Yazım Kuralları

D-Sanat makale şablonu için tıklayınız.

D-Sanat telif hakkı devir sözleşmesi formu için tıklayınız.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde yayımlanması önerisi ile gönderilen makaleler, Türk Dil Kurumu yazım kurallarına göre yazılmalıdır ve aşağıda belirtilen ilkelere uymasına özen gösterilmelidir. Yapılan ön incelemede, D-Sanat Dergisinin yazım kurallarına/ilkelerine, amaç ve kapsamına uymadığı tespit edilen, makale şablonuna uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dergimize makale gönderiminde, 'D-Sanat Dergisi Makale Şablonu' kullanılmalıdır. D-Sanat Dergisi makale şablonu kuralına uymayan makaleler reddedilir.

Makalenin başlığı, makalenin içeriğini yansıtmalıdır. Başlığın tamamı 11 punto ve koyu (bold) olacak şekilde büyük harflerle sayfaya ortalanarak yazılmalıdır. Makalenin İngilizce başlığı da Türkçe başlığın hemen altında ortalı bir biçimde yazılmalıdır.

Yazar(lar)ın ad(lar)ı ve soyad(lar)ı başlığın hemen altında ilk harfler büyük olacak şekilde yer almalıdır. Yazar(lar)ın unvanı, varsa bağlı oldukları kurum, iletişim bilgileri ve elektronik posta adresleri ise yazar isimlerine yıldız (*) simgesi ile dipnot verilerek sayfanın altında yer almalıdır.

-Öz/Abstract: Makale başlığının ve yazar isimlerinin hemen altında 250 kelimeyi geçmeyen Türkçe “Öz” ve İngilizce “Abstract” sunulur. Öz/Abstract girinti vermeden, iki yana dayalı, tek satır aralığı ve 10 punto ile yazılmalıdır. Öz’de; araştırmanın gerekçesi, yani niçin yapıldığı, ne yapıldığı, nasıl yapıldığı (araştırmanın yöntemi, araştırma türü; veri toplama ve değerlendirme süreci) ve en temel bulgu/bulgular, en temel sonuç/sonuçlar ve gerekiyorsa, çözüm önerileri sunulur. Sonuna kaynakça eklenir.

-Anahtar Kelimeler/Keywords: Öz’den sonra bir satır boşluk bırakılarak konuyu en iyi şekilde ifade eden en az üç, en fazla beş adet anahtar kelime yazılmalıdır. Kelimelerin her birinin baş harfleri büyük olmalıdır.

D-Sanat Dergisi’ne gönderilen yazılar, öz/abstract ve kaynakça hariç en fazla 30 sayfa olmalıdır. Microsoft Word ortamında Calibri yazı karakteri kullanılarak, 11 punto ve 1 satır aralığı ile yazılmalıdır. Sayfa boyutu A4, sayfa kenar boşlukları ise “üst: 3 cm alt: 3cm sol: 3.5 cm, sağ: 3 cm olmalıdır. Paragraf girintisi: 1,25 cm olmalıdır.

Metin içinde vurgulanması gereken kısımlar, eğik harflerle ya da çift tırnak içinde yazılarak verilmelidir. Aynı anda hem italik hem de çift tırnak kullanımı ile vurgulamalar yapılmamalıdır. Metin içinde koyu (bold) harflerle ya da tek tırnak ile yapılan vurgulamalara asla yer verilmemelidir. 4 satıra kadar olan doğrudan alıntılar da çift tırnak içerisinde gösterilmelidir. Tek tırnak yalnızca doğrudan yapılan alıntılar içerisinde yer alan tırnak işaretlerini belirtmek içindir.

Makalede kullanılan bölüm başlıkları ve alt başlıklar 11 punto ile yalnızca ilk harfleri büyük olacak şekilde, koyu (bold) karakterlerle yazılmalıdır. Bölüm başlıkları ve alt başlıklardan sonra herhangi bir noktalama işareti kullanılmamalıdır.

Metin içinde kullanılan görsellerin alt bilgileri (sanatçının adı, yapıtın adı, tarihi, malzeme/teknik, türü, video çalışması ise süresi, bulunduğu koleksiyon, müze vb.) eksiksiz bir biçimde 9 punto ile görsellerin hemen altında ortalı olacak şekilde yazılmalıdır. Görsel ile görsel bilgileri arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır. Ayrıca metin içinde ilgili yerlerde, kullanılan görsellere referans (Görsel 1 gibi) verilmelidir. Görsel numarası koyu harflerle yazılmalı ve nokta ile bitmeli, ardından görsel bilgileri yazılmalıdır (Örnek 1). Görseller 150 dpi, 9x12 cm ölçülerinde olmalıdır. Makalede yer verilen tüm görsellerin alıntılandığı kaynaklar, kaynakçanın sonunda görsel kaynaklar başlığı altında verilmelidir.

Tablo bilgileri verilirken görsel yazım kurallarına uygun hareket edilmelidir. Tablo makale şablonunda olduğu gibi tablonun alt kısmında yer almalıdır. Tablo bilgileri ile tablo arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır.

Alanda standart olmayan kısaltmalar özette ilk kullanılışında tanımlanır. Makalenin tümünde kısaltmaların tutarlı kullanılmasına dikkat edilir.

Metin içi kaynak gösteriminde, aşağıda verilen örneklerdeki plana uyulmalıdır.

Örnekler:

• Tek/iki yazarlı çalışmanın alıntı yapılan belirli bir bölümüne yapılan göndermelerde sıralama, yazar soyadı, tarih ve sayfa numarası biçimindedir.

(Becer, 1999:35).

• Aynı soyada sahip iki yazarlı bir kaynağa yapılan metin içi atıflarda yazar isimlerinin baş harfi yazılmalıdır.

(Ambrose G. ve Harris P., 2012: 56).

• Tek/iki yazarlı çalışmanın geneline yapılan göndermelerde yalnızca yazarın soyadı ve tarih belirtilmelidir.

(Becer, 1999).

(Ambrose G. ve Harris P., 2012).

• Çok yazarlı yayınlar için; ilk yazarın soyadı verildikten sonra “vd.” tanımlaması kullanılmalıdır.

(Ocvirk vd., 2015:112).

• Gönderme yapılan kaynaklar birden fazlaysa, noktalı virgülle ayrılmalıdır.

(Becer, 1999:72; Tepecik, 2002:34; Armstrong, 2012:65).

• Yazarı olmayan sözlük, ansiklopedi, haber, tanıtım yazısı benzeri kaynaklarda yalnızca yayının adı, varsa cilt numarası, yılı ve sayfası belirtilmelidir.

(Anons, 1993:23).

• Tarihi bilinmeyen kaynaklara yapılan göndermelerde yazarın soyadı, sayfa numarası verilmeli ve tarih yok anlamına gelen t.y. kısaltması kullanılmalıdır. Sıralanışı örnekteki gibi olmalıdır.

(Özsezgin, t.y. :31).

• Metin içi alıntıda gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa, hemen ardından kaynağın yayın tarihi ve sayfa numarası yazılmalıdır.

Tepecik (2002:34)’in de belirttiği gibi…

• Aynı yazarın, aynı yıla ait birden fazla çalışması için “a, b, c...” tanımlamaları kullanılmalı (1974a, 1974b gibi) ve kaynakçada da aynı şekilde yazılmalıdır.

Metin içinde;

(Özsezgin 1974a:18-19), (Özsezgin 1974b:67-71).

Kaynakçada;

Özsezgin, K. (1974a). “Bir Yarışma ve Bir Serginin Türk Resmine Getirdikleri”, Milliyet Sanat, Sayı 107, 22 Kasım, s.18–19.

Özsezgin, K. (1974b). “Bir Serginin Ardından”, Kültür ve Sanat, Sayı 3, Aralık, s.67–71.

• İkincil kaynaklardan yapılan alıntılar aşağıdaki gibi gösterilmelidir.

(Dietz’den akt. Berktay, 2003:120).

• Kişisel görüşme ve yazışmalarda, görüşme yapılan kişinin soyadı ve tarih verilmelidir. Ayrıca kaynakçada görüşme ile ilgili detaylar açık biçimde yazılmalıdır.

(Ortaylı, 2017).

Doğrudan Alıntılar

Dört satırı geçmeyen doğrudan alıntılar tırnak içerisinde normal (dik) yazı karakteri ile yazılarak belirtilmelidir. Dört satırdan daha fazla olan alıntılar soldan 1,5 cm içeriden başlayacak şekilde, tırnak işareti kullanmadan 10 punto, normal (dik) yazı karakteri ve tek satır aralığı ile blok halinde verilmelidir.

Kaynakça

Kaynakçada yalnızca ana metinde gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik bir sıra izlemelidir. Soyad, yalnızca ilk harfi büyük olacak şekilde paragraf girintisi verilmeden yazılmalıdır. Bir yazarın birden çok çalışması kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye doğru bir sıralama yapılmalıdır. Makalenin sonunda yer alacak olan “Kaynakça” bölümünde, kitap, makale vd. aşağıdaki örneklere uygun olarak belirtilmelidir. İnternet kaynakları ve görsel kaynaklar ise ayrı başlıklar altında toplanmalıdır.

Kaynakça Yazımına Örnek:

- Kitap

Tansuğ, S. (1995). Resim Sanatının Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.

İpşiroğlu M. ve İpşiroğlu N. (2009). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Hayalbaz Kitap.

Chadwick, W. (2007). Women, Art and Society, Fourth Edition, London: Times & Hutson Ltd.



-Çeviri Kitap

Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayını.

Saehrendt, C. ve Kittl S. T. (2012). Bunu Ben de Yaparım!, çev. Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

-Kitap İçi Bölüm

Rajchman, J. (2013). “Çağdaş: Yeni Bir Fikir mi?”, Çağdaş Sanat Nedir?, ed. Ali Artun ve Nursu Örge, İstanbul: İletişim Yayınları, s.19-35.

-Editörlü Kitaplar

Hall, S. (1999). “İdeolojilerin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya, İktidar, İdeoloji, der. Mehmet Küçük, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Akşin, S. vd. (2000). Çağdaş Türkiye 1908-1980, ed. Sina Akşin, 6. Basım, İstanbul: Cem Yayınevi.

-Makaleler

Acar, A. (2015). “Bir Görsel İletişim Alanı Olarak Film Jenereği”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Sayı 14, s.11-21.

-Tezler

Aliyazıcıoğlu, Ö. (2011). 20. YY. Sonrası Tiyatrosunu Biçimlendiren Tasarım Dinamikleri Işığında Modern Sahneleme Gereksinimlerine Yanıt Verebilecek Bir Sahne Modeli Önerisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı.

-Bildiriler

Şenyapılı, I. (2006). “Resimde Simge”, Sanat ve …, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Ulusal Sanat Sempozyumu, 18-20 Ekim, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s.497-522.

-Ansiklopediler

Evren, B. (1984). “Cumhuriyetten Önce Türkiye’de Fotoğraf”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayıncılık, Cilt 3, s.788-791.

-Gazete

Anday, M. C. (1978). “Devlet ve Kültür”, Cumhuriyet, 13 Ocak, s.2



-İsimsiz Kaynaklar

_______, (1961). Eski Eserler ve Müzeler Komitesi Raporu (29 Ocak 1961-10 Mart 1961), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.

-Görüşmeler

Ortaylı İ., (2017). İlber Ortaylı ile Topkapı Sarayı’nda yapılan görüşme, İstanbul: 10 Mayıs.

- İnternet Kaynakları

(Metin içerisinde dipnot gösterimi ile belirtilen tüm internet kaynakları kaynakçaya ayrı bir başlık altında eklenmelidir)

-Yazarı Belli Olan Elektronik Kaynaklar

Gombrich, E. H. (2000). Art and Illusion, Eleventh Edition, Princeton University Press, https://openlibrary.org/books/OL17006725M/Art_and_illusion#editions-list, Erişim tarihi: 08.03.2019.

Artun A. (2019), “Resim Heykel Müzesini Kim, Nasıl Yönetecek?”, http://www.aliartun.com/, Erişim tarihi: 29.07.2020.

Sönmez, N. (2014). “Sanatın Üretim ve Paylaşım Süreçleri”, Lebriz Sanal Dergi, http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=17&article ID=1199, Erişim tarihi: 20.06.2016.

-Yazarı Belli Olmayan İnternet Kaynakları

“Sanat”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.59b66250d65197.75476351, Erişim tarihi: 11.09.2017.

“Sanat”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sanat, Erişim tarihi: 13.05.2020.

“Resim Heykel Müzeleri, https://guzelsanatlar.ktb.gov.tr/TR-2410/resim-ve-heykelmuzeleri.html, Erişim: 13.09.2020.

- Görsel Kaynaklar (Kaynakçanın sonunda ayrı bir başlık altında eklenmelidir).

Görsel 1. Rego, “Nanny, Küçük Ayılar ve Öcü”, 1984, Tuval Üzeri Akrilik, Tate Gallery. http://www.tate.org.uk/art/artworks/rego-nanny-small-bears-and-bogeyman-t03839, Erişim tarihi: 10.02.2017.

Görsel 2. NBC Amblemi, 1986. Ivan Chermayeff& Tom Geismar. https://www.logodesignlove.com/all-about-chermayeff-and-geismar, Erişim tarihi: 24.11.2020.


Son Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 21:47:24