Bu çalışma, gerçekçi matematik eğitimini konu almaktadır. Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) ile ilgili sıkça çalışmalar yapılmakta ancak uygulama açısından zayıf kaldığı düşünülmektedir. Özellikle ilkokul döneminde bu yaklaşıma yönelik ders planlarının hazırlanması önerilmektedir. Bu bağlamda öğretmenlere ve öğretmen adaylarına ders planı hazırlanması sürecinde bu çalışmanın yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışmanın çerçevesi olarak öncelikle GME hakkında bilgi verilmekte, diğer öğrenme yaklaşımlarıyla farkı açıklanmakta, sosyo-yapılandırmacılık ile ilişkisi vurgulanmakta, matematikleştirme aşamalarından bahsedilmektedir. GME yaklaşımının öğrenme-öğretme sürecine dahil edilirken hangi özelliklerinin kullanıldığı üzerinde durulmakta ve son olarak da bir ders planı hazırlanırken nelere dikkat edildiği hakkında tespitlerde bulunulmaktadır.
This study focuses on Realistic Mathematics Education (RME). There are frequent studies that have been done on RME, but it is thought to be weak in terms of practice. It is recommended to prepare lesson plans for this approach, especially in the primary school period. In this context, it is thought that this study will help teachers and prospective teachers during the preparation of lesson plans. As the framework of the study, first of all, knowledge about RME is given, the difference with other learning approaches is explained, its relation with socio-constructivist is emphasized, and the stages of mathematization are mentioned. It is emphasized which features of the RME approach is used while it is included in the learning-teaching process, and finally, what is taken into consideration when preparing a lesson plan is determined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |