Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 139 - 153, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, E. ve Işık, H. (2008). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Rolleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 235-249.Ayık, A. ve Şayir, G. (2014). İlköğretim Kurumlarında Görevli Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 18(60),15-30.Aydın, S., Selçuk, G., Çakmak, A. ve İlğan, A. (2017). Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Forumun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1166 – 1188.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN PROGRAM LİDERLİĞİ ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 139 - 153, 30.11.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin program
liderliği algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın
örneklemi, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa il ve ilçe
merkezlerindeki kamuya ait okullarda görevli 198 okul yöneticisinden
oluşmaktadır. Tarama modelinde yürütülen araştırmada veriler, bilgi formu ve Demiral
(2009) tarafından uyarlanmış olan Program Liderliği Ölçeği (PLÖ) ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistiki teknikler kullanılmıştır.
Analizlerden ulaşılan sonuçlar şöyledir: Okul yöneticilerinin program liderlik
algıları yüksektir. Alt boyutlara göre en
yüksek düzeyde algılanan boyut Öğrenci Gelişimini Göz Önünde Bulundurma (ÖGGB)’dır. Bunu, Finansal Kaynak
Sağlama (FKS) ve Öğretmenleri
Yönlendirme (ÖY) izlemektedir. Buna
göre katılımcıların, program liderliği davranışlarını öğrenci gelişimini
izleme, finansal kaynak sağlama ve öğretmenleri yönlendirme şeklinde
algıladıkları değerlendirilmiştir. Katılımcı
okul yöneticilerinin PLÖ alt boyutlarına ilişkin algıları cinsiyet, eğitim
düzeyi, branş ve görev türü değişkenlerine göre farklılaşmamaktadır. Literatürde
buna yönelik araştırma sonuçları mevcuttur. Kıdem değişkenine göre genç
yöneticilerin, program liderliğinde finansal kaynak sağlamayı daha çok önemsedikleri
belirlenmiştir. Hizmet İçi Eğitim (HİE) alma durumuna göre,  konuyla ilgili hizmet-içi eğitim alan
yöneticilerin, program liderliği çerçevesinde öğretmenleri yönlendirme
algısının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde, görev yapılan okul
türü değişkenine göre, ilköğretim okul yöneticilerinin program liderliği
bağlamında öğretmenleri yönlendirme algısı da, ortaöğretim yöneticilerine göre
daha yüksektir. 

Kaynakça

  • Aksoy, E. ve Işık, H. (2008). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Rolleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 235-249.Ayık, A. ve Şayir, G. (2014). İlköğretim Kurumlarında Görevli Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 18(60),15-30.Aydın, S., Selçuk, G., Çakmak, A. ve İlğan, A. (2017). Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Forumun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1166 – 1188.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Osman Aslan 0000-0001-9761-8795

Burhan Akpunar 0000-0003-3509-0475

Fatih Selim Erdamar 0000-0001-7449-1437

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Aslan, O., Akpunar, B., & Erdamar, F. S. (2018). OKUL YÖNETİCİLERİNİN PROGRAM LİDERLİĞİ ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 139-153.