verilerin
değerlendirilmesinde içerik anali­zi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına
göre öğretmen adayları ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin olarak toplam 137
geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar “dersin zor ve karmaşık bir
yapıda olması”, “konuların birbiri ile ilişkililiği”, “konu sayısının çokluğu”
ve “konuların özelliği”
olmak üzere dört tema altında toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen metaforlar incelendiğinde, ölçme ve değerlendirme
dersi, öğretmen adaylarının büyük bir kısmı tarafından soyut, ayrıntılı ve
karmaşık olarak nitelendirilmekte olup, bu durum onların derse olan bakışını
olumsuz etkilemektedir. Ayrıca ölçme ve değerlendirme dersi öğretmen adayları
tarafından zor olarak algılanmaktadır.

Kaynakça

  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Education Sciences, 6 (1), 1242-1254.
  • Alger, L. C. (2009). Secondary teachers’ conceptual metaphors of teaching and learning: changes over the career Span. Teaching and Teacher Education, 25, 743-751.
  • Alghbban, M. I., Salamh, S. B., & Maalej, Z. (2015). Metaphoric modeling of foreign language teaching and learning, with special reference to teaching philosophy statements. Applied Linguistics, amv053.
  • Anılan, B. (2014). Sınıf ve fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kimya kavramına ilişkinin metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Arıkan, E.E., & Ünal, H. (2014). Üstün ve normal yetenekli öğrencilerin problem kurmaya yönelik metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Arslan, M., & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 100-108.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Beck, C. R. (2001). Matching teaching strategies to learning style preferences. The Teacher Educator, 37 (1), 1-15.
  • Bloom, P. (2007). More than words: A reply to Malt and Sloman. Cognition, 105 (3), 649-655.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African Journal of Education, 29 (4), 431-444.
  • Bullough, Jr. R. Y. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education, 42 ( 1 ), 43-51.
  • Bullough, Jr. R. Y., & Stokes, D.K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teacher education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal, 31 (1), 197-224.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E, Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Canagarajah, A. S. (1993). Critical ethnography of a Sri Lankan classroom: Ambiguities in student opposition to reproduction through ESOL. Tesol Quarterly, 601-626.
  • Cerit, Y. (2008a). Öğrenci, Öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (147), 3-13.
  • Cerit, Y. (2008b). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4), 693-712.
  • Çalışkan, İ. Ö., & Üstündağ, T. (2010) Ölçme ve değerlendirme dersinde yaratıcı dramanın kullanılmasına ilişkin katılımcı görüşleri. Eğitim ve Bilim, 35 (155), 36- 48.
  • Çelik, H., & Çakır, E. 2015. Isının madde üzerine etkileri konusunda metaforik algıların incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 7 (2), 244-264.
  • Dinç Altun, Z., & Al, E. (2014). Anadolu güzel sanatlar lisesi resim öğrencilerinin “sanatçı ve görsel sanatlar öğretmeni” kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (3), 607-629.
  • Duman, G., & Çetin, M. (2014) Çok kültürlü eğitim kavramına ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Ekiz, D., & Koçyiğit, Z. (2013). Sınıf öğretmenlerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 439-458.
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme (3. Baskı). Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Goldstein, L. S. (2005). Becoming a teacher as a hero's journey: Using metaphor in preservice teacher education. Teacher Education Quarterly, 7-24.
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2010). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of technology through metaphor analysis. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9 (2), 145-160.
  • Gök, B., Erdogan, O., Özen-Altinkaynak, S., & Erdogan, T. (2012). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of measurement and assessment through metaphor analysis. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1997-2003.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi, teori-metot-uygulama. Konya: Sel-Ün Yayınları.
  • Gross, M. A., & Hogler, R. (2005). What the shadow knows: Exploring the hidden dimensions of the consumer metaphor in management education. Journal of Management Education, 29 (1), 3-16.
  • Guerrero, M.C.M., & Villamil, O.S. (2000). ESL teachers' roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34 (2), 341-351.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M.F., & Doruk, M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 25-29.
  • Günal, Y. (2014). Rehber öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin metaforik algıları. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Gürol, M., & Donmuş, V. (2010). Metaphors created by prospective teachers related to the concept of “Social Network”.Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1489–1496
  • Güveli, E., İpek, A.S., Atasoy, E., & Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2 (2), 140-159.
  • Hawkey, R. (2006). Impact theory and practice. Studies in language testing, 24.
  • Henze, R. C., & Vanett, L. (1993). To walk in two worlds—or more? Challenging a common metaphor of Native education. Anthropology & Education Quarterly, 24 (2), 116-134.
  • Horwitz, E. K. (1988). The beliefs about language learning of beginning university foreign language students. Modern Language Journal, 283-294.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77–92.
  • Johnson, E. (2005). Proposition 203: A critical metaphor analysis. Bilingual Research Journal, 29 (1), 69-84.
  • Karadeniz, Ş. (2012). School administrators, ICT coordinators and teachers’ metaphorical conceptualizations of technology. Education, 2 (5), 101-111.
  • Kılıç, C., & Yelken-Yanpar, T. (2013). Belgian and Turkish pre-service primary school teachers’ metaphoric expressions about mathematics. Eurasian Journal of Educational Research, 50, 21-42.
  • Kortens, M. (1988). Metaphor in education. Awarded Research Masters Thesis. Victoria University of Wellington.
  • Mahlios, M., & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice Teachers‟ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 277-240.
  • Mantle-Bromley, C. (1995). Positive attitudes and realistic beliefs: Links to proficiency. Modern Language Journal, 372-386.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative Content Analysis. Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbnresolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204.
  • McCargar, D. F. (1993). Teacher and student role expectations: Cross‐cultural differences and implications. The Modern Language Journal, 77 (2), 192-207.
  • Montuori, A. (1996). The art of transformation: Jazz as a metaphor for education. Holistic Education Review, 9 (4), 57-62.
  • Nalçacı, A., & Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 239-258.
  • Nikitina L., & Furuoka, F. (2008). Measuring metaphors: A factor analysis of students’ conceptions of language teachers. Metaphor.de, 15, 161-180.
  • Novcic, B., Damnjanovic, V., & Filipovic, V. (2012) How to make effective class with the case study method? - students’ perspective, INTED2012 Proceedings, 1229-1234.
  • Oflaz, G. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik ve matematik öğretmeni kavramlarına ilişkin metaforik algılar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Oskay, Z.M., Taviloğlu, E., & Demirtaş, V.Y. (2014). Bilim ile sanat buluşması’ eğitim programı ile çocukların bilim - sanat entegrasyonu algılarının belirlenmesi. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Oxford, R., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R.Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26 (1), 3–50.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 96-109.
  • Özer Özkan, Y., & Acar Güvendir, M. (2013). Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme dersinin sunulmasında tercih ettikleri öğretim yöntemleri.Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4 (1), 1-14.
  • Öztürk, Ç. (2007). Sosyal bilgiler, sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının “coğrafya” kavramına yönelik metafor durumları. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 55-69.
  • Parsons, S. C., Brown, P. U., & Worley, V. (2004). A Metaphor analysis of preservice teachers'reflective writings about diversity. Curriculum and Teaching Dialogue, 6 (1), 49.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Peacock, M. (2001). Pre-service ESL teachers' beliefs about second language learning: A longitudinal study. System, 29 (2), 177-195.
  • Pektaş, M., & Kıldan, A. O. (2009). Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 271-287.
  • Pishghadam, R.,Torghabeh, R. A., & Navari, S. (2009). Metaphoranalysis of teachers’ beliefs and conceptions of language teaching and learning in Iranian high schools and language institutes: A qualitative study. Iranian EFL Journal, September, 6-40.
  • Pishghadam R.,& Navari S. (2010). Examining Iranian language learners’ perceptions of language education in formal and informal contexts: A quantitative study. The Modern Journal of Applied Linguistic, 1 (January), 171-185.
  • Rippin, A., Booth, C., Bowie, S., & Jordan, J. (2002). A complex case: Using the case study method to explore uncertainty and ambiguity in undergraduate business education. Teaching in Higher Education, 7 (4), 429-441.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Saban, A. (2006). Functions of metaphor in teaching and teacher education: A review essay. Teaching Education, 17 (4), 299-315.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. İlköğretim Online, 7 (2), 421-455.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326.
  • Saban, A.,Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006).Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A., Kocbeker, B. N., & Saban, A. (2007). Prospective teachers' conceptions of teaching and learning revealed through metaphor analysis. Learning and Instruction, 17 (2), 123-139.
  • Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31 (2), 125-140.
  • Shaw, D., Massengill, B., & Mahlios, M. (2008). Preservice teachers' metaphors of teaching in relation to literacy beliefs. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 14 (1), 35-50.
  • Soysal, D., & Afacan, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19), 287-306.
  • Stofflett, R. (1996). Metaphor development by secondary teachers enrolled in graduate teacher education. Teaching and Teacher Education, 12 (6), 577-589.
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2005). Students’ perceptions about evaluation and assessment in higher education: A review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 30 (4), 331 347.
  • Şengül, S., & Katrancı, Y. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 355- 369.
  • Taşgın, A., & Köse, E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 116-130.
  • Tatar, N., & Murat, S. (2011). Öğretmen adaylarının “değerlendirmeye” yönelik algıları. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 70-88.
  • Tekin, H. (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tok, E. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 16-18 Ekim Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Töremen, F., & Döş, İ. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin müfettişlik kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9, 1973-2012.
  • Vcente, B. (1992). Methapor, meaning, and comprehension.Pragmatics, 2, 1-49.
  • Yalçın, M., & Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1 (2), 229-256.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programı. Ankara.
Toplam 84 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem ACAR Güvendir

Yeşim ÖZER Özkan

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Güvendir, M. A., & Özkan, Y. Ö. (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(47), 91-105.
AMA Güvendir MA, Özkan YÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2016;(47):91-105.
Chicago Güvendir, Meltem ACAR, ve Yeşim ÖZER Özkan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47 (Ocak 2016): 91-105.
EndNote Güvendir MA, Özkan YÖ (01 Ocak 2016) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 47 91–105.
IEEE M. A. Güvendir ve Y. Ö. Özkan, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47, ss. 91–105, Ocak 2016.
ISNAD Güvendir, Meltem ACAR - Özkan, Yeşim ÖZER. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 47 (Ocak 2016), 91-105.
JAMA Güvendir MA, Özkan YÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:91–105.
MLA Güvendir, Meltem ACAR ve Yeşim ÖZER Özkan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47, 2016, ss. 91-105.
Vancouver Güvendir MA, Özkan YÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİNE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(47):91-105.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.