BibTex RIS Kaynak Göster

Toy Tour Paradox

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 653 - 662, 01.12.2017

Öz

Freedom to travel is the most natural right of every person. It is possible to say that particularly people who can not travel or have not time because of physical or psychological reasons face too much difficulty in participating in tourism activities. Therefore it is inevitable to create different alternatives for these individuals. So it is necessary for tourism organizations operating in different branches to act with product ranges which will be differentiated according to changing tourist expectations. Within this context the purpose of this study is to reveal “toy tourist” concept which can be regarded as a new tourism tendency for people who can not travel for various reasons and to evaluate the activities of an organization operating in this area. After a literatüre survey “toy tourist” concept was explained in the research. Then “Unagi Travel” a travel agency in Japan was examined with in the context of case study and questionnaire related to this tourism activity was conducted to the business manage through a mail route using the interview technique from qualitative research methods. According to findings; it has been revealed that the participation of individuals who can not travel for various reasons in this event is important in enriching their lives as well as increasing the tourism incomes of the country and developing tourism potential

Kaynakça

  • Başfırıncı, Ç. ve Çilingir, Z. (2015). Anthropomorphism and Advertising Effectiveness: Moderating Roles of Product Involvement and The Type of Consumer Need.Journal of Social and Administrative Sciences, 2 (3), 108-131.
  • Bender, A. (2015). https://www.forbes.com/sites/andrewbender/2015/12/17/this-holiday- send-your-stuffed-animal-on-a-luxury-vacation-overseas/#75563ef743fe Tarihi: 22.09.2017. Erişim
  • CNN Travel (2017). http://travel.cnn.com/tokyo-travel-agency-stuffed-animals-986126/ Erişim Tarihi: 22.09.2017.
  • Dossey, L. (2016). Solitude: On Dining Alone, Cellphones and Teddy Bears. Explore, 12 (2), 77-83.
  • Garda, B. ve Karaçor, S. (2016). Yeni Turistik Eğilimler: Antalya İli Örneği. Yönetim ve Ekonomi, 23 (3), 605-622.
  • Hellén, K. ve Sääksjärvi, M. (2013). Development of a Scale Measuring Child Like Anthropomorphism in Products. Journal of Marketing Management, 29 (1-2), 141- 157.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar-İlkeler-Teknikler (18. Baskı). Nobel Yayıncılık: Ankara.
  • Lee, J. (2015). Stuffed Animal Tours: Compassionate Tourism of theFuture?http://www.triplepundit.com/2015/01/stuffed-animal-tourscompassionate-tourism-future/ Erişim Tarihi: 14.09.2017
  • Öndoğan, E. N. (2010). Restoran Pazarlamasında Kullanılan Temel Pazarlama Karma Elemanları “P”. ESAM (Ege Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi), 1 (1), 1-25.
  • Pamukçu, H., Tanrısever, C. ve Batman, O. (2015). “Turizmde Yeni Eğilimler”, 2. Uluslararası Turizm ve Yönetim Araştırmaları Kongresi, 01-03 Mayıs 2015, (ss. 457-475), Kuşadası-Aydın, Antalya: Adra Yayıncılık.
  • Stone, S. M. (2014). The Psychology of Using Animals in Advertising. Hawaii University International Conferences Arts, Humanities & Social Sciences January 4, 5 & 6, 1-26.
  • Unagi Travel (2017). http://unagi-travel.net/ Erişim Tarihi: 22.09.2017
  • Valtonen, A. (2016). Teddy Bear.,Consumption Markets & Culture, 19 (3), 259-263.
  • Vermeulen, H. ve Odendaal, S. J. (1993). Proposed Typology of Companion Animal Abuse. Anthrozoos, 6 (4), 248-257.
  • Wilson, E. O. (1984). Biophilia. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yeşil, S. (2010). Küreselleşme ve İşletmelerin Küreselleşme Süreçleri: Karşılaşılan Fırsatlar ve tehditler. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (1), 22-70.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Geliştirilmiş 6. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara.

Oyuncak Turist Paradoksu

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 653 - 662, 01.12.2017

Öz

Seyahat etme özgürlüğü her insanın en doğal hakkıdır. Özellikle de fiziksel ya da psikolojik nedenlerle seyahat edemeyen ya da seyahat etmeye vakit bulamayan kişilerin turizm aktivitelerine katılmasında çok fazla zorluklarla karşılaştığını söylemek mümkündür. Bu yüzden bu bireyler için farklı alternatiflerin ortaya çıkarılması kaçınılmaz hale gelmektedir. Dolayısıyla turizm alanında faaliyet gösteren farklı kollardaki işletmelerin değişen turist beklentilerine göre çeşitlendirecekleri ürün yelpazeleriyle hareket etmeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; çeşitli nedenlerle seyahat edemeyen kişiler için yeni bir turizm eğilimi olarak değerlendirilebilecek “oyuncak turist” kavramının ortaya çıkarılması ve bu alanda hizmet veren bir işletmenin faaliyetlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada öncelikle literatür taraması yapılmış ve oyuncak turist kavramı açıklanmıştır. Araştırmanın yönteminde örnek olay çalışması kapsamında Japonya’da bir seyahat acentası olan Unagi Travel incelenmiştir ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ile işletme yöneticisine bu turizm faaliyetine yönelik olarak sorular mail yolu aracılığıyla yöneltilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; çeşitli nedenlerle seyahat edemeyen bireylerin bu önemli etkinliğin içinde yer almalarının onların yaşamlarını zenginleştirmenin yanı sıra, ülkenin turizm gelirlerinin artması ve turizm potansiyelinin gelişmesi açısından önem taşıdığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Başfırıncı, Ç. ve Çilingir, Z. (2015). Anthropomorphism and Advertising Effectiveness: Moderating Roles of Product Involvement and The Type of Consumer Need.Journal of Social and Administrative Sciences, 2 (3), 108-131.
  • Bender, A. (2015). https://www.forbes.com/sites/andrewbender/2015/12/17/this-holiday- send-your-stuffed-animal-on-a-luxury-vacation-overseas/#75563ef743fe Tarihi: 22.09.2017. Erişim
  • CNN Travel (2017). http://travel.cnn.com/tokyo-travel-agency-stuffed-animals-986126/ Erişim Tarihi: 22.09.2017.
  • Dossey, L. (2016). Solitude: On Dining Alone, Cellphones and Teddy Bears. Explore, 12 (2), 77-83.
  • Garda, B. ve Karaçor, S. (2016). Yeni Turistik Eğilimler: Antalya İli Örneği. Yönetim ve Ekonomi, 23 (3), 605-622.
  • Hellén, K. ve Sääksjärvi, M. (2013). Development of a Scale Measuring Child Like Anthropomorphism in Products. Journal of Marketing Management, 29 (1-2), 141- 157.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar-İlkeler-Teknikler (18. Baskı). Nobel Yayıncılık: Ankara.
  • Lee, J. (2015). Stuffed Animal Tours: Compassionate Tourism of theFuture?http://www.triplepundit.com/2015/01/stuffed-animal-tourscompassionate-tourism-future/ Erişim Tarihi: 14.09.2017
  • Öndoğan, E. N. (2010). Restoran Pazarlamasında Kullanılan Temel Pazarlama Karma Elemanları “P”. ESAM (Ege Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Merkezi Dergisi), 1 (1), 1-25.
  • Pamukçu, H., Tanrısever, C. ve Batman, O. (2015). “Turizmde Yeni Eğilimler”, 2. Uluslararası Turizm ve Yönetim Araştırmaları Kongresi, 01-03 Mayıs 2015, (ss. 457-475), Kuşadası-Aydın, Antalya: Adra Yayıncılık.
  • Stone, S. M. (2014). The Psychology of Using Animals in Advertising. Hawaii University International Conferences Arts, Humanities & Social Sciences January 4, 5 & 6, 1-26.
  • Unagi Travel (2017). http://unagi-travel.net/ Erişim Tarihi: 22.09.2017
  • Valtonen, A. (2016). Teddy Bear.,Consumption Markets & Culture, 19 (3), 259-263.
  • Vermeulen, H. ve Odendaal, S. J. (1993). Proposed Typology of Companion Animal Abuse. Anthrozoos, 6 (4), 248-257.
  • Wilson, E. O. (1984). Biophilia. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yeşil, S. (2010). Küreselleşme ve İşletmelerin Küreselleşme Süreçleri: Karşılaşılan Fırsatlar ve tehditler. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (1), 22-70.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Geliştirilmiş 6. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yeliz Pekerşen

Aynur Gülenç Birsen Bu kişi benim

Nalan Aslan

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Pekerşen, Y., Gülenç Birsen, A., & Aslan, N. (2017). Oyuncak Turist Paradoksu. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(4), 653-662.
AMA Pekerşen Y, Gülenç Birsen A, Aslan N. Oyuncak Turist Paradoksu. UEAD. Aralık 2017;3(4):653-662.
Chicago Pekerşen, Yeliz, Aynur Gülenç Birsen, ve Nalan Aslan. “Oyuncak Turist Paradoksu”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3, sy. 4 (Aralık 2017): 653-62.
EndNote Pekerşen Y, Gülenç Birsen A, Aslan N (01 Aralık 2017) Oyuncak Turist Paradoksu. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3 4 653–662.
IEEE Y. Pekerşen, A. Gülenç Birsen, ve N. Aslan, “Oyuncak Turist Paradoksu”, UEAD, c. 3, sy. 4, ss. 653–662, 2017.
ISNAD Pekerşen, Yeliz vd. “Oyuncak Turist Paradoksu”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3/4 (Aralık 2017), 653-662.
JAMA Pekerşen Y, Gülenç Birsen A, Aslan N. Oyuncak Turist Paradoksu. UEAD. 2017;3:653–662.
MLA Pekerşen, Yeliz vd. “Oyuncak Turist Paradoksu”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 4, 2017, ss. 653-62.
Vancouver Pekerşen Y, Gülenç Birsen A, Aslan N. Oyuncak Turist Paradoksu. UEAD. 2017;3(4):653-62.