Bu çalışmanın amacı, matematik dersinde öğrencilerin yaşadığı kavram yanılgılarını ve öğrenme zorluklarını drama yöntemi ile gidermeye çalışmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde bir devlet okulunda 10.sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 15 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması desenine giren araştırma, 4 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Veriler öğrencilerin yaşadığı yanılgıları aşmaya yönelik olarak geliştirilen “Sahnede Matematik” isimli proje çalışmalarından elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç aşamalı Asal Sayılar Kavramsal Testi ön test ve son test olarak kullanılmış ve veriler betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Öğrencilere ön test uygulandıktan sonra tiyatro çalışmalarına başlanmış ve Asal Sayılar Kafesi isimli oyun 50 kişilik öğrenci ve 10 kişilik öğretmen grubuna sahnelenmiştir. Oyunun sahnelenmesinin ardından öğrencilere son test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda drama ile öğretim yönteminin öğrencilerin kavramsal öğrenmelerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın izleyen öğrenciler ve daha geniş ve farklı öğrenci grupları üzerinde de uygulanarak geliştirilmesi araştırmanın önerileri arasındadır.
The aim of this study is to try to overcome the misconceptions and learning difficulties experienced by students in mathematics lessons with drama method. The study group of the research consists of 15 students studying at the 10th grade level in a public school in Istanbul. The research, which entered the action research design, one of the qualitative research methods, was carried out in a period of 4 weeks. The data were obtained from the project studies called “Mathematics on the Stage”, which was developed to overcome the misconceptions experienced by the students. Three-stage Prime Numbers Conceptual Test was used as a data collection tool as a pre-test and post-test, and the data were analyzed by descriptive analysis method. After the pre-test was applied to the students, the theater studies were started and the play called "Prime Numbers Cage" was staged by a group of 50 students and 10 teachers. After the play was staged, a post-test was administered to the students. As a result of the research, it was concluded that the teaching method with drama improved students' conceptual learning. It is among the suggestions of the research that the study should be developed by applying it to the following students and wider and different student groups.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Uygulamalı Matematik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Genel Yayın Yönetmeni: Deniz Demiryakan