Bu
araştırmada, yaratıcı dramanın ergenlerin toplumsal cinsiyet rolleri tutumu
üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel verileri
nitel verilerle desteklemek amaçlandığından karma yöntem desenlerinden
açımlayıcı sıralı karma yöntem deseni uygulanmıştır. Bu desene uygun olarak araştırmanın nicel boyutunda “Öntest-Sontest
tek Gruplu ön deneysel desen” uygulanmıştır. Lise öğrencilerinin oluşturduğu
araştırma grubu ile toplumsal cinsiyet, toplumsal cisiyet rolleri, toplumsal
cinsiyet eşitliği algısı ile ilgili drama etkinlikleri gerçekleştirilmiş deney
öncesi ve sonrası ölçme aracı ön-test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise yaratıcı
drama uygulamalarına katılan lise öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine
ilişkin görüşleri sorulmuştur. Bu amaçla Mersin İli Anamur ilçesinde bir lisede öğrenim gören 9, 10 ve 11.Sınıfa
devam eden, 15’i kız ve 15’i erkek öğrenci olmak üzere toplam 30 öğrenci arştırma
grubunu oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında
Zeyneloğlu ve Terzioğlu (2011) tarafından geliştirilen Toplumsal Cinsiyet Rolleri
Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın
nitel boyutunda ise yaratıcı drama uygulamalarına katılan lise öğrencilerinin
toplumsal cinsiyet rolerine ilişikin görüşleri sorulmuştur. Araştırmadan
elde edilen sonuçlar, yaratıcı drama uygulamalarının katılımcıların toplumsal
cinsiyet rollerine ilişkin tutumları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu
göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |