Toplumsal gerçekliklerin ve onu araştırma olgusu yapan sosyal bilimlerin, emekten yana bir perspektifle incelendiği ve değerlendirildiği kuramsal veya araştırmaya dayalı bilimsel çalışmaları, tüm toplumsal sorunların ve özellikle eğitim/bilim sorunlarının Türkiye ve dünya ölçeğinde bilimsel bir yaklaşımla incelendiği yazıları yayımlamayı amaçlamaktadır. Eğitim Bilim Toplum dergisi, Türkiye'de toplumsal gerçekliklerin ekonomi politik bir perspektifle incelenmesi ve tartışılması konusunda duyulan eksikliğin giderilmesine, bu perspektifin geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Dergi, sosyal bilimlerin her alanında, bu yaklaşımla kaleme alınmış olan makale, araştırma, tartışma ve kitap incelemelerini yayımlamaya açıktır.
Eğitim Bilim Toplum dergisi toplum bilimleri ile eğitim bilimlerinin ve öğretmenlik mesleğinin akademik-uygulamalı her alanında yer alan bilimciler topluluğunun ortak forumudur. Sayfalar, bilgi disiplinlerine bakılmaksızın eğitim, bilim ve toplum ilişkilerinin ve bunların pratik uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla içeren ilgili yazarlara açıktır. İncelenen konu alanları ister tarihsel, ister güncel, kurumsal, deneysel isterse de yöntembilimsel eleştiri olsun; yazarların her zaman kuramı eleştiriyi ve somut gözlemi bir araya getirme çabası içinde olmaları beklenir. Eğitim Bilim Toplum dergisi, bilimin evrenselliğinden yola çıkarak sayfalarına yeni gelişmeleri ve kuramları ele alan çeviri yazılara da yer verecektir. Dergide yayımlanan yazıların sorumluluğu, yazarların kendilerine aittir. Eğitim Bilim Toplum dergisi ulusal nitelikte ve hakemli bir dergidir. Dergide yer alan yazıların iç ve dış kullanımı, ulusal akademik ağa dayalı kullanıcılar için çoğaltma yetkisi Eğitim-Sen tarafından verilir. Her çoğaltma için Eğitim-Sen'e yıllık olarak belirlenen miktarda ücret ödenir.