Çalışma kapsamında, Sivas ili merkez ilçesindeki liselerin 9., 10., 11. ve 12. sınıflarında öğrenim gören 590 öğrencinin kimya dersine yönelik tutumları, kimya dersine yönelik motivasyonları, kimya öz yeterlikleri ile öz düzenleyici öğrenme stratejilerinin; cinsiyet, sınıf seviyesi ve okul türü faktörlerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen sonuçlar incelendiğinde, öğrencilerin kimya dersine yönelik motivasyonlarının tutumlarının, öz düzenleyici öğrenme stratejilerinin ve kimya öz yeterliklerinin manidar yordayıcısı olduğu gözlenmiştir ve motivasyondaki bir birimlik artışın tutumlarında .701 birim azalmaya, öz düzenleyici öğrenme stratejilerinde .63 birim ve kimya öz yeterlik düzeylerinde ise .55 birim artışa neden olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, kimya dersine yönelik tutumlarının ise kimya öz yeterliğin manidar yordayıcısı olduğu ve öğrencilerin tutumlarındaki bir birimlik değişimin kimya öz yeterlik düzeylerinde .18 birim azalmaya neden olduğu belirlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin cinsiyet, sınıf seviyesi ve okul türü faktörüne göre, kimya dersine yönelik tutumları, kimya dersine yönelik motivasyonları, kimya öz yeterlikleri ve öz düzenleyici öğrenme strateji düzeyleri arasında birçok değişken için anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir.
Kimya dersine yönelik motivasyon kimya dersine yönelik tutum kimya öz yeterliği öz düzenleyici öğrenme stratejileri
SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (CÜBAP)
EĞT-055
Bu çalışma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (CÜBAP) tarafından “EĞT-055” proje numarası ile desteklenmiştir
EĞT-055
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EĞT-055 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |